2017-02-19, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men hon kan fortfarande bli skönstaxerad eller hur? Vem eller vilka har gett henne "gåvor" förresten så att hon har kunnat leva på detta, kunderna? Förskott på arv måste också kunna gå att verifiera och vad är annat? Jag har inte läst boken ännu men står det något om hur länge hon arbetade som eskort?

7 är har det sagts innan. Hade jag arbetat svart som eskort under så pass lång tid, så hade jag aldrig någonsin klivit ut i offentligheten på det sätt hon gör nu när hon inte har rent mjöl i påsen. Alla offentliga personer granskas med lupp, men hon kanske inte tänkte på det?!?

Jag vet en glamourmodell i Göteborg som heter Veronica Thorsell som skrev i sin blogg om mingel, skumpa, värdinneuppdrag, lyxkryssningar, skönhetsoperationer, modelluppdrag, reklamsamarbeten, gåvor etc. och inte kunde visa upp någon vit inkomst och Skatteverket tog henne.
Citera
2017-02-19, 03:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albrektx
7 är har det sagts innan. Hade jag arbetat svart som eskort under så pass lång tid, så hade jag aldrig någonsin klivit ut i offentligheten på det sätt hon gör nu när hon inte har rent mjöl i påsen. Alla offentliga personer granskas med lupp, men hon kanske inte tänkte på det?!?

Jag vet en glamourmodell i Göteborg som heter Veronica Thorsell som skrev i sin blogg om mingel, skumpa, värdinneuppdrag, lyxkryssningar, skönhetsoperationer, modelluppdrag, reklamsamarbeten, gåvor etc. och inte kunde visa upp någon vit inkomst och Skatteverket tog henne.

Du har rätt, skatteverket slår till mot både glamourmodeller, nätstrippare som gör webbcamshower och kända bloggare som syns mycket i media så varför skulle inte dom kunna granska en eskort som sålt tjänster under kanske hela 7 långa år?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-19 kl. 03:11.
Citera
2017-02-19, 09:16
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Du har rätt, skatteverket slår till mot både glamourmodeller, nätstrippare som gör webbcamshower och kända bloggare som syns mycket i media så varför skulle inte dom kunna granska en eskort som sålt tjänster under kanske hela 7 långa år?
Mest troligen för att Skatteverket ser ett problem med att dra in pengar från en affärsverksamhet som förutsätter olaglighet.
Så länge sexköp är olagligt kan staten döma böter (för köparen) men mycket svårligen beskatta säljaren.
Tror du inte?
Citera
2017-02-19, 09:28
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:

Citat:
Det är stor skillnad på att nästan dagligen visa upp sitt liv och att skriva några rader i en bok om det.
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Mest troligen för att Skatteverket ser ett problem med att dra in pengar från en affärsverksamhet som förutsätter olaglighet.
Så länge sexköp är olagligt kan staten döma böter (för köparen) men mycket svårligen beskatta säljaren.
Tror du inte?
Detta. ^^
Citera
2017-02-24, 20:20
Bannlyst
Hennes media-horande fortsätter tydligen. Vilka tidningar är kvar att visa sig i?

https://www.instagram.com/p/BQ40wvjF...sabeleriksson_
Citera
2017-02-28, 21:15
Bannlyst
Från Skatteverket:

"Hej!

Hon har följande inkomstår uppgifter de tre senaste åren:

Inkomstår 2015: Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst 0 kr

Inkomstår 2014: Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst 0 kr

Inkomstår 2013: Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst 0 kr Överskott av kapital 120 kr"

Svartjobbare alltså.
Citera
2017-02-28, 21:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Från Skatteverket:

"Hej!

Hon har följande inkomstår uppgifter de tre senaste åren:

Inkomstår 2015: Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst 0 kr

Inkomstår 2014: Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst 0 kr

Inkomstår 2013: Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst 0 kr Överskott av kapital 120 kr"

Svartjobbare alltså.
Ja..Det var väl ingen överraskning precis. Snarare förvånande att några ens trott hon möjligtvis hade tagit sig tid att sätta sig in att försöka deklarera.

Förresten..Vill hon bli "upptäckt"? Verkar så. Eller är hon bara korkad? Jag hade kunnat ha sympatier om hon verkligen var anonym "på riktigt". Nu är det bara så uppenbart att hon enbart vill tjäna pengar på detta.
Senast redigerad av Steff83 2017-02-28 kl. 21:29.
Citera
2017-02-28, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Det var väl ingen överraskning precis. Snarare förvånande att några ens trott hon möjligtvis hade tagit sig tid att sätta sig in att försöka deklarera.

Förresten..Vill hon bli "upptäckt"? Verkar så. Eller är hon bara korkad? Jag hade kunnat ha sympatier om hon verkligen var anonym "på riktigt". Nu är det bara så uppenbart att hon enbart vill tjäna pengar på detta.

Ja, media- och pengakåt är bara förnamnet. Nu är det tidningen Icakurirens tur:

https://www.instagram.com/p/BRDvfVIF...sabeleriksson_

...Och hon fortsätter skryta om hur stark hon är, hur hon lurade läkaren och hur "rädd" hon är för honom:

https://www.instagram.com/p/BRDA6wRF...sabeleriksson_
Citera
2017-03-03, 13:06
Hoppas hon skattar för dessa nya inkomster i samband med mediakontakter!
Citera
2017-03-03, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Hoppas hon skattar för dessa nya inkomster i samband med mediakontakter!

Har jag svårt att tro att hon gör. Nu är det Hemmets Veckotidnings tur:

https://www.instagram.com/p/BRItxAQl...sabeleriksson_

Skattar hon för bokförsäljningen tro? Där blir det väl svårare att mygla när man är "månadens bok":

https://www.instagram.com/p/BRLAE7Zl...sabeleriksson_

Undra hur hon ska överleva när kamerablixtarna slocknat och ingen tidning/media hör av sig mer?!? Detta kan väl inte vara roligt att skriva om år ut och år in.

Citera
2017-03-03, 13:47
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Har jag svårt att tro att hon gör. Nu är det Hemmets Veckotidnings tur:

https://www.instagram.com/p/BRItxAQl...sabeleriksson_

Skattar hon för bokförsäljningen tro? Där blir det väl svårare att mygla när man är "månadens bok":

https://www.instagram.com/p/BRLAE7Zl...sabeleriksson_

Undra hur hon ska överleva när kamerablixtarna slocknat och ingen tidning/media hör av sig mer?!? Detta kan väl inte vara roligt att skriva om år ut och år in.

Klart hon kommer skatta.
Om hon får betalt för att intervjuas i tidningar, eller om det är en "marknadsföringskostnad" vet jag inte.

Men det har startats ett AB för att (mest rimligen) ta hand om hennes intäkter från bokförsäljning och annat. Pengar från bokförsäljning måste redovisas, likaså ev. intäkter från tidningsintervjuer.
Tror man kan glömma "pengar under bordet" i de branscherna.
Citera
2017-03-03, 17:07
Medlem
Octavions avatar
Har man slutat som eskort så får man väl försöka få inkomst på andra sätt, därav intervjuer i tidningar och bokförsäljning ... Borde vara rätt knapert nu jämfört med innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in