Citat:
Ursprungligen postat av
Baborska
http://www.expressen.se/kvallsposten...alv-av-giftet/
Tycker oxå detta verkar väldigt skumt
Efter berättelsen om den utländska, brunaktiga spriten de 2 nyanlända drack och det snabba förloppet
kan ju tyda på att den
flaskan innehöll mera än vanlig sprit
Han berättar ju själv att han ramlade omgående och att han var dålig i flera dagar efter, trots att han
framtvingade sig att spy.
Han själv sov ju över tills nästa dag och överlevde rökgaserna som var den verkliga orsaken till
dösafallen.
Och att han sedan
lät bli att larma förrän flera dygn senare, luktar sannerligen mysko.
Märkligt detta

Ja, det är synnerligen märkligt med hela GJs beteende.
Han nämner att de, Jimmy och GJ, kommer till adressen och finner de övriga två ligga livlösa i villan. Trots det så är de mer intresserade utav en flaska, som är placerad på en plats vilken GJ är så noga med att beskriva som en murad bardisk, än att ta reda på deras vänners hälsa och välmående.
Nämnda flaska innehåller enligt GJ en mörk dryck och har en utländsk text. Med all väsentlig tydlighet så förklarar GJ dessutom att det är Jimmy som häller upp. De drar i sig en sup och omedelbart så går GJ i golvet, helt oförmögen att kontrollera sina muskler. Under tiden så går Jimmy upp till ovanvåningen. Kanske är Jimmy mer van vid detta gift.
GJ lyckas dra sig upp till diskbänken och dricka några glas vatten. Trots att hans muskler är helt borta så har han ändå så mycket kraft i armarna att han lyckas med detta konststycke, eller!?
Därefter går han (nu är också benmusklerna ok) till toaletten och sätter
tre fingrar! (små fingrar eller stor käft) i halsen och spyr upp detta vidriga gift som han har fått tvingat i sig av den illvilliga kamraten Jimmy som hällde upp.
Förmodligen är detta "gift" Koskenkorva Salmiakki som förekommer på några av Akis fb-bilder. GJ är inte van vid så fint dricka att han antar att hans våldsamma reaktion beror på denna dryck.
Däremot så är hans kropsliga respons helt i linje med kolmonoxidförgiftning men det vet ju inte GJ och har ju väldigt liten anledning att misstänka. Att man kan bli yr i bollen och få en taskig balans i samband med alkoholintag har han däremot bättre koll på och erfarenhet av.
Han väljer att sitta uppe hela natten för att försöka må bättre. (En variant är att han sitter uppe och drar i sig en hel del av det kostnadsfria drickat som finns i generös mängd). Lyckligtvis för honom så är han i ett mer ventilerat utrymme än vad den övriga kvartetten har valt.
Då han till slut lyckas få någorlunda koordination mellan skalle och lämmar så väljer han att, kanske med en del skuldkänslor, lämna villan så obemärkt som möjligt.
GJ är nog inte den skarpaste kniven i lådan och har förmodligen inte myndighetskontakt som sin främsta favoritsysselsättning så kanske beror detta på att det dröjde så länge tills att han larmade. Kanske åkte han hem och kröp darrande in i en garderob och gömde sig i en vecka. En del skulle kunna reagera så.
Detta är helt och hållet mina egna funderingar och spekulationer som mest är dragna ur medias värld och ska uppfattas som sådana. Har ni andra teorier så är de värda minst lika mycket som mina och jag skulle uppskatta om jag får ta del av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Himmelellerhelvete
Det var väl mest att efternamnen inte stämde men då har han väl troligtvis sin mammas efternamn.
Jag har berört denna teorin i ett tidigare inlägg.