2017-03-02, 18:48
Medlem
BaraBiffens avatar
Usch, får kalla kårar när jag såg Eriks klipp när Expressenreporten komet hem till Erik. Påminner om boken 1984.

Hade jag haft pengar skulle jag swishat en summa till Erik!
Citera
2017-03-02, 19:01
Medlem
DavvaLs avatar
Jag förstår inte varför reportern skiter i att läsa på allt han kan om intervjuoffret och vad saken handlar om innan besöket... Om han vore respektfull och kanske ringde ett samtal innan och bestämde tid skulle det kanske kunna bli en givande intervju...

Nu känns det som att han är där för att "sätta dit honom" med tuffa frågor. Han visar noll respekt och lyssnar inte ens på svaren han får.

Vad är ens syftet med hembesöket?

Pinsamt av expressens trakasseriavdelning.
Citera
2017-03-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Blev det något uthängnings- och skandaliseringsreportage? Eller tappade Expressen smaken för det hela nu när Erik förekom dem genom att publicera film av Diamant Salihus ganska tafatta och pinsamma försök till konfrontation?
Mycket givande att se "intervjun" filmad från "den andra sidan". Den filmen hade vapenbrottslingen själv aldrig lagt ut. Helvete vad tafatt han är...

Det är inte utan att jag inte skulle ha något emot ett hembesök av Diamanten! Kommer det en kriminellt belastad vapenbrottsling och tränger sig på vet man aldrig hur det slutar. Adolf själv är visserligen en fridens man men han har ju ett något särpräglat umgänge...
Citera
2017-03-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
GS har många gånger förklarat varför de vill vara anonyma. Och orsaken borde vara uppenbar för alla förnuftigt tänkande människor.

Kolla på filmen: Är PK-maffia-journalistens agerande skrämmande tycker du? Ja eller Nej. Jag tycker att det är skrämmande.

För att inte gå OT hänvisar jag bara till mina inlägg här:

(FB) Sinthu Selvarajah dog efter polisingripande. Västerås 12/12-14

(FB) SD skyller sjukvårdskrisen på invandrarna-åker till akuten för småkrämpor

Jag begriper fortfarande inte. Granskning sverige har väl förklarat sin anonymitet med rädslan att bli socialt utsatta om det angrips för att vara rasister.
Men du tog exemplet vården och att vanlig media (i och för sig bra granskningar) saknar det djup du vill ha.
Men när det gäller frågor om vården har jag inte sett att granskning sverige gett någon förklaring till varför de måste vara anonyma. Det är väl bara att fråga på, det gjorde vanliga journalister med karolinska.

Ditt exempel om polisvåld kan ju verkligen användas som exempel på att man inte behöver vara anonym
https://www.civilrightsdefenders.org/sv/tag/sinthu-selvarajah/
det finns dessutom mängder med artiklar om fallet och när det gäller psykiatrin i Västerås finns ju folk som skriver insändare under eget namn i VLT.

Jag tycker inte reportern är skrämmande. Det verkar ju inte aggressivt på något sätt. Snarare hövligt. Däremot kan jag inte begripa varför Expressen skickade en reporter istället för att ringa. Men det kanske finns något ekonomiskt motiv om vad som skulle kunna sälja upplaga och klickar.
"hemma hos Fabian"
Jag är lite rädd för att Expressen utnyttjar det faktum att Fabian själv lagt upp klippet på Youtube och tar det som ett medgivande till fortsatt uthängning.
Tycker Fabian att det är allmänintresse kan Expressen säga samma sak.
Citera
2017-03-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Diamant Salihu. Kriminell vapenhandlare precis som bossen Mattsson.
Är det det här samma person?
https://www.ratsit.se/19831201-Diamant_Salihu_Stockholm/9ZfpEH6LQnMHLwkrl2gDmX7GMi38LPLMMRBeGCowvAQ
Citera
2017-03-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummiklumpen
Är det det här samma person?
https://www.ratsit.se/19831201-Diamant_Salihu_Stockholm/9ZfpEH6LQnMHLwkrl2gDmX7GMi38LPLMMRBeGCowvAQ

Ganska säker på att det är rätt person. Såg den adressen även förut.

Undra vad han har för syn på hembesök. Den verkade ju ganska positiv i videon.
Citera
2017-03-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag begriper fortfarande inte. Granskning sverige har väl förklarat sin anonymitet med rädslan att bli socialt utsatta om det angrips för att vara rasister.
Men du tog exemplet vården och att vanlig media (i och för sig bra granskningar) saknar det djup du vill ha.
Men när det gäller frågor om vården har jag inte sett att granskning sverige gett någon förklaring till varför de måste vara anonyma. Det är väl bara att fråga på, det gjorde vanliga journalister med karolinska.

Ditt exempel om polisvåld kan ju verkligen användas som exempel på att man inte behöver vara anonym
https://www.civilrightsdefenders.org/sv/tag/sinthu-selvarajah/
det finns dessutom mängder med artiklar om fallet och när det gäller psykiatrin i Västerås finns ju folk som skriver insändare under eget namn i VLT.

Jag tycker inte reportern är skrämmande. Det verkar ju inte aggressivt på något sätt. Snarare hövligt. Däremot kan jag inte begripa varför Expressen skickade en reporter istället för att ringa. Men det kanske finns något ekonomiskt motiv om vad som skulle kunna sälja upplaga och klickar.
"hemma hos Fabian"
Jag är lite rädd för att Expressen utnyttjar det faktum att Fabian själv lagt upp klippet på Youtube och tar det som ett medgivande till fortsatt uthängning.
Tycker Fabian att det är allmänintresse kan Expressen säga samma sak.

Jag upprepar grundproblemet med hela offentligheten i Sverige:
Medierna ställer enkla frågor och visar några enstaka fall. Men de riktigt brännande frågorna bryr man sig inte om. På så sätt rullar det på år efter år. UTAN att ORSAKERNA till problemen förstås eller åtgärdas. Medierna och etablissemanget tycks ha en tyst överenskommelse: hit men inte längre. Därför behövs aktörer som GS – de som frågar VARFÖR något inte fungerar.

Vården är bara ett (1) exempel på en verksamhet som ingår i den offentliga förvaltningen. I Sverige har vi ett dysfunktionellt system av offentliga verksamheter, politiker och medier som håller varandra om ryggen. Sverige är i mångt och mycket en demokratur som inte får ifrågasättas.

Den oppositionelle bekämpas med olika härskartekniker. Att skicka en torped-liknande journalist (som dessutom tycks vara dömd vapenbrottsling) hem till någon är en typisk härskarteknik. Det finns nästan oändligt många andra härskartekniker att ta till. Att kalla någon rasist kan t.ex. också vara en härskarteknik.

Du verkar inte förstå skillnaden mellan privatpersoner och människor inom offentlig verksamhet. De senare verkar inom författningsreglerad verksamhet. Men Sverige saknar fungerande kontroll av förvaltningen. Det är därför aktörer som GS behövs.

När det gäller journalisten så tycker jag att han visade ett mycket hänsynslöst beteende hemma hos en privatperson. Det kan vara värt att notera att ofredande genom hänsynslöst beteende är ett brott enligt brottsbalken: https://sv.wikipedia.org/wiki/Ofredande

Tillägg:
Att många frågor kretsar kring invandringen är självklart eftersom den dysfunktionella offentligheten inte klarar belastningen av massinvandringen. Att avfärda all kritik genom att kalla motståndaren rasist är en simpel tillämpning av härskartekniker.
Senast redigerad av Polu 2017-03-02 kl. 20:15. Anledning: Tillägg
Citera
2017-03-02, 20:55
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Usch, får kalla kårar när jag såg Eriks klipp när Expressenreporten komet hem till Erik. Påminner om boken 1984.

Hade jag haft pengar skulle jag swishat en summa till Erik!

Jag antar att svinet Diamant tycker att det är helt OK att kriminella fiender till hans folk gör hembesök hos honom eljest får han väl lägga till hycklare till sina många fel och karaktärsbrister.
Citera
2017-03-02, 21:52
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
- Varför skriver du under anonym identitet?

- Jag vill inte att någon kommer till mitt hem

- Varför skriver du under anonym identitet?

- Jag vill inte att du kommer till mitt hem!

osv osv....

Vad är det för papegoja som Expressen skickar, saknar reportern helt förmåga att lyssna på vad intervjupersonen svarar?
Svaren är för Expressen ointressanta. Det här handlar om att skrämma och hänga ut. Inget annat.
Citera
2017-03-02, 21:54
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Det där är definitivt rätt person. Gift med en balkantjej Linda Shala (29 år).
Född 19870526

Han ville inte välja en svensk. Han vill peka finger åt svenskar och kalla de rasister när de vill bo och leva med svenskar när han själv som bosnier väljer en tjej från balkan.

Jag tror att han är alban. Namn som "Diamant" är dock populära bland zigenare så han kanske är nån slags halvzigenare från Kosovo eller dylikt?
Citera
2017-03-02, 22:25
Medlem
Här är Granskning Sveriges senaste svar på drevet.

https://www.youtube.com/watch?v=C7Ltmzjp-uw

Där kan man bland annat höra "Arg Norrlänning" citera statsministern...

Ni är guld värda Granskning Sverige och jag ser fram emot framtida ringningar. Bra mix med Erik, Johan, Arg Norrlänning med flera. Olika nischer som fyller en rolig funktion. Arg Norrlänning när han ringer den skånska vänsterpartisten är nog det mest episka samtalet någonsin.
Citera
2017-03-02, 22:50
Medlem
Vid något tillfälle för några år sedan - var det i samband med Jim Olsson-besöket? - var det någon här på Flashback som uppmanade folk att vända på Expressen i tidningsställen. Som en signal om ogillande.

Jag såg faktiskt ett par ställen där Expressen var vänd.

Det är förstås bara de som läser här som förstår budskapet, men det kan ju vara värt att göra det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in