2017-03-03, 20:55
Medlem
Om det nu försnillats ur Anna Linds fond borde det vara sossarnas sista tid inom politiken. Om det är så borde paniken vara ett faktum och med tanke på hur förvirrade sossar är normalt så märker man ingen skillnad om dom går på högspänn.
Citera
2017-03-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Något slags bedrägeri måste det vara. Kanske säljaren var inblandad också på något hörn. Kanske var det meningen att någon skulle få låna en större summa som sedan inte skulle betalas tillbaka utan gå till fogden.

Säg att Säljaren var nöjd med 8 miljoner i köpeskilling, men att de båda budade upp till 10 miljoner, och att säljaren skulle få 500 000 av mellanskillnaden och resten skulle gå till Sahlin och livvakten.

Banken skulle fås att ge ett lån på tio miljoner som sedan skulle hamna hos Kronogogden och Mona och vakten skulle dela på vinsten, en och en halv miljon.

Jag spekulerar hejvillt men försöker bara förstå varför två som samarbetar vill buda på samma hus.
Ja, i normalt fall skulle du betraktats som lite galen. Nu är läget så märkligt att gissningarna blir lika tokiga som hela den här härvan är. Frågan är om det går att förstå eller gissa rätt alls?
Citera
2017-03-03, 21:00
Medlem
pingvinens avatar
Efter att ha läst förhöret med ToyBoy så är väldigt förundrad över förhörsledarens värdelösa frågor och hummanden, inga uppföljande frågor utan bara vidare till nästa punkt i listan. Helt värdelöst förhör IMO.
Citera
2017-03-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Efter att ha läst förhöret med ToyBoy så är väldigt förundrad över förhörsledarens värdelösa frågor och hummanden, inga uppföljande frågor utan bara vidare till nästa punkt i listan. Helt värdelöst förhör IMO.
Gamla kollegor kanske. Håller med där och med tanke på sossepacket till polischef som låter livräddaren jobba kvar är nog fler involverade. Om inte detta inklusive Anna Linds fond reds ut så är det bara och inse att vi lever i ett totalt korrumperat land. Ber för första gången till Gud att detta nystas upp och blir sossarnas fall.
Citera
2017-03-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hur vet du att ingen budade emellan?

Vad är rimligast att båda vill köpa bostaden för sig eller att dom vill köpa ihop? ... där har du svaret... ingen bästakompis budar 9 mille för å hjälpa sin vän, de har självklart en sexuell relation.
Jag läste både ur polisförhöret och i skvallerblaskorna att Sahlin gav ett bud på 9.5 och strax efter la Toyboy in 10.
Citera
2017-03-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hur vet du att ingen budade emellan?

Vad är rimligast att båda vill köpa bostaden för sig eller att dom vill köpa ihop? ... där har du svaret... ingen bästakompis budar 9 mille för å hjälpa sin vän, de har självklart en sexuell relation.

Mona sålde för fan sin egen bostad strax innan detta din ärthjärna lägg ihop ett plus ett
Såg nu att du kallade mig ärthjärna och det förklarar dina korkade inlägg. Använd ett vårdat språk och ta inte efter Måna Sahlin!
Citera
2017-03-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det stora mysteriet är naturligtvis att de budade på samma lägenhet. På något sätt skulle de vinna på detta men jag kan inte för mitt liv komma på hur. Är det någon som har tillstymmelse till teori?
Höja värdet på lägenheten och därmed få större lån från banken..
För mig låter det som penning tvätt....
Citera
2017-03-03, 21:12
Medlem
Det är skrämmande att Mona Fiffel nästan har varit Sveriges statsminister. Hon hade alltså planer på en hög post i FN också. Det var uppenbarligen pengar och lyxliv som lockade.
Det är svårt att fatta att en människa kan vara så omdömeslös och korkad och att hon lyckades nå så högt i politiken. Folk brukade säga att hon talar så folk förstår. Det berodde väl på att hon hade ett begränsat ordförråd.
En ovanlig manipulativ förmåga hade hon säkert i alla fall. Jag kommer och tänka på Arbogakvinnan.
Citera
2017-03-03, 21:15
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Narkotikaaffärer? Mutor?

Arvoden från de många lukrativa styrelseuppdrag hon hade tills inte allt för länge sedan? Blir nog en hel del pengar om man inte betalar in skatten ordentligt dessutom...
Citera
2017-03-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är skrämmande att Mona Fiffel nästan har varit Sveriges statsminister. Hon hade alltså planer på en hög post i FN också. Det var uppenbarligen pengar och lyxliv som lockade.
Det är svårt att fatta att en människa kan vara så omdömeslös och korkad och att hon lyckades nå så högt i politiken. Folk brukade säga att hon talar så folk förstår. Det berodde väl på att hon hade ett begränsat ordförråd.
En ovanlig manipulativ förmåga hade hon säkert i alla fall. Jag kommer och tänka på Arbogakvinnan.
Mina tankar går till den gamla tiden då man umgicks med rövarpacket vilka talade ungefär som Måna. Otroligt ovårdat språk och dessutom ser hon vidrigt falsk ut när hon hånler och kisar med ögonen. Blir ju inte bättre av en spetsig näsa vilket hon kunde lagt pengar på istället för Toyboy.
Citera
2017-03-03, 21:22
Medlem
Kan det ha funnits ganska stora mängder svarta pengar som har behövts tvättats vita genom ett köp av en dyr bostadsrätt? M.S har hjälpt till med att trissa upp priset för att så mycket som möjligt ska kunna tvättas?

Allt skulle väl inte behövt lånas till bostadsrätten? En kappsäck med dollarsedlar kan väl komplettera det totala köpesbeloppet?

Kanske primitivt feltänk från min sida.

Det här är verkligen en skum affär. Förmodligen är sanningen betydligt värre än vad som hittills har framkommit.
Senast redigerad av Konrad 2017-03-03 kl. 21:25.
Citera
2017-03-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om det nu försnillats ur Anna Linds fond borde det vara sossarnas sista tid inom politiken. Om det är så borde paniken vara ett faktum och med tanke på hur förvirrade sossar är normalt så märker man ingen skillnad om dom går på högspänn.

Om Mona har försnillat ur fonden så kommer det aldrig att komma ut. Sossarna skulle aldrig anmäla Mona det skulle ge för mycket negativ publicitet. På så sätt är det ju lite av det perfekta brottet. Frågan kvarstår dock, varför gav hon 3 millar till livvakten?

Kanske hade han fått nys om att hon försnillat pengarna och begärt sin cut i form av pengar, intyg och jobb?
Senast redigerad av femtaliess 2017-03-03 kl. 21:28. Anledning: felstav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in