Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Ja det är lite högre siffra en vad jag trodde. Hittade nån Amerikansk siffra som var betydligt lägre när jag skrev.
Sedan händer det säkert att folk är i kris, får en impuls eller så och hoppar i kanalen mitt i vintern utan att ha funderat så länge. Risken stor att det lyckas.
Det som är konstigt för mig är varför någon skulle försöka dränka sig på ett mer planerat sätt.
Jag skulle inte ens tänka på att använda den metoden.
Jag tror inte en sekund att detta var en impuls, något han plötsligt kom på. Jag tror gärningen var planerad sedan kanske länge.
Det är inte ovanligt att personer som sedan en tid grubblat över att ta sitt liv och till slut bestämt sig, åker runt och hälsar på gamla vänner, som inte förstår att detta gäller ett sista farväl. Den besökande verkar då ofta "glad" och alla som känt till att han tidigare varit nedstämd drar en lättnadens suck: Äntligen har det vänt, han håller på att bli frisk! i själva verket är han lättad och lite "glad" för att han kommit fram till ett beslut som ska ta bort all plåga. Det händer att han ger bort presenter, "Du får min skinnjacka, jag har tröttnat på den""Du kan ta min dator, jag har köpt en ny".
- N:s ostronfest med alla vännerna var kanske ett sådant farväl.