2017-03-02, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Så klart ville han bo där,men hur hade han tänkt finansiera det hela på den lön vi vet om?

Korrekt, media lär inte rota i om det finns sidoinkomster. Ngt skit lär det vara om han var säker på finansieringen av saltisobjektet. Att han får behålla jobbet visar hur korrumperat det är inom polisen, noll trovärdighet.
Citera
2017-03-02, 20:19
Medlem
dannees avatar
Citat:
Så klart ville han bo där,men hur hade han tänkt finansiera det hela på den lön vi vet om?

Han har legat med Mona Sahlin, fick 3 mille för besväret och säkert en o annan exotiskt könssjukdom.
Citera
2017-03-02, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Mona skulle ju visst få något toppjobb i FN och han skulle bli chef för hennes livvaktstyrka och därmed få 250.000 i månaden i lön (enligt utdrag från förhören som Expressen publicerat). Snacka om drömmar

Vilket jobb Mona skulle få där nu en livvakt skulle få den lönen det är väl några snäpp över FN:s generalsekreterare det...
Citera
2017-03-02, 20:33
Medlem
Satte han på Mona ofta eller? Är det inte tjänstefel att ligga med klienten?
Citera
2017-03-02, 21:04
Medlem
Denna historia är ju sjuk på alla sätt och vis, vad patetisk hon är

Diskuterade det med ett gäng som var hemma på middag (min sambo inkluderat var det 7 kvinnor närvarande). ALLA kvinnor var 100% ense om att de har legat, att latinosnubben har knullat till sig pengar och privilegier av Mona. Mona börjar bli till åren, har ett äktenskap som kallnat av för årtionden sedan. Tjejerna sade att med tanke på hur hon försökt flytta berg ta mig fan för att han ska få status och pengar är bara det ett tecken på att hon hade passionerade känslor för honom. När jag nu läser att hon fört över MILJONER till honom - från egen kassa - så är det ju helt djävla uppenbart att han sol- och vårat henne.

Inte svårt att dupera någon som Mona, som desperat vill känna sig ung och läcker. Man för inte över pengar till vänner, speciellt inte i miljonklassen - då är det annat inblandat.

Hans fru tyckte säkert detta var bra, ett tag. De levde gott på tanten - men nu när hon börjar fatta att han legat med Sahlin och att hela Sverige fattar detsamma är det nog inte lika djävla roligt.
Citera
2017-03-02, 21:48
Medlem
[quote=Zaedrews|60050501]Mona skulle ju visst få något toppjobb i FN och han skulle bli chef för hennes livvaktstyrka och därmed få 250.000 i månaden i lön (enligt utdrag från förhören som Expressen publicerat). Snacka om drömmar
Senast redigerad av vigusa 2017-03-02 kl. 22:07.
Citera
2017-03-02, 21:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Oj,det har jag missat,har letat men hittar inte artikeln,kanske du kan länka,eller någon annan vänlig själ här inne som läst artikeln.
Var Mona påtänkt som ambassadör tror du?
Bedrövligt,jag vill inte ens se henne som landshövding och att livakten får behålla sitt arbete är inte ok heller,med tanke på på hans yrke.

Exakt vad för jobb säger han inte. Men toppjobb och med egen livvaktsstyrka och med den lönen (för Mona måste ju tjänat minst det dubbla då) så måste det varit något stort. Men blir nog inget med den saken nu. Regeringen skulle aldrig våga ge henne ens ett jobb som landshövding och med det behövs väl ingen egen livvakt ens...

Citat:
Livvakten: Skulle få toppjobb i New York

Han berättar dessutom om den en plan, som han och Mona hade tillsammans, för hur det skulle gå till.

Enligt livvakten skulle Mona Sahlin få ett toppjobb inom FN och bli stationerad i New York.

Men hon skulle inte dit på egen hand.

– Då ska du förstå, att vi var på väg till de här tjänsterna där jag skulle få. Jag skulle kunna betala av min bil bara på två, tre månader, helt med de inkomsterna jag precis har nämnt, utomlands.

Som chef för Mona Sahlins livvaktsgrupp skulle han få en närmast gigantisk lön, förklarade han i förhöret.

Vad var det för lön du skulle ha fått då? undrade förhörsledaren.

– Det vi talade om var 250 000 i månaden, svarade livvakten.

Mm, så man får den lönen?

– Ja, om inte mer.
http://www.expressen.se/nyheter/livvakten-i-forhor-skulle-betala-tillbaka/
Citera
2017-03-02, 22:39
Medlem
Latexkings avatar
Antingen är de älskare och 3 miljonerna är betalning för akten eller så har polisen något mörk hemlighet på mona som han använder för att pressa henne på cash. Tredje alternativet är någon form av penningtvätt? Oavsett så måste detta vara ett av de mest bisarra inom svensk politik på länge!

Helt orimliga berättelser med FN tjänster och löner på 250tkr i månaden, bil för 1 miljon och lägenhet på 10mille. Mona har i vanlig ordning kronofogden efter sig. Är mona förståndshandikappad?
Citera
2017-03-03, 00:58
Medlem
trickydicks avatar
Här är förhören

http://www.expressen.se/nyheter/las-hela-forhoren-har/
Citera
2017-03-03, 06:56
Medlem
Hur i helvete kan Chilenarn få jobba kvar som polis? Han är ju det lättaste offer för den kriminella miljön.

Hoppas han inte får tillgång till någon som helst databas på myndigheten.

Vem som helst kan nog köpa sekretessbelagda uppgifter av honom.

Snacka om att förtroendet för myndigheterna undergrävs för varje dag som går.
Citera
2017-03-03, 07:17
Medlem
[quote=Midsommardagen|60053452]Hur i helvete kan Chilenarn få jobba kvar som polis? Han är ju det lättaste offer för den kriminella miljön.

Vi får hoppas att någon kunnig ekonomijournalist gräver i deras ekonomi. Som det ser ut nu går det inte ihop med mindre än att de haft stora sidoinkomster. Det kanske dyker upp ett kvitto på en spelvinst?
Citera
2017-03-03, 10:47
Medlem
Kanske kommer pengarna från försäljning av Ray-Banglasögon: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153953786757812

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in