2016-12-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tror jag har testat den, är det den burken som är mycket snarlik Mutti?
Det jag kommer ihåg av den, var att den var bra och inget att klaga på.

Ja etiketterna är rätt så lika varandra, får köpa ett par då.
Citera
2016-12-07, 16:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Ja etiketterna är rätt så lika varandra, får köpa ett par då.
Du får återkomma och skälla på mig om jag har fel
Citera
2016-12-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du får återkomma och skälla på mig om jag har fel

Mja, jag kör olika märken hela tiden. "Standarden" hemma är Lidls Italiamo körsbärstomater, ok men inget märkvärdigt, köpte mycket muttis krossade tidigare men hört att krossade tomater är sämre än hela då det görs av "slasket", dock inte sagt att Lidls är något märkvärdiga... de följer med i farten när man handlar annat . Ska nog försöka samla ihop ett gäng märken och göra en blindtaste, kan bli skoj.
Citera
2016-12-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Mutti är skräp.. Gör på färska tomater och resultatet blir 100 ggr bättre
ska helst va från solmogna tomater som är rostade i ugnen. kolla på roasted tomato sauce
Citera
2017-03-02, 12:12
Medlem
Aftonbladet publicerade nyligen en test av krossade tomater (http://www.aftonbladet.se/tester/a/8...renterna/promo), som tydligen hade en överlägsen vinnare. Själv är jag inte Plus-medlem, så jag kan inte se artikeln.

Någon som vet vilken Aftonbladets testvinnare är?
Citera
2017-03-02, 20:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eveboj
Aftonbladet publicerade nyligen en test av krossade tomater (http://www.aftonbladet.se/tester/a/8...renterna/promo), som tydligen hade en överlägsen vinnare. Själv är jag inte Plus-medlem, så jag kan inte se artikeln.

Någon som vet vilken Aftonbladets testvinnare är?
Solania – Marzano ekologiska vann testet. Mutti ligger på samma nivå som Eldorado och ICA:s egna med två plus.
Citera
2017-03-02, 22:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Solania – Marzano ekologiska vann testet. Mutti ligger på samma nivå som Eldorado och ICA:s egna med två plus.

Oj, tufft mot Mutti. Använder fortfarande Mutti, tycker att de är bra. Lite förvånad över att de blev sågade i testet faktiskt. Jag använder Kung Markatta ibland också, men i "min" butik har de bara riktigt stora flaskor från dem (knappt 700g), så mycket behöver jag i regel inte och då känns det dumt att köpa den.
Citera
2017-03-02, 22:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Oj, tufft mot Mutti. Använder fortfarande Mutti, tycker att de är bra. Lite förvånad över att de blev sågade i testet faktiskt. Jag använder Kung Markatta ibland också, men i "min" butik har de bara riktigt stora flaskor från dem (knappt 700g), så mycket behöver jag i regel inte och då känns det dumt att köpa den.
Kung Markatta fick också två plus.
Citera
2017-03-02, 22:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kung Markatta fick också två plus.

Haha, antingen har jag eller Aftonbladet illa fungerande smaklökar Den som vann har jag nog aldrig sett i butik vad jag kan påminna mig, så den har jag inte testat.
Citera
2017-03-05, 09:05
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Haha, antingen har jag eller Aftonbladet illa fungerande smaklökar Den som vann har jag nog aldrig sett i butik vad jag kan påminna mig, så den har jag inte testat.
Jag vet inte vilka stjärnor som satt i juryn, men mina smaklökar påminner nog mer om dina.

Solania är okej, inte mer. Har testat några gånger. Föredrar Muttis San Marzano. Solanias kändes slarvigare och hade mindre smak.

Sedan finns det svindyra burkar av andra märken, men jag har inte lyckats motivera mig själv att testa.
Citera
2017-03-05, 10:08
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1

Bara det att de skär bort runt kvisten på tomaten gör att man slipper de där äckliga bitarna, sen så är smaken långt mycket mer rustik....

Hmm köpte Mutti tomater på coop och inte var kvistfästena borttagna, hittade 2 bitar som hade fästena kvar i burken jag köpte.
Citera
2017-03-05, 13:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hmm köpte Mutti tomater på coop och inte var kvistfästena borttagna, hittade 2 bitar som hade fästena kvar i burken jag köpte.
Har jag aldrig lyckats hitta i mutti, men väl andra märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in