2017-03-02, 22:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenba
Kan det vara så att de behövde flott radhus och häftig bil för att ro hem med topp jobben i Usa?
Hur tänker du då?

Känns mer som att konsumera med "pengarna kommer sen"-mentalitet, inte så ovanligt. jag hoppas verkligen inte hon har nåt toppjobb i NY som väntar på henne, men helt omöjligt är det knappast med Wallström bakom rodret.
Citera
2017-03-02, 22:48
Medlem
StyleWarss avatar
Grovt bedrägeri på regeringens brevpapper ger strafföreläggande och dagsböter.

Surrealistiskt.
Citera
2017-03-02, 22:57
Medlem
Får liksom ingen rätsida på det här alls...

Får vi nån seriös klarhet i varför M S gjort så här? Frågetecknen blir ju bara fler och fler?

Hon måste på något sätt blivit utnyttjad, solovårad eller lurad
Citera
2017-03-02, 23:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Så länge Sahlin inte kommer nära någon politisk befattning igen kan man ju strunta ett stort stycke i hennes personliga relationer med sin livvakt. De märkliga turerna kanske roar, men det är brottsligheten som räknas, knappast det andra.

Men de som tycker Mona slipper undan billigt, räkna med att vid sidan av den villkorliga domen och böterna, så kommer hon att vara ekonomiskt neutraliserad för överskådlig framtid, hennes lön/pension, ner till existensminimum, kommer att beslagtas av skattmasen, kanske granskar skattmasen transaktionerna mellan henne och livvakten och så hoppas vi att det räknas som lön, med skattskyldighet för livvakten och krav på sociala avgifter för Mona. Samhället har goda möjligheter att få sin hämnd.

Om man sedan skall sparka på en föredetting vet jag inte. Men det finns säkerligen goda möjligheter.
Du vill gå hårt åt en hårt jobbande och underbetald polis som råkar sticka hål på din filterbubbla.
En myglande sossepolitruk som uppvisat dåligt omdöme och obefintligt rättsmedvetande under årtionden vill du behandla med silkesvantar. Hon har genom dumhet och bristande impulskontroll lyckas sätta sig i skiten igen.

Ludret Sahlin förtjänar all skit hon han få, e.g. borde hon sättas i kistan utanför Nacka Forum på helgerna så allmogen kunde skratta och spotta på skökan.
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-03-02 kl. 23:54.
Citera
2017-03-02, 23:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Vrånglund
Här finns det garanterat läskigare saker att fiska upp om man följer det pengaflödet. 3 miljoner? Det har man råd att föra över, men betala så att man inte hamnar hos Kronkalle, det går inte.
Börjar lukta unknare och unknare detta.
Det är sexigt att betala skatt.....? Nää men få lite chilensk chorizo och smisk är så sexigt att det är värt 3 milj.
Citera
2017-03-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenba
Vad är det för utlandsaffärer? Tror det är nyckeln till gåtan.

Ja, det tror jag också. På något sätt har livvakten lyckats lura M.S att låna pengar till något affärsprojekt som han beskrivit som en säker investering. Kan det ha något med hans yrke att göra? Starta livvaktsbolag utomlands? Givetvis är allt bara gissningar.

Blir dock inte klok över var M.S fick tag på pengarna? Jag kan svårligen tänka mig att det är hennes egna pengar. Inte kan det väl vara så illa att Anna Lindhs minnesfond är inblandad i det hela men vem vet?
Citera
2017-03-03, 01:08
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Blir dock inte klok över var M.S fick tag på pengarna? Jag kan svårligen tänka mig att det är hennes egna pengar. Inte kan det väl vara så illa att Anna Lindhs minnesfond är inblandad i det hela men vem vet?
Tja...med tanke på att hon lyckades dränera den fonden så ligger tanken nära till hands.
Citera
2017-03-03, 01:26
Medlem
Får en känsla av att Måna gjort andra saker och att livräddaren har en hållhake? Utpressning för att hålla tyst? Måna har ju en benägenhet att leva kriminellt och bedrägligt så det kanske inte är så långsökt? Vem fan ger 1 miljon till en "polare" om året och offrar allt genom att förfalska intyg? Tror detta bara är ett toppen på ett isberg och det är som Måna brukar säga banne mig inte normalt alls.

Sen tror jag inte att någon knullar så skönt att det skulle vara värt 1 miljon om året. Möjligen det första.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-03-03 kl. 01:31.
Citera
2017-03-03, 01:27
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Förmodligen hennes del på radhusförsäljningen i Nacka, den andra delen spelas nu upp av Bosse på Solvalla.
Radhuset låg i duvnäs utskog, dvs nackas ghetto. Inga stora pengar i det..
Citera
2017-03-03, 01:31
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Får en känsla av att Måna gjort andra saker och att livräddaren har en hållhake? Utpressning för att hålla tyst? Måna har ju en benägenhet att leva kriminellt och bedrägligt så det kanske inte är så långsökt? Vem fan ger 1 miljon till en "polare" om året och offrar allt genom att förfalska intyg? Tror detta bara är ett toppen på ett isberg och det är som Måna brukar säga banne mig inte normalt alls.

Sen tror jag inte att någon knullar så skönt att det skulle kosta 1 miljon om året. Möjligen det första.

Kan de varit så att Måna var money-slave till kaos-snuten? Njuter hon av att lämna bort oskattade pengar för lyxkonsumtion till Chilenare?
Citera
2017-03-03, 01:47
Medlem
eternussermos avatar
http://www.expressen.se/nyheter/las-hela-forhoren-har/

Skummade igenom snabbt, hittade inte så mycket intressant, men skatteverket borde ju ta en titt på deklarationen från de senaste åren för bägge två.
Citera
2017-03-03, 01:50
Medlem
carass avatar
"S-topparna gjorde slut på 21 miljoner
Den mördade utrikesministern Anna Lindhs minnesfond hotas av nedläggning. Stiftelsen har sedan 2003 fått in drygt 21 miljoner kronor i intäkter - ändå är nästan allt kapital förbrukat."
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/s-topparna-gjorde-slut-pa-21-miljoner-kronor

Sossar sossar och även Mona Sahlin inblandad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in