2017-03-04, 19:14
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag hoppas att Boris Réne går till en Final ikväll.Jag gillade låten innan och blev förvånad att den gick bara till den andra chansen. Lycka till Boris ikväll!
Citera
2017-03-04, 19:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797

Helt klart 2a på min favorit lista. På tredje plats ligger Mariette.

Jag tror Jon och Aninia har bra chanser ute i Europa.

Men personligen tycker jag att Loreens låt sticker mest ut och att den har störst chans i Eurovision.

Hade inte Loreen varit med hade jag hejat på Jon.

Du då? Vad tycker du om Jons och Loreens chanser i Europa?

Loreen har ju bevisligen vunnit en gång så visst stöd har hon ute i Europa. Statements är dock kanske för mycket art house installation. Bakgrundskompet är nästan industriellt men pampigt melodin dock inte lika bra. Den växer dock efter litet lyssnande. Jag föredrar dock Jons låt. Det är nog visst med jojken och de stora norrländska vidderna låten är inte hans bästa men i finalen tycker jag den har störst djup. Tror den kommer få en hel del röster om den går till Eurovision. Samerna är exotiska ute i Europa. Ja jag känner till att Norge någon gång misslyckades med en jojk men den hade inte samma tyngd eller djup som Jon ger den. Kanske dock att de behöver skruva upp mikrofonen lite på Aninia så man hör henne bättre.
Hoppas de utländska jurygrupperna också uppskattar numret för folket tror jag kommer stödja den.

Kanske att de skulle ha lite av en stjärnhimmel i scenografin.

Här låten
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-04 kl. 19:29.
Citera
2017-03-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Loreen är helt rökt ute i Europa. En tragisk mångkulturpropaganda, av en före detting. Ingen vill se eländet. Visst, hon kan få en del juryröster om de ute i Europa är som Anders Lindberg och Thomas Mattson, men inte mer.

Jon har en bra chans. Etno är populärt, som en motvikt till den tragiska mångkulturen.

Nu är jag trots allt rätt säker på att Loreen går vidare idag, eftersom SVT naturligtvis satt henne mot det absolut enklaste och mest passande motståndet. Visst hade en duell mellan Loreen och De Vet Du varit betydligt intressantare (och vunnits av De Vet Du) men så gör naturligtvis inte SVT med sin älskling.

Värst vad folk tycker olika.

Är det inte Christer Björkman som bestämmer ordningen?
Citera
2017-03-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Loreen har ju bevisligen vunnit en gång så visst stöd har hon ute i Europa. Statements är dock kanske för mycket art house installation. Bakgrundskompet är nästan industriellt men pampigt melodin dock inte lika bra. Den växer dock efter litet lyssnande. Jag föredrar dock Jons låt. Det är nog visst med jojken och de stora norrländska vidderna låten är inte hans bästa men i finalen tycker jag den har störst djup. Tror den kommer få en hel del röster om den går till Eurovision. Samerna är exotiska ute i Europa. Ja jag känner till att Norge någon gång misslyckades med en jojk men den hade inte samma tyngd eller djup som Jon ger den. Kanske dock att de behöver skruva upp mikrofonen lite på Aninia så man hör henne bättre.
Hoppas de utländska jurygrupperna också uppskattar numret för folket tror jag kommer stödja den.

Kanske att de skulle ha lite av en stjärnhimmel i scenografin.

Här låten

Statements är inte alls som euphoria.

Folk förväntar sig en pop låt när det kommer till Melodifestivalen. Men Loreen kommer med något helt annat. Hon vågar och allt hon gör på scenen är så perfekt det bara kan bli !!
Citera
2017-03-04, 19:45
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Så fruktansvärt respektlöst av Loreen att använda kvinnan med handväskan mot sonens vilja. Hon vägrar acceptera att det inte var något politiskt statement, utan en handling av en psyskiskt sjuk kvinna som sedan tog sitt liv. Hoppas innerligt att hon inte går vidare till final enbart på grund av det här.
Har också tänkt på det. Löjligt av henne att få det att låta som om ett helt team måste bestämma. Ta bort väskan bara. Visa respekt
Citera
2017-03-04, 19:46
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Två finalplatser va? Gissar på Loreen och Lisa Ajax.
Citera
2017-03-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Två finalplatser va? Gissar på Loreen och Lisa Ajax.

Fyra finalplatser. Bara en duell var.
Citera
2017-03-04, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag hoppas att Boris Réne går till en Final ikväll.Jag gillade låten innan och blev förvånad att den gick bara till den andra chansen. Lycka till Boris ikväll!

Hoppas på Boris och Ajax!
Citera
2017-03-04, 20:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Har det inte varit dubbla dueller tidigare?
Citera
2017-03-04, 20:07
Medlem
En helt formlös Clara ikläder sig som vanligt en klänning hon inte passar i.
Citera
2017-03-04, 20:07
Medlem
Tyckte inte alls om Loreens låt första gången jag hörde den, men efter att ha hört den några gånger så gillar jag den. Den bästa låten i andra chansen helt klart.
Citera
2017-03-04, 20:08
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

Ganska enkelt egentligen. Räcker med att vinna en duell så är man i final. Kul tävlingsformat egentligen men ganska orättvist, egentligen borde det vara alla mot alla.

Så länge Loreen går till final så är jag nöjd. Ska rösta på henne två-tre gånger ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in