2017-03-04, 20:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Vad far dig att tro, att Bannon inte skulle ha hög säkerhet?? Vilket sanslöst inlägg!
Jag har ingen aning om hans säkerhet men jag tycker att med tanke på hans position (han har mer eller mindre Goebbels position) så är han OERHÖRT viktigt för oss, så han bör ha samma om inte större säkerhet än självaste presidenten. Ju mer inflytelse han får desto större target blir han.
2017-03-04, 20:10
Medlem
bludderbladders avatar
Det mesta tyder på att det åter handlar om Barrys högst politicerade DOJ, likt fast & furious och Bill mötet. Stämmer det är det

1. Del av Administrationen som begärt FISA
2. Största skandalen sedan Watergate

Även Barrys förnekande om att WH var 'inblandade' pekar åt samma håll. Barry och Loretta är nog rökta.
2017-03-04, 20:15
Medlem
Pater-Nosters avatar
Jahapp, nyss "Pizzagate" och nu påstår Trumpen att Obama avlyssnat honom. Det hade kunnat vara stor humor om det inte varit för att en massa fårskallar faktiskt tror på hans febriga yrande...
2017-03-04, 20:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Men att försöka avlyssna en presidentkandidat under ett val är något i klass med Nixon.

Jag har förklarat detta men ni tycks oförmögna att lyssna ibland.

Om FBI har misstankar om något och vill avlyssna måste de få en domstolsorder från en domare för att få göra detta. Det är alltså en domare som avgör om de får avlyssna eller inte baserat på bevisläget, det är varken FBI eller Obama eller någon annan som avgör sådant.

Domarens beslut kommer senare granskas i efterhand.
2017-03-04, 20:28
Medlem
Stefan Molyneux sätter fingret på det jag faktiskt också tänkte när jag läste Obamas dementi. Vad Obamas talesperson förnekar är att han har blandat sig i en utredning utförd av Loretta Lynch (tidigare justitieminister).

https://twitter.com/StefanMolyneux/status/838105551125032965

Så här tror jag det kan ha gått till: FBI har försökt få FISA-tillstånd att bugga Trump, vilket har avvisats. I oktober förra året beslutade sig justitieministern/riksåklagaren Loretta Lynch (självklart med Obamas vetskap och godkännande) att driva utredningen på egen hand, och att sätta in buggar i Trump tower.

Om Obama är helt oförstående, varför inte då säga det i tydligaste möjliga ordalag? "Obama har inte någon som helst kännedom om någon avlyssning av Trump tower". Han vill inte säga det för det är en lögn och att denna affär snart kan komma att dra in Loretta Lynch och då gäller det att han kan säga att han kände till buggningen men att det låg utanför hans ansvarsområde.
2017-03-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Om FBI har misstankar om något och vill avlyssna måste de få en domstolsorder från en domare för att få göra detta. Det är alltså en domare som avgör om de får avlyssna eller inte baserat på bevisläget, det är varken FBI eller Obama eller någon annan som avgör sådant.

Killen på Fox news sa idag att bevisläget måste vara enormt för att få tillstånd vilket de inte fick fört.

Frågan är vad som fick domstolen att ändra sig.

Ser inte något i det som kommit fram mellan Trump och Ryssland hittills som får mig att ett tillstånd skulle ges.

Jag antar att man först frågade efter tillstånd när Trump sa att Ryssland skulle släppa alla email under juli presskonferensen.
Senast redigerad av seeeg321 2017-03-04 kl. 20:34.
2017-03-04, 20:33
Medlem
Scherings avatar
Citat:

Vore det inte enklast att bara lägga ner politiken helt och låta domarna styra landet? Domare är ju tydligen ofelbara individer, nästan gudar.
2017-03-04, 20:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Stefan Molyneux sätter fingret på det jag faktiskt också tänkte när jag läste Obamas dementi. Vad Obamas talesperson förnekar är att han har blandat sig i en utredning utförd av Loretta Lynch (tidigare justitieminister).

https://twitter.com/StefanMolyneux/status/838105551125032965

Så här tror jag det kan ha gått till: FBI har försökt få FISA-tillstånd att bugga Trump, vilket har avvisats. I oktober förra året beslutade sig justitieministern/riksåklagaren Loretta Lynch (självklart med Obamas vetskap och godkännande) att driva utredningen på egen hand, och att sätta in buggar i Trump tower.

Om Obama är helt oförstående, varför inte då säga det i tydligaste möjliga ordalag? "Obama har inte någon som helst kännedom om någon avlyssning av Trump tower". Han vill inte säga det för det är en lögn och att denna affär snart kan komma att dra in Loretta Lynch och då gäller det att han kan säga att han kände till buggningen men att det låg utanför hans ansvarsområde.

Jaha, återigen då:

Loretta Lynch kunde inte besluta om sådant, det behövs ett domstolsbeslut från en FISA-domare för att få tillåtelse att utföra en sådan avlyssning. Däremot kan mycket väl Obama-administrationen känna till att FBI har begärt detta och fått tillåtelse för det samma, det förnekar de inte ens.
2017-03-04, 20:36
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Vore det inte enklast att bara lägga ner politiken helt och låta domarna styra landet? Domare är ju tydligen ofelbara individer, nästan gudar.

Nej, det tycks bara vara så att du inte förstår varför det fungerar som det gör. Anledningen till att detta inte är ett politiskt beslut utan ett juridiskt/ polisiärt är att man vill undvika anklagelser om jäv och politisk styrning.

OM Trump har utsatts för en FISA-övervakning innebär det att det finns starka misstankar om att han är en agent för främmande makt.
2017-03-04, 20:42
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Nej, det tycks bara vara så att du inte förstår varför det fungerar som det gör. Anledningen till att detta inte är ett politiskt beslut utan ett juridiskt/ polisiärt är att man vill undvika anklagelser om jäv och politisk styrning.

OM Trump har utsatts för en FISA-övervakning innebär det att det finns starka misstankar om att han är en agent för främmande makt.
Eller så ville demokraterna avlyssna honom och använde detta som ett svepskäl. Ingen av oss vet vad som har hänt. Felet du gör är att du hela tiden utgår från att amerikansk underrättelsetjänst och demokraterna har följt lagen, vilket är en underlig inställning med tanke på vad som har framkommit på senare år om massövervakning av amerikanska medborgare etc.
2017-03-04, 20:42
Medlem
Citat:
Jaha, återigen då:

Loretta Lynch kunde inte besluta om sådant, det behövs ett domstolsbeslut från en FISA-domare för att få tillåtelse att utföra en sådan avlyssning. Däremot kan mycket väl Obama-administrationen känna till att FBI har begärt detta och fått tillåtelse för det samma, det förnekar de inte ens.
Hur vet du det? Är dessa lagar som reglerar detta glasklara? Hur vet du i så fall att hon inte bröt mot lagen?

Mike Cernovich 🇺🇸‏Verified account
@Cernovich

Obama used the IRS to target political opponents (Tea Party).

Why wouldn't he use DOJ to target Trump?
Senast redigerad av Friherr 2017-03-04 kl. 20:45.
2017-03-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Eller så ville demokraterna avlyssna honom och använde detta som ett svepskäl. Ingen av oss vet vad som har hänt. Felet du gör är att du hela tiden utgår från att amerikansk underrättelsetjänst och demokraterna har följt lagen, vilket är en underlig inställning med tanke på vad som har framkommit på senare år om massövervakning av amerikanska medborgare etc.

Vad menar du mer exakt med att "demokraterna" vill avlyssna Trump?

Hur skulle det ha gått till mer utförligt menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in