2017-03-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Ja? Hunduddens Båtklubb ligger max 500 meter från fyndplatsen.

Här är en film från Kungliga Djurgården där bägge förekommer i bild.

https://www.youtube.com/watch?v=Gpsweq3-rUQ&feature=youtu.be

Precis och 1:22 ini denna film visas parkbänkarna med tillhörande bord på berget där Noppe verkar ha hittats för det är samma bänkar som Expressens bild där folk står vid bänkarna och Polisbåten ligger nedanför.
Citera
2017-03-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Finns det båtar som ligger kvar i vattnet där?
Gick Noppe ombord på nån båt och föll i vattnet och drev bort 500 meter?

Riktigt stora båtar tar man inte upp varje vinter eller alternativt lyfter med kran över dagen på våren och bottenmålar. Hade N en stor båt i området?
Citera
2017-03-04, 18:35
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Jag kan dock inte hitta igen husen pö google earth pga jag tror satelliten filmar sent mot husen så träden skummer allt men det är i det området du påvisar för man kan precis se den där hamnen med båtar åtminstone hörnet av den.
Husen du talar om är sannolikt dessa. De ser ut att ligga nära eftersom bilden sannolikt är tagen med teleobjektiv från stranden en bit bort.
Citera
2017-03-04, 18:36
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Precis och 1:22 ini denna film visas parkbänkarna med tillhörande bord på berget där Noppe verkar ha hittats för det är samma bänkar som Expressens bild där folk står vid bänkarna och Polisbåten ligger nedanför.

Utgår vi från att han stod längst ut på bryggan när han hoppade i så har vi ungefärligt avstånd mellan bryggan och fyndplatsen här.

http://imgur.com/a/RgkIz
Citera
2017-03-04, 18:41
Medlem
Citat:
Utgår vi från att han stod längst ut på bryggan när han hoppade i så har vi ungefärligt avstånd mellan bryggan och fyndplatsen här.

http://imgur.com/a/RgkIz

Precis det där tror jag är exakta platsen.
Citera
2017-03-04, 18:51
Medlem
Det kan fortfarande vara en olycka om Noppe har klivit på en båt och halkat.
Kanske hjälpte han nån kompis med att titta till nån båt och hade glömt det och fick bråttom göra det.
Eller om Noppe hade en egen båt.
Citera
2017-03-04, 18:54
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Det kan fortfarande vara en olycka om Noppe har klivit på en båt och halkat.
Kanske hjälpte han nån kompis med att titta till nån båt och hade glömt det och fick bråttom göra det.
Eller om Noppe hade en egen båt.

Vi snackar någonstans kring 23-00 och en temperatur på någonstans runt -3. Det är inte en direkt normal tid för båtfixande, framför allt inte för äldre herrar som varken tål blåst eller kyla eller har mörkerseende.
Citera
2017-03-04, 18:55
Medlem
Hunduddens båtklubb har kameror.

Tror ni vår proffsiga Polis kollat om det finns nåt sparat?
Går det för lång tid försvinner det väl av nyare filmer?

http://www.hundudden.se/kameror.html
Citera
2017-03-04, 18:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, och även för vanliga Svensson kan vissa saker bli för tungt att bära. Som exempelvis om man har en sjukdom som man vet kommer att fortskrida på ett sådant sätt att man inte kan göra det man uppskattat. Inte så att jag vill försvara det valet men har förståelse för det på sätt och vis en depression av det slaget är nog svårbotad även om man vet att omgivningen har förståelse för sjukdomen så hjälper det ju föga om den begränsar en själv markant rent fysiskt.
Återigen, detta är spekulation men håller det inte för osannolikt att något sådant ligger i bakgrunden. Har fler än en i släkt och bekantskapskrets som det antingen konstaterats att de tagit bort sig eller att man kan anta det efter de blivit diagnosticerade med någon sådan sjukdom som de börjat märka av.
Sedan kanske det fanns en större sorg över exempelvis barnlöshet än vad han lät omgivningen veta även om han nämnt det. Så jag ser det inte som så mystiskt att det skulle kunna vara så även om tillvägagångssättet kanske inte är det vanligaste.

Ja, det finns ju depression orsakat av påtagliga saker som du nämner, t ex sjukdomar som fortskrider eller andra motgångar

Sedan finns det just depression där ingen orsak kan hittas. Det går inte att peka på det ena eller det andra. Depressionen är själva sjukdomen utan orsakssamband. Många får depressioner med jämna mellanrum men lyckas ta sig upp, den närmsta omgivningen är då väldigt medvetna om det.

De flesta av oss känner nog människor som tagit livet av sig. Det gör jag också.. I ett fall vet jag att det var just sjukdom som låg bakom. I andra fall är det just depression som tagit över deras liv och slutat så olyckligt. Ingen barnlöshet, inga ekonomiska svårigheter absolut inga problem som vi visste om innan och inget som kom fram efteråt heller.
Citera
2017-03-04, 18:57
Medlem
Citat:
Vi snackar någonstans kring 23-00 och en temperatur på någonstans runt -3. Det är inte en direkt normal tid för båtfixande, framför allt inte för äldre herrar som varken tål blåst eller kyla eller har mörkerseende.

Det är väl inte helt omöjligt man åker ut 23:00 tittar till en båt.
Är väl mindre troligt man sticker ut 2300 för ta livet av sig.
Citera
2017-03-04, 18:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Det är väl inte helt omöjligt man åker ut 23:00 tittar till en båt.
Är väl mindre troligt man sticker ut 2300 för ta livet av sig.

Att ärendet läggs ned såpass snabbt gör att man misstänker att det finns ett avskeds/självmordsbrev som hör till ärendet.
Citera
2017-03-04, 18:59
Medlem
Citat:
Precis det där tror jag är exakta platsen.
Den angivna platsen stämmer inte överens med denna bilden.
Notera de små holmarna/öarna en bit ut i vattnet.

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/001d8406-6c04-4159-9ad9-4fbe6c824f8a?fit=crop&h=537&w=900&5edbb863
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in