2017-03-03, 20:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vad bittra ni är? Jag tycker det har varit en bra säsong med vissa undantag(listan). Kanske lite väl mycket nostalgi från vissa.
Citera
2017-03-03, 20:33
Medlem
hittanemoos avatar
Man märker att det är finkultur-personer då de inte kan något om Las Vegas. Tyckte faktiskt det var förvånansvärt lätta frågor för att vara final medan det förra veckan var Torshamn (?)
Citera
2017-03-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Man märker att det är finkultur-personer då de inte kan något om Las Vegas. Tyckte faktiskt det var förvånansvärt lätta frågor för att vara final medan det förra veckan var Torshamn (?)

Tänkte precis samma. Kunde alla frågor på Las Vegas medan jag i vanliga fall knappt får hälften av poängen som deltagarna får. Nordkorea var halvlätt också dock.
Citera
2017-03-03, 20:56
Medlem
Riktigt sunkig säsong om man jämför med föregående, in med mindre PK folk som faktiskt kan svara på en jävla sportfråga.
Citera
2017-03-03, 20:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Riktigt sunkig säsong om man jämför med föregående, in med mindre PK folk som faktiskt kan svara på en jävla sportfråga.
Och som dessutom skryter om det.
Citera
2017-03-03, 20:59
Medlem
murtennios avatar
Jahapp, där var den säsongen över. Tycker det har varit en bra säsong over all ändå.
Citera
2017-03-03, 21:01
Medlem
Joe Blows avatar
Endast i Sverige applåderar publiken åt total avsaknad av grundläggande elementär allmänbildning och programledarna hakar på och stryker kraftfullt under att sådant skall man inte kunna. Fysik, kemi, matte nä fy! Flams, trams och billig ytlig populärkultur skall det vara. God natt Sverige.
Citera
2017-03-03, 21:08
Medlem
Finalen dog redan efter 10 sekunder när de övertända (påtända?) Kalle och Isobel drog fram San Diego ur arslet. Sedan var det defilering in till målsnöret av fjollorna. Dessa två nippertippor har gjort minst antal fel under säsongen, och sådant vinner man på.

Grattis från botten av mitt hjärta till....ja vad fan heter dom nu då Paris och Hilton, eller? GRATTIS!!

Sedan tycker jag Pyongyang var ett jävla skönt resmål, skönt med lite fantasi från frågemakarna.

Jag skulle ändå gärna vilja ha tillbaka lite mer karismatiska och kunniga tävlingspar till nästa säsong tack. Typ Appelgren&Mannheimer, Helene Benno, Hoa-Hoa och liknande. Och byt ut Kristian "mitt favoritmoment" Luuk, han är en föredetting.

Till sist, jag trodde inte man kunde toppa First Aid Kit som artist, men jävlar vilken sångerska Veronica Maggio är! Wow! Årets höjdare!
Citera
2017-03-03, 21:25
Medlem
Hur många gånger har Luuk den här säsong sagt: "Min nya favorit: LISTAN" och "Sveriges svåraste frågesport".

Känns oerhört självgod utan han vet om det. Förstår att Carina Berg tröttnade på Allram Est.

Han kan ju inte på allvar tycka att Listan är ett bra segment. Och det där tjatet om att det är hans favorit, skulle folk tycka om det mer bara för att han ältar att det är hans favorit?

Tyckte finalen var alldeles för lätt.
Nästa säsong behövs en större spretighet bland de tävlanden och färre 08-journalister. Kalle och Isobel får dock gärna komma tillbaka. Verkar genuina och trevliga.
Citera
2017-03-03, 21:43
Medlem
Marquesos avatar
Ordentligt avslagen final. Hela säsongen har varit riktigt tråkig, bara ett eller två par jag skulle kunna tänka mig att se i programmet igen.

Listan är förfärlig, tillbaka med Vem där? istället, den gamla versionen (innan den gjordes för lätt).

Sen tröttnar man ju på framför allt Luuk, men även Lindström.
Citera
2017-03-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miscusi
Hur många gånger har Luuk den här säsong sagt: "Min nya favorit: LISTAN" och "Sveriges svåraste frågesport".

Känns oerhört självgod utan han vet om det. Förstår att Carina Berg tröttnade på Allram Est.
Han har också en tendens att framhäva att han faktiskt är utbildad civilekonom. Riktigt coolt. Hade gärna sett ny programledare/domare nu. Hade också varit kul att se Luuk & Lindström tävla ihop någon säsong för att se om de verkligen är så duktiga.
Citera
2017-03-03, 22:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Till sist, jag trodde inte man kunde toppa First Aid Kit som artist, men jävlar vilken sångerska Veronica Maggio är! Wow! Årets höjdare!

Man kollade ju bara på midja höftmått. Det skulle vara flera sådana i på spåret.

Listan skulle göras om till - slag vi minns - eller något sådant. Årtalet var bra för mig, men helst skulle det handla om skitgamla årtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in