2017-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Oavsett hur personerna dött.. Slaktade av Freddie Kruger, druckit gift eller som det sen visade sig vara en olycka. Varför har han inte larmat?? Det är ett så jävla skumt och fascinerande beteende att det är svårt att släppa det här.

Jag kan bara hålla med, ett totalt oförsvarbart beteende. Ett larm hade med all säkerhet räddat ett liv kanske allas. Kan inte köpa någon förklaring överhuvudtaget det är bara så ledsamt och tragiskt.
Citera
2017-03-02, 12:07
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Oavsett hur personerna dött.. Slaktade av Freddie Kruger, druckit gift eller som det sen visade sig vara en olycka. Varför har han inte larmat?? Det är ett så jävla skumt och fascinerande beteende att det är svårt att släppa det här.

http://www.expressen.se/kvallsposten...alv-av-giftet/

Tycker oxå detta verkar väldigt skumt

Efter berättelsen om den utländska, brunaktiga spriten de 2 nyanlända drack och det snabba förloppet
kan ju tyda på att den flaskan innehöll mera än vanlig sprit

Han berättar ju själv att han ramlade omgående och att han var dålig i flera dagar efter, trots att han
framtvingade sig att spy.
Han själv sov ju över tills nästa dag och överlevde rökgaserna som var den verkliga orsaken till
dösafallen.
Och att han sedan lät bli att larma förrän flera dygn senare, luktar sannerligen mysko.
Märkligt detta
Citera
2017-03-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det finns en Jan Schön som har varit bosatt i Höllviken. Han avled 2008-09-22 och är begravd på Limhamns kyrkogård. Du nämner att GJ har fått ut ett arv efter denne runt okt/nov 2016. Varför har det tagit åtta år för att få ut arvet eller har jag fel Jan S?
Det är inte samma Jan.. Han avled förra året och bodde i Beddingestrand. Är lite osäker på efternamnet.
Citera
2017-03-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
En liten rättelse han dog 10 maj 2016 då kan det ju stämma att GJ fått ut ett arv i okt / nov 2016. För övrigt förstår jag inte heller kopplingen GJ och denne man.
Far och son. Inte speciellt konstigt.
Citera
2017-03-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananmamman
Far och son. Inte speciellt konstigt.

Det var väl mest att efternamnen inte stämde men då har han väl troligtvis sin mammas efternamn.
Citera
2017-03-04, 16:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Det är inte samma Jan.. Han avled förra året och bodde i Beddingestrand. Är lite osäker på efternamnet.

Du har rätt. Jag har hittat en Jan Schön som bodde i Beddingestrand och avled 2016-05-10.

Däremot har jag lite svårt att hitta en koppling till GJ. Han är född 1965 och 1970 hette han Johansson medans hans mor hette Nilsson.

Jag har för mig att barn som föds utom äktenskapet får mammans efternamn. GJ har en syster eller halvsyster som är född 1966 och även hon heter Nilsson i efternamn och då har mamman bara ett år och åtta månader på sig att byta namn. Ingen omöjlighet iofs.
Citera
2017-03-04, 23:34
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
http://www.expressen.se/kvallsposten...alv-av-giftet/

Tycker oxå detta verkar väldigt skumt

Efter berättelsen om den utländska, brunaktiga spriten de 2 nyanlända drack och det snabba förloppet
kan ju tyda på att den flaskan innehöll mera än vanlig sprit

Han berättar ju själv att han ramlade omgående och att han var dålig i flera dagar efter, trots att han
framtvingade sig att spy.
Han själv sov ju över tills nästa dag och överlevde rökgaserna som var den verkliga orsaken till
dösafallen.
Och att han sedan lät bli att larma förrän flera dygn senare, luktar sannerligen mysko.
Märkligt detta

Ja, det är synnerligen märkligt med hela GJs beteende.

Han nämner att de, Jimmy och GJ, kommer till adressen och finner de övriga två ligga livlösa i villan. Trots det så är de mer intresserade utav en flaska, som är placerad på en plats vilken GJ är så noga med att beskriva som en murad bardisk, än att ta reda på deras vänners hälsa och välmående.

Nämnda flaska innehåller enligt GJ en mörk dryck och har en utländsk text. Med all väsentlig tydlighet så förklarar GJ dessutom att det är Jimmy som häller upp. De drar i sig en sup och omedelbart så går GJ i golvet, helt oförmögen att kontrollera sina muskler. Under tiden så går Jimmy upp till ovanvåningen. Kanske är Jimmy mer van vid detta gift.

GJ lyckas dra sig upp till diskbänken och dricka några glas vatten. Trots att hans muskler är helt borta så har han ändå så mycket kraft i armarna att han lyckas med detta konststycke, eller!?

Därefter går han (nu är också benmusklerna ok) till toaletten och sätter tre fingrar! (små fingrar eller stor käft) i halsen och spyr upp detta vidriga gift som han har fått tvingat i sig av den illvilliga kamraten Jimmy som hällde upp.

Förmodligen är detta "gift" Koskenkorva Salmiakki som förekommer på några av Akis fb-bilder. GJ är inte van vid så fint dricka att han antar att hans våldsamma reaktion beror på denna dryck.

Däremot så är hans kropsliga respons helt i linje med kolmonoxidförgiftning men det vet ju inte GJ och har ju väldigt liten anledning att misstänka. Att man kan bli yr i bollen och få en taskig balans i samband med alkoholintag har han däremot bättre koll på och erfarenhet av.

Han väljer att sitta uppe hela natten för att försöka må bättre. (En variant är att han sitter uppe och drar i sig en hel del av det kostnadsfria drickat som finns i generös mängd). Lyckligtvis för honom så är han i ett mer ventilerat utrymme än vad den övriga kvartetten har valt.

Då han till slut lyckas få någorlunda koordination mellan skalle och lämmar så väljer han att, kanske med en del skuldkänslor, lämna villan så obemärkt som möjligt.

GJ är nog inte den skarpaste kniven i lådan och har förmodligen inte myndighetskontakt som sin främsta favoritsysselsättning så kanske beror detta på att det dröjde så länge tills att han larmade. Kanske åkte han hem och kröp darrande in i en garderob och gömde sig i en vecka. En del skulle kunna reagera så.

Detta är helt och hållet mina egna funderingar och spekulationer som mest är dragna ur medias värld och ska uppfattas som sådana. Har ni andra teorier så är de värda minst lika mycket som mina och jag skulle uppskatta om jag får ta del av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Det var väl mest att efternamnen inte stämde men då har han väl troligtvis sin mammas efternamn.

Jag har berört denna teorin i ett tidigare inlägg.
Citera
2017-03-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du har rätt. Jag har hittat en Jan Schön som bodde i Beddingestrand och avled 2016-05-10.

Däremot har jag lite svårt att hitta en koppling till GJ. Han är född 1965 och 1970 hette han Johansson medans hans mor hette Nilsson.

Jag har för mig att barn som föds utom äktenskapet får mammans efternamn. GJ har en syster eller halvsyster som är född 1966 och även hon heter Nilsson i efternamn och då har mamman bara ett år och åtta månader på sig att byta namn. Ingen omöjlighet iofs.
Jan och mamman separerade under graviditeten, hon träffade en ny man (Nilsson) och var gift med honom ett tag. Skildes och gifte om sig till Rudolf. GJ var vuxen när han fick veta om och träffa sin biopappa.
Citera
2017-03-05, 09:16
Medlem
FetFransyskas avatar
Har vi fått någon klarhet i detta fall? Finns det något konstaterat? Vad dog de av? Är någon MG häktad?
Citera
2017-03-05, 23:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Jan och mamman separerade under graviditeten, hon träffade en ny man (Nilsson) och var gift med honom ett tag. Skildes och gifte om sig till Rudolf. GJ var vuxen när han fick veta om och träffa sin biopappa.

Ok. Du verkar vara väl insatt i förhållandena. Då utgår jag ifrån att mamman hette Johansson som flicka och GJ är halvsyskon med M*ri N. Kan det vara denna MN som var en utav flickorna som var med till Skivarp på fredagen då 112 blev larmat?
Citera
2017-03-05, 23:36
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFransyska
Har vi fått någon klarhet i detta fall? Finns det något konstaterat? Vad dog de av? Är någon MG häktad?

Det bästa du kan göra om du nu är intresserad är att läsa igenom tråden och länkarna till media som finns där. Kortfattat kan jag berätta att det är konstaterat att det rör sig om en olycka pga kolmonoxid-förgiftning och därför finns det ingen MGM häktad.
Citera
2017-07-05, 16:16
Medlem
Villan är numera till salu:
http://www.bfkonsult.se/object/OBJ15536_1549913736/

Lite intressant information angående värmepannan (saxat från mäklaren):
Citat:
PANNA OCH MURSTOCK: Värmepannan och rökkanalen har följande brister som skall åtgärdas, föreläggande med nyttjandeförbud fnns.
1. Rökkanalen repareras i hela sin längd
2. Värmepannans otätheter i luckor och brännare skall tätas
3. Spjället i rökkanalen skall repareras/bytas ut
4. Rökkanalen samt värmepannan skall rensas/sotas
5. Taksäkerheten skall uppdateras till gällande taksäkerhetsregler

Detta verkar styrka tesen om kolmonoxidförgiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in