2017-03-04, 18:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Vad gjorde Noppe i området?
Kan han ha besökt nån i villorna i närheten?
Vilket överklass folk bor i området?
Ivrig? Tråden berättar att han morgon och kväll tog en timmas promenad, kanske utåt Djurgården.
Citera
2017-03-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Expressens bilder är sannolikt tagna med teleobjektiv vilket i så fall skapar en illusion av att husen ligger närmare än de gör.

Aftonbladets bild ger dig den exakta fyndplatsen.

Jag är helt säker det är närliggande villor där Noppe hittas, det är där dessa två parkbänkar sitter fast i berget.Jag kan dock inte hitta igen husen pö google earth pga jag tror satelliten filmar sent mot husen så träden skummer allt men det är i det området du påvisar för man kan precis se den där hamnen med båtar åtminstone hörnet av den.

Det är samma parkbänkar som visas 1:22 ini denna film och jag år helt säker hus finns i närheten som dock inte syns på filmen.
Men hur svårt kan det vara få reda på var dessa parkbänkar med tillhörande bord finns nånstans? Det är väl nån stig som leder hit från kungliga parken verkar vara i närheten av djurkyrkogården.

https://youtu.be/Gpsweq3-rUQ
Citera
2017-03-04, 18:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Vad gjorde Noppe i området?
Kan han ha besökt nån i villorna i närheten?
Vilket överklass folk bor i området?

Förmodligen klappade han båten en sista gång.

Hunduddens båtklubb är en privat tillställning dit man måste ha nyckel för att ta sig in.

Är under 500 meter mellan bryggan och fyndplatsen.
Citera
2017-03-04, 18:13
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Inte genom ett mörkt och kyligt Gärdet och förbi Kaknästornet med omgivningar, absolut inte för en man i hans ålder kvällstid. Hur har han kommit till den ungefärliga platsen där kroppen återfanns? Fick han hjälp att komma dit? Nu snackar vi 3,4 km fågelvägen från hemmet men var hölls middagen, på Villa Källhagen eller på Djurgårdsbrunns värdshus?

Nu har du nog lite förutfattade meningar om åldrande och dylikt. Enligt uppgift promenerade Noppe dagligen både morgon och kväll 1 timme. Han borde varit en mycket aktiv man om han således promenerade 2 timmar dagligen. Det ska ha varit i detta område dessutom så han borde kunna området väl.
Citera
2017-03-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Ivrig? Tråden berättar att han morgon och kväll tog en timmas promenad, kanske utåt Djurgården.

Jo promenera är inget konstigt men att bara dra från klubben utan att säga nåt är konstigt och om Noppe skulle ut gå en timme så är det konstigt familjen anmäler Noppe försvunnen efter två timmar.
Citera
2017-03-04, 18:15
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Hört talas om Mick Jaggers gamla flamma L'Wren Scott? Hon bjöd sina närmaste vänner på middag i sitt hem. Några timmar senare hängde hon sig. I sitt hem.

Så åtminstone EN annan människa har ätit en festlig middag och sedan skridit till dödsverket så att säga.
Ingenting är givetvis omöjligt. Tycker bara att olyckshändelse låter mer troligt
Citera
2017-03-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Hunduddens båtklubb är en privat tillställning dit man måste ha nyckel för att ta sig in.

Hade Noppe båt? I såna fall hade han ju anknytning till området som jag var inne på tidigare.
Citera
2017-03-04, 18:25
Medlem
Citat:
Hade Noppe båt? I såna fall hade han ju anknytning till området som jag var inne på tidigare.

Ja det var en ny och intressant upplysning. Ligger det en båthamn där N hade en båt i närheten av där han hittades?
Citera
2017-03-04, 18:28
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja det var en ny och intressant upplysning. Ligger det en båthamn där N hade en båt i närheten av där han hittades?

Ja? Hunduddens Båtklubb ligger max 500 meter från fyndplatsen.

Här är en film från Kungliga Djurgården där bägge förekommer i bild.

https://www.youtube.com/watch?v=Gpsweq3-rUQ&feature=youtu.be
Citera
2017-03-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Finns det båtar som ligger kvar i vattnet där?
Gick Noppe ombord på nån båt och föll i vattnet och drev bort 500 meter?
Citera
2017-03-04, 18:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, jag förstår inte varför människor tycker det är så konstigt att han har drabbats av depression (och ekonomiska svårigheter). Bara för att man har en titel som greve innebär det inte att man är vaccinerad från sjukdomar som depression, den sjukdomen slår skoningslöst i alla samhällsklasser.

För oss som bara "kände till" honom via TV är det naturligtvis förvånande. Dessutom väldigt tråkigt! Noppe verkade vara den mest jordnära, genuint trevliga människa som fanns.

Sedan undrar man/jag som alltid när sådant här händer. Kunde ingen hjälpa honom att få vård. Depression går att behandla. Han hade så många vänner och var så omtyckt t. o.m av exfruar.

Samtidigt ser man kändisskapets baksida. Fast här har vi en man som föddes känd, ingen som kämpade sig till det via olika medier. När Noppe avlider spekuleras det i allt möjligt och omöjligt. Det ena otäckare än det andra.. Hade jag "som vanlig Svensson" flutit upp i land hade det möjligen blivit en notis att en kropp hittats och sedan hade det varit tyst. Jäklar vad glad jag är att jag är en vanlig "Svensson". Jag kan göra var jag vill när jag vill och ingen bryr sig om det. Det är värt mer än alla pengar för mig, att jag är fullständigt ointressant.

Ja, och även för vanliga Svensson kan vissa saker bli för tungt att bära. Som exempelvis om man har en sjukdom som man vet kommer att fortskrida på ett sådant sätt att man inte kan göra det man uppskattat. Inte så att jag vill försvara det valet men har förståelse för det på sätt och vis en depression av det slaget är nog svårbotad även om man vet att omgivningen har förståelse för sjukdomen så hjälper det ju föga om den begränsar en själv markant rent fysiskt.
Återigen, detta är spekulation men håller det inte för osannolikt att något sådant ligger i bakgrunden. Har fler än en i släkt och bekantskapskrets som det antingen konstaterats att de tagit bort sig eller att man kan anta det efter de blivit diagnosticerade med någon sådan sjukdom som de börjat märka av.
Sedan kanske det fanns en större sorg över exempelvis barnlöshet än vad han lät omgivningen veta även om han nämnt det. Så jag ser det inte som så mystiskt att det skulle kunna vara så även om tillvägagångssättet kanske inte är det vanligaste.
Citera
2017-03-04, 18:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Finns det båtar som ligger kvar i vattnet där?
Gick Noppe ombord på nån båt och föll i vattnet och drev bort 500 meter?

Om något tror jag att han klev/hoppade i från bryggan. Så länge det inte är någon is så brukar det gå bra att ha dit båtarna. De flesta båtklubbar brukar hålla med uppställningsplats nära intill samt hjälpa till att köra upp dem på trailers/sjösätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in