• 1
  • 2
2015-05-02, 17:26
Medlem
Jag använder ganska mycket krossade tomater i min matlagning, då jag älskar italienskt och grytor. Fick lite av en revolution i min matlagning efter att ha haft en tjej som hävdade att Muttis tomater var SÅ mycket bättre...

Var grymt skeptisk själv...

Men efter att ha provat det, herregud, hur kan folk använda annat?

Bara det att de skär bort runt kvisten på tomaten gör att man slipper de där äckliga bitarna, sen så är smaken långt mycket mer rustik....

Så det är ett tips till alla: Once you go Mutti you never go back

Vad jag undrar är... Finns det ANDRA märken inom ANDRA områden som helt enkelt överskiner konkurrensen?
Citera
2015-05-02, 17:31
Medlem
Jag gillar också verkligen Mutti. Men vad jag har märkt när det kommer till att prova olika tillverkare så har jag kommit fram till att man ska prova båda vid samma tillfälle utan något annat blandat med och det har jag inte gjort med krossade tomater. Lyckligtvis är det inte så dyrt så det är ju bara att köpa hem fem olika sorter och köra på á la vinprovning.

Dessutom är det ett plus att pröva själv eftersom det finns två svagheter med att lyssna vad andra kommer att skriva i tråden. För det första att smaken är subjektiv och för det andra har kanske inte den andra personen ens smakat lika många som dig och har ett mindre urval.
Senast redigerad av 7i 2015-05-02 kl. 17:34.
Citera
2015-05-02, 17:34
Bannlyst
Mutti är ganska undermålig. Det finns andra märken!
Citera
2015-05-02, 17:42
Medlem
Har provat massor... Har levt halva mitt liv utomlands, så det är inte bara Sveriges sortiment jag utgår från...

Största behållningen är att man slipper vad jag anser vara de "äckliga" bitarna i de krossade tomater som annars säljs... *ni vet, biten är helt vit med en svart/grön kvistöppning på, och svår att tugga, smakar även mer bittert*
Citera
2015-05-02, 17:46
Medlem
Dela med dig lite med av vilka du provat då- Jag har inte tänkt på det när jag lagat mat kommer bara ihåg en gång att jag använde Mutti och att det blev bra köttfärssås men vem vet det kan ju ha berott på något annat.
Citera
2015-05-02, 18:33
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajjka2
Mutti är ganska undermålig. Det finns andra märken!
Kan du konkretisera dig lite..?
Citera
2015-05-02, 18:41
Medlem
Helt Rätt Mutti bäst!!!
Citera
2015-05-02, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kan du konkretisera dig lite..?

För det första använder sig Mutti av konservburkar i plåt!

Det känns lite svårare att bryta ner och återanpassa i kretsloppet.

Det är väl det... Sen får ni köra på bäst ni vill!
Citera
2015-05-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajjka2
För det första använder sig Mutti av konservburkar i plåt!

Det känns lite svårare att bryta ner och återanpassa i kretsloppet.

Det är väl det... Sen får ni köra på bäst ni vill!

Så med "undermålig" menar du alltså att DU tänker att det kanske inte är lika miljövänligt?

Idiot.

On topic: Jag har levt flera år i Österrike, Tyskland, England och Frankrike, samt såklart Sverige... Istället för att rabbla alla olika märken kan jag bara lugnt säga att Mutti krossade (hehe) alla...

Nåja... Vill inte låta som en reklamperson.. men prova själva och återkom med resultat, skulle bli förvånad om NÅGON var besviken
Citera
2015-05-02, 22:05
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Mutti är skräp.. Gör på färska tomater och resultatet blir 100 ggr bättre
Citera
2015-05-02, 22:10
Bannlyst
Med ordet "Undermåligt" visste jag att jag kunde trigga folk som använde produkten

Jag skulle nästan kunna säga att mina belackare vore längre ner i "produktionskedjan" ...

Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Så med "undermålig" menar du alltså att DU tänker att det kanske inte är lika miljövänligt?

Idiot.

Senast redigerad av Lajjka2 2015-05-02 kl. 22:15.
Citera
2015-05-02, 22:14
Medlem
Håller med Mutti är helt klart den bästa jag testat hittills
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem