2017-03-04, 22:15
Medlem
Bara jag som kunde se på Christer Björkman att något inte stämde under mini intervjun. Man såg klart och tydligt på honom att han redan visste att Loreen skulle missa finalen ..
Citera
2017-03-04, 22:15
Medlem
de.Montforts avatar
Det är inte en fördel att vara Södermalms favorit. Loreen gavs bästa positionen förra veckan vilket gav henne en biljett till andra chansen. Hon ställdes mot en svag artist och låt som har en fördel artisten dejtar en känd youtuber vars målgrupp är densamma. Loreens låt läckte väl online? Istället för att följa protokollet och diska Loreen släppte Mello alla låtar. Tittare gillar inte fördelar.

Nu när den mörkhyade killen kom vidare går det inte att skrika rasism Sexism och elitism (Svensson är för dum för att ta till sig Loreens låt). Jag tror som många andra att tittare är less på att uppfostras, få politiska budskap nedtryckt i halsen. Det visar tydligt polariseringen och sprickan. Perrelli kom väl inte heller speciellt långt.
Citera
2017-03-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Bara jag som kunde se på Christer Björkman att något inte stämde under mini intervjun. Man såg klart och tydligt på honom att han redan visste att Loreen skulle missa finalen ..

Haha ja nu när du säger det. Tyckte han betedde sig lite skumt.
Citera
2017-03-04, 22:18
Avstängd
Faronstreams avatar
Loreen var helt klart än av de bättre eller rättare sagt låten var den mest anmärkningsvärda ikväll och den växer med tiden, det är den stora nackdelen att den inte funkar direkt som Euphoria gjorde därför åkte hon ut helt enkelt
Citera
2017-03-04, 22:18
Medlem
Det är så många bra låtar som jag tycker om i finalen. Jon, mariette, nano. Vem vinner?
Citera
2017-03-04, 22:19
Medlem
Klappars avatar
Jag är helt chockad, Lorren gick inte vidare Var helt säker på att hon skulle gå vidare pga alla pk fans som vill se henne representera Sverige. Nu kommer media spamma om hur hemska vi är som inte röstade på henne hela nästa vecka då.

Lisa gick i alla fall vidare, bästa låten ikväll- https://www.youtube.com/watch?v=VV8koS7ySnI
Citera
2017-03-04, 22:19
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
varför får folk rösta utan att motivera sin röst? Vad var det som gjorde att helt plötsligt började alla vita män att rösta på en fjollig artist som Anton? blev alla svenska vita män helt plötsligt bisexuella eller fanns det något annat bakom det hela?

kanske någon mörkare ideologi, kanske något politiskt?

Hur kom det sig att den s.k "populära" Anton itne gick direkt till final men nu fick han plötsligt alla röster (från skåne kanske?). Nu viftas det med svenska flaggan och tjocka vita män med öl kaggar och vikingatatueringar skrålar högt "där fick hon!"

Ska polisanmäla svt för den där "sketetchen", väldigt osmakligt.

man borde inte ha dueller utan köra alla mot alla så kan inte rasister och icke-vänliga människor rösta MOT en artist utan bara rösta FÖR en artist. Det där måste ändras till nästa år. Bland det sjukaste jag sett på mellon.

ni e sämst

Vad är det du röker för gott. Rasistjävlar som röstade fram Boris och Jon Henrik Känns det bra att urvattna betydelsen av rasist än mer. Om det är någon som är rasist är det du.
Citera
2017-03-04, 22:20
Medlem
Lisalits avatar
Min förhoppning är att inte skämma ut oss mer än vi redan gjort i Europa. Då blir kandidaterna mycket få. Jons scenkamrat, kvinnan som ser ut att ha bott på healing camp i Albuquerque i fyra år; ger flummiga östatsvibbar. Han hade klarat sig bättre själv. Nano är som en misslyckad yrkeskriminell ackompanjerad av rubbad rytm.

Och alla andra: varför måste scenshowerna vara så förbannat löjliga? Gayglam, konstant modern "dans" och en herrans massa flaxande. Vi behöver en stabil röst, smakfull scen och bra kvalitet rakt igenom.
Eller så kör vi all in ironi och skickar Dismissed.
Citera
2017-03-04, 22:21
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagg i gräset
Japp här ska röstas på Jon Henrik

Owe känns som den givna proteströsten mot denna omusikaliska skitröra.
Citera
2017-03-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Haha ja nu när du säger det. Tyckte han betedde sig lite skumt.

Han såg så gråtfärdig ut.

Men hur kan han redan veta resultatet i för väg?
Citera
2017-03-04, 22:22
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Bra kära flashbackare! Nu röstar vi Jon Henrik till Kiev.

Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
I'm on it!

Jag gillar Jon Henrik så är helt med. Låten är bra..
Citera
2017-03-04, 22:25
Medlem
Klappars avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/zo6gr/skrallen-loreen-missar-final-i-melodifestivalen
Citat:
När Loreen träffar Nöjesbladets tv-team direkt efter tävlingen, är det inga tårar.
– Jag känner mig lugn. Klart att jag hade velat komma till final men som sagt… Jag hade något på känn. Jag visste att det här jag gör nu den här gången är annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in