2017-03-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, jag förstår inte varför människor tycker det är så konstigt att han har drabbats av depression (och ekonomiska svårigheter).

Det konstiga är väl att han traskar iväg runt 4-5 km för att dränka sig, snacka om att gå över ån efter vatten.
Citera
2017-03-04, 16:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad kommer o hända med Noppes nu undrar man?
Kommer gubbtolvan o skaka fram en efterträdare?
Har nog hänt en hel del bakom de låsta dörrarna. Som när Dolph Lundgren (när han gästade mellon) hackade upp kokain på bardisken och tydligen blev utslängd.
Det sista tvivlar jag på utan tror man drog ner honom i källaren bara..

Styvsonen tar över klubben enligt dagens artikel i Expressen. http://www.expressen.se/nyheter/familjens-beslut-noppes-lever-vidare/
Citera
2017-03-04, 16:53
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det konstiga är väl att han traskar iväg runt 4-5 km för att dränka sig, snacka om att gå över ån efter vatten.

Nej, jag tycker faktiskt inte det. Det finns ofta en anledning att människor väljer platsen de avslutar sitt liv på. Även om det är obegripligt för oss så fanns det säkert en anledning för honom. Detta var inget impulsivt självmord, allting verkar vara planerat.
Att platsen då var bestämd i förväg är fullständigt logiskt även om vi inte förstår det.
Citera
2017-03-04, 16:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bekanta till den fd hedersknyffeln själv tycker inte det verkar ett dugg konstigt.

Hur många bekantingar har du talat med?
Ett par bara.
Citera
2017-03-04, 17:11
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, jag tycker faktiskt inte det. Det finns ofta en anledning att människor väljer platsen de avslutar sitt liv på. Även om det är obegripligt för oss så fanns det säkert en anledning för honom. Detta var inget impulsivt självmord, allting verkar vara planerat.
Att platsen då var bestämd i förväg är fullständigt logiskt även om vi inte förstår det.
Det är vackert därute vid Hundudden, lövskog, öppet vatten åt flera väderstreck. Lugnt, stilla, med antagligen några övervintrande segelbåtar vaggande vid bryggorna. Inget folk som kan se vad man gör.

Han kunde ju inte gärna hoppat i Nybroviken, då skulle folk kommit rusande.
Citera
2017-03-04, 17:16
Medlem
Nu får jag nog på fan för mina spekulationer. Som någon tidigare skrev homosexuell eller tom att han gillade unga? Jag är antagligen ute och seglar men man får ju spekulera här. De pågår ju stora tillslag mot härvor i landet av foton och filmer i datorn och det vore förödande för en känd person. Jag har säkert fel och ber om ursäkt om jag trampar någon på tårna.
Citera
2017-03-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är vackert därute vid Hundudden, lövskog, öppet vatten åt flera väderstreck. Lugnt, stilla, med antagligen några övervintrande segelbåtar vaggande vid bryggorna. Inget folk som kan se vad man gör.

Han kunde ju inte gärna hoppat i Nybroviken, då skulle folk kommit rusande.

Just där Noppe hittas är det ju ganska många villor, så det är ju inget öde ställe ändå.
Det såg jag på två av Expressens bilder.
Det är två parkbänkar som sitter fast i berget omgivet av hus.
Citera
2017-03-04, 17:19
Medlem
Tillssons avatar
G W Persson vet. Vänta på idiotens spekulationer...
Citera
2017-03-04, 17:21
Medlem
Lite lustigt att adelsmannen levde ihop med en asiatimport. Det är ju inte högstatus precis utan för snarare tankarna till en ensam lite vrång ungkarl med relationsproblem boende i Norrland. Var dom gifta?
Citera
2017-03-04, 17:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja det är lite högre siffra en vad jag trodde. Hittade nån Amerikansk siffra som var betydligt lägre när jag skrev.

Sedan händer det säkert att folk är i kris, får en impuls eller så och hoppar i kanalen mitt i vintern utan att ha funderat så länge. Risken stor att det lyckas.

Det som är konstigt för mig är varför någon skulle försöka dränka sig på ett mer planerat sätt.
Jag skulle inte ens tänka på att använda den metoden.
Jag tror inte en sekund att detta var en impuls, något han plötsligt kom på. Jag tror gärningen var planerad sedan kanske länge.

Det är inte ovanligt att personer som sedan en tid grubblat över att ta sitt liv och till slut bestämt sig, åker runt och hälsar på gamla vänner, som inte förstår att detta gäller ett sista farväl. Den besökande verkar då ofta "glad" och alla som känt till att han tidigare varit nedstämd drar en lättnadens suck: Äntligen har det vänt, han håller på att bli frisk! i själva verket är han lättad och lite "glad" för att han kommit fram till ett beslut som ska ta bort all plåga. Det händer att han ger bort presenter, "Du får min skinnjacka, jag har tröttnat på den""Du kan ta min dator, jag har köpt en ny".
- N:s ostronfest med alla vännerna var kanske ett sådant farväl.
Citera
2017-03-04, 17:30
Medlem
Tycker det är löjligt driva en resturang för bara vissa utvalda.
Gillar inte överklass.Går hellre köper en korv av Harakiri korvgubben än jag går till ett överklass ställe .

Det lär väl bara vara överklass som bor i dom närmaste villorna där Noppe tog sitt liv, undra om det var några hwn kände?
Överklass världen kan ju inte va så stor.
Citera
2017-03-04, 17:35
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Lite lustigt att adelsmannen levde ihop med en asiatimport. Det är ju inte högstatus precis utan för snarare tankarna till en ensam lite vrång ungkarl med relationsproblem boende i Norrland. Var dom gifta?

Ja, de var gifta, och han har varit gift förr:

Katarina Svanstein 1978–1982
Grynet Molvig 1983–1996
Susanne Johansson-Ekman 1997–2001
Lee Haeng-Wha 2004–2017

Lee är inte sådär extremt mycket yngre: det skiljde 13 år, tror jag.
Senast redigerad av AndersM79 2017-03-04 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in