2017-03-04, 15:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoid.android
Som totalt oberoende, och utlänning. Är inte detta "självmord" ens delvis konstigt?

Inga kända band till den undre världen, inga kända band till militär/säkerhetstjänst, kända band till hovet (fd?) bästis till kungen. Noppe Bar & Restaurang AB:s bokslut ser ut som en skidbacke och vinstmarginalen har varit tjock som ett frimärke om ens det. 1% vinstmarginal 2014.

Självmord pga att korthuset inom kort kommer att rasa ser mest troligt ut.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-03-04 kl. 15:53.
Citera
2017-03-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Inga kända band till den undre världen, inga kända band till militär/säkerhetstjänst, kända band till hovet (fd?) bästis till kungen. Noppes bars bokslut ser ut som en skidbacke och vinstmarginalen har varit tjock som ett frimärke om ens det.

Självmord pga att korthuset inom kort kommer att rasa ser mest troligt ut.
Och du tror Elvis uppfann Rock n Rock också va?
självmord p.g.a noppes bar? Nä han har andra inkomstkällor o måste har förmodligen en hel del på banken.
Citera
2017-03-04, 15:58
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Och du tror Elvis uppfann Rock n Rock också va?
självmord p.g.a noppes bar? Nä han har andra inkomstkällor o måste har förmodligen en hel del på banken.

Det måste väl gå att läsa vad han hade för privatekonomi någonstans? Jag tror inte att han var utblottad, men att han levde utöver sin förmåga.
Citera
2017-03-04, 16:02
Medlem
Finns säkert personer som hade en del att tjäna på att han försvann. Men det kommer nog aldrig att utredas. Så fungerar det svenska systemet. Och polisbristen är en del av det hela.
Citera
2017-03-04, 16:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoid.android
Verkar som ett rätt mystiskt självmord om du frågar mig. Du tycker inte att detta luktar illa?
Bekanta till den fd hedersknyffeln själv tycker inte det verkar ett dugg konstigt.
Men vad vet de, kanske var hans senaste hustru med i Yakuza och så vidare...
Citera
2017-03-04, 16:16
Medlem
STHLM-TLVs avatar
Hade han visat tecken på demens?
Citera
2017-03-04, 16:19
Medlem
Giant Squids avatar
Vad kommer o hända med Noppes nu undrar man?
Kommer gubbtolvan o skaka fram en efterträdare?
Har nog hänt en hel del bakom de låsta dörrarna. Som när Dolph Lundgren (när han gästade mellon) hackade upp kokain på bardisken och tydligen blev utslängd.
Det sista tvivlar jag på utan tror man drog ner honom i källaren bara..
Citera
2017-03-04, 16:20
Medlem
ingen som vet exakt vart han hittas?
På expressens bild syns två parkbänkar med tillhörande bord som sitter fast i berget.
Verkar vara hus i området oxå, vart exakt är detta?
Citera
2017-03-04, 16:21
Medlem
[quote=LuluBrooksie|60066815]Bekanta till den fd hedersknyffeln själv tycker inte det verkar ett dugg konstigt. ..[/QUOT
Hur många bekantingar har du talat med?
Citera
2017-03-04, 16:28
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Kollade lite snabbt och enligt Wikipedia är det den fjärde vanligaste självmordsmetoden i Sverige med 8.6% av självmordsfallen (då iaf).

Så vad som klassas som "rätt ovanlig" går ju helt klart att tvista om.

Ja det är lite högre siffra en vad jag trodde. Hittade nån Amerikansk siffra som var betydligt lägre när jag skrev.

Sedan händer det säkert att folk är i kris, får en impuls eller så och hoppar i kanalen mitt i vintern utan att ha funderat så länge. Risken stor att det lyckas.

Det som är konstigt för mig är varför någon skulle försöka dränka sig på ett mer planerat sätt.
Jag skulle inte ens tänka på att använda den metoden.
Citera
2017-03-04, 16:36
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Spännande konspiratorisk idé onekligen!
Men är det inte så - "hör man klappret av hovar bör man på våra breddgrader vänta sig en häst hellre än en zebra?"

Ett självmord pga depression och ekonomiska svårigheter låter liksom närmare till hands....

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Precis så var det. Jag kan tyvärr inte säga hur jag vet att det är så.
Han har har hotat/försökt/ ropat på hjälp flera ggr tidigare.

Ja, jag förstår inte varför människor tycker det är så konstigt att han har drabbats av depression (och ekonomiska svårigheter). Bara för att man har en titel som greve innebär det inte att man är vaccinerad från sjukdomar som depression, den sjukdomen slår skoningslöst i alla samhällsklasser.

För oss som bara "kände till" honom via TV är det naturligtvis förvånande. Dessutom väldigt tråkigt! Noppe verkade vara den mest jordnära, genuint trevliga människa som fanns.

Sedan undrar man/jag som alltid när sådant här händer. Kunde ingen hjälpa honom att få vård. Depression går att behandla. Han hade så många vänner och var så omtyckt t. o.m av exfruar.

Samtidigt ser man kändisskapets baksida. Fast här har vi en man som föddes känd, ingen som kämpade sig till det via olika medier. När Noppe avlider spekuleras det i allt möjligt och omöjligt. Det ena otäckare än det andra.. Hade jag "som vanlig Svensson" flutit upp i land hade det möjligen blivit en notis att en kropp hittats och sedan hade det varit tyst. Jäklar vad glad jag är att jag är en vanlig "Svensson". Jag kan göra var jag vill när jag vill och ingen bryr sig om det. Det är värt mer än alla pengar för mig, att jag är fullständigt ointressant.
Citera
2017-03-04, 16:47
Medlem
Det är ganska långt från Noppes bar ändå tror knappast han har gått dit.
Sen varför just denna plats? Har Noppe nån anknytning till denna plats?
Samt undrar jag exakt var det är nånstans alltså dessa två bänkar som sitter fast i berget.

Där Noppe hittas är samma bänkar som 1:22 ini denna film.
Men exakt var är det?

https://youtu.be/Gpsweq3-rUQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in