2017-03-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja det är lite högre siffra en vad jag trodde. Hittade nån Amerikansk siffra som var betydligt lägre när jag skrev.

Sedan händer det säkert att folk är i kris, får en impuls eller så och hoppar i kanalen mitt i vintern utan att ha funderat så länge. Risken stor att det lyckas.

Det som är konstigt för mig är varför någon skulle försöka dränka sig på ett mer planerat sätt.
Jag skulle inte ens tänka på att använda den metoden.

Att hoppa från en bro skulle vara en mer trovärdig metod att ta livet av sig, som den hr lilla stenkullen där vattendjupet i havet är under två meter. I Stockholm är det vanligt att hoppa framför tunnelbanan. Gangsters använder ofta den här metoden att knuffa folk i havet.
Citera
2017-03-04, 17:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Just där Noppe hittas är det ju ganska många villor, så det är ju inget öde ställe ändå.
Det såg jag på två av Expressens bilder.
Det är två parkbänkar som sitter fast i berget omgivet av hus.
Ok, jag har missat att det finns bilder på den exakta platsen. Och visst finns det villor i omgivningen, men vid båtplatsen med bryggorna finns "Kruthuset", numera café och ett klubbhus, ingen bor i de husen.
Usch vad detta var sorgligt. stackars man.
Citera
2017-03-04, 17:40
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Just där Noppe hittas är det ju ganska många villor, så det är ju inget öde ställe ändå. Det såg jag på två av Expressens bilder. Det är två parkbänkar som sitter fast i berget omgivet av hus.
Sträckan är faktiskt ganska öde.

Titta på Aftonbladets bild från i onsdags och dra en linje från husen på Lidingö mellan de små karaktäristiska kobbarna utanför Hundudden.

Då hamnar du här:

https://goo.gl/maps/Fay8TgfKjiQ2
Citera
2017-03-04, 17:40
Medlem
Prinsessan Birgitta om Noppes bortgång: "Väldigt tragiskt"
http://www.svenskdam.se/2017/03/prinsessan-birgitta-om-noppes-bortgang-valdigt-tragiskt/
Citera
2017-03-04, 17:44
Medlem
Citat:
Tycker det är löjligt driva en resturang för bara vissa utvalda.
Gillar inte överklass.Går hellre köper en korv av Harakiri korvgubben än jag går till ett överklass ställe .

Det lär väl bara vara överklass som bor i dom närmaste villorna där Noppe tog sitt liv, undra om det var några hwn kände?
Överklass världen kan ju inte va så stor.

Jag tycker att det är en bra affärsidé som kan gå mycket bra och bör ha framtiden för sig.
Förstår inte varför det skulle gå dåligt. Var Noppe ett problem för verksamheten?
Citera
2017-03-04, 17:48
Medlem
Citat:
Tycker det är löjligt driva en resturang för bara vissa utvalda.
Gillar inte överklass.Går hellre köper en korv av Harakiri korvgubben än jag går till ett överklass ställe .

Det lär väl bara vara överklass som bor i dom närmaste villorna där Noppe tog sitt liv, undra om det var några hwn kände?
Överklass världen kan ju inte va så stor.

Nja, just där man hittade kroppen bor helt vanligt folk. Där finns inte många byggnader överhuvudtaget. De rika i Östermalm bor i lägenhet av värde så där runtomkring 10 miljoner. Noppes lägenhet är värderat på 10 miljoner. Fina dyra villor finns däremot på Djurgården, på Lidingö samt i Djursholm.
Citera
2017-03-04, 17:48
Medlem
Borka88s avatar
Hade ju varit otroligt spännande om Kungen och hans omgivning varit inblandad i denna tragedi.
Vad har vi för teorier om detta?

Kungen verkar ju rätt platt om bortgången då dessa varit "bästa" vänner genom livet.
Citera
2017-03-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ok, jag har missat att det finns bilder på den exakta platsen. Och visst finns det villor i omgivningen, men vid båtplatsen med bryggorna finns "Kruthuset", numera café och ett klubbhus, ingen bor i de husen.
Usch vad detta var sorgligt. stackars man.

Ingen som känner till området?
Det är ju två parkbänkar som sitter fast i berget med tillhörande bord, verkar va villor i närheten.
På en bild syns polisbåten vad jag tror är före den kommer fram till berget där Noppe verkar ha hittats och här ser man flera stora villor på andra bilden från berget syns 2 villor i bakgrunden så helt klart är det hus i närheten.
Samma parkbänkar som visas 1:22 ini denna film.

https://youtu.be/Gpsweq3-rUQ

Vart exakt är det?
Citera
2017-03-04, 18:00
Medlem
Varför berättar inte polisen hur det kommer sig att dom ögonaböj kunde utesluta ett brott?
Citera
2017-03-04, 18:02
Medlem
Vad gjorde Noppe i området?
Kan han ha besökt nån i villorna i närheten?
Vilket överklass folk bodde i området?
Citera
Medlem
calle555s avatar
Citat:
På en bild syns polisbåten vad jag tror är före den kommer fram till berget där Noppe verkar ha hittats och här ser man flera stora villor på andra bilden från berget syns 2 villor i bakgrunden så helt klart är det hus i närheten.
Expressens bilder är sannolikt tagna med teleobjektiv vilket i så fall skapar en illusion av att husen ligger närmare än de gör.

Aftonbladets bild ger dig den exakta fyndplatsen.
Citera
Medlem
Vad gjorde Noppe i området?
Kan han ha besökt nån i villorna i närheten?
Vilket överklass folk bor i området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in