2017-03-02, 19:47
Medlem
Bergakungens avatar
Så länge Sahlin inte kommer nära någon politisk befattning igen kan man ju strunta ett stort stycke i hennes personliga relationer med sin livvakt. De märkliga turerna kanske roar, men det är brottsligheten som räknas, knappast det andra.

Men de som tycker Mona slipper undan billigt, räkna med att vid sidan av den villkorliga domen och böterna, så kommer hon att vara ekonomiskt neutraliserad för överskådlig framtid, hennes lön/pension, ner till existensminimum, kommer att beslagtas av skattmasen, kanske granskar skattmasen transaktionerna mellan henne och livvakten och så hoppas vi att det räknas som lön, med skattskyldighet för livvakten och krav på sociala avgifter för Mona. Samhället har goda möjligheter att få sin hämnd.

Om man sedan skall sparka på en föredetting vet jag inte. Men det finns säkerligen goda möjligheter.
Citera
2017-03-02, 20:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Så länge Sahlin inte kommer nära någon politisk befattning igen kan man ju strunta ett stort stycke i hennes personliga relationer med sin livvakt. De märkliga turerna kanske roar, men det är brottsligheten som räknas, knappast det andra.

Men de som tycker Mona slipper undan billigt, räkna med att vid sidan av den villkorliga domen och böterna, så kommer hon att vara ekonomiskt neutraliserad för överskådlig framtid, hennes lön/pension, ner till existensminimum, kommer att beslagtas av skattmasen, kanske granskar skattmasen transaktionerna mellan henne och livvakten och så hoppas vi att det räknas som lön, med skattskyldighet för livvakten och krav på sociala avgifter för Mona. Samhället har goda möjligheter att få sin hämnd.

Om man sedan skall sparka på en föredetting vet jag inte. Men det finns säkerligen goda möjligheter.
Du verkar tro att hon faktiskt inte kan betala sin skatteskuld, det tror jag hon kan.

Vidare borde man ju granska hennes konstiga affärer, men det lär väl inte göras. Svårt också bevisa om det är gåvor, eller lön, han har ju trots allt haft en beskattad lön.
Citera
2017-03-02, 20:10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Nej hon har en fet politikerpension och säkert ersättning från sossarna fram tills hon fyller 65. Tror det är 55000:-/mån plus eventuella pengar från sosseriet. Så någon större nöd lär det inte gå på henne.

Hon får väl kräva igen lite pengar av Labbe om det krisar.
Citera
2017-03-02, 20:13
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nej hon har en fet politikerpension och säkert ersättning från sossarna fram tills hon fyller 65. Tror det är 55000:-/mån plus eventuella pengar från sosseriet. Så någon större nöd lär det inte gå på henne.

Hade det varit en manlig politiker som betalt en kvinnlig livvakt hade diskussionen om avancerad lyxprostitution kommit som ett brev på posten. Får hoppas att Labbe gjort rätt för Stålarna.
Citera
2017-03-02, 20:23
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Mona har gjort överföringar i miljonklassen till Labbe
http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-och-livvakten-far-strafforelaggande/

I förhören med livvakten konstaterar polisen att Mona Sahlin har fört över en miljon kronor om året – under tre års tid – till livvaktens konton.
– Hon litar på mig och jag litar på henne, svarade livvakten.

Det är dyrt med en chilensk toyboy.

Det är olagligt att vara torsk i Sverige även för fruntimmer. Men socialdemokratiska Mona Sahlin verkar närmast åtalsimmun, läs gärna mitt tidigare inlägg i tråden om anarkister som var tonåringar under den världsomspännande modevågen i slutet av 70-talet med punkvågen. Dessa personer är mentalt körda för livstid, rikspolischefen är ytterligare ett exempel på en gammal punkaranarkist som skiter i hur han sköter sitt yrke, han torkar sig i röven med sin rikspolistitel och gapflabbar anarkistiskt hela vägen till banken när han inkasserar skattebetalarnas lönepengar på hundratusentals kronor i månaden.

Döm Mona som torsk som haft en personlig toyboy prostituerad i sitt monetära våld.
Citera
2017-03-02, 20:23
Medlem
Jag tycker kanske att hon kom lite billigt undan, men måste ändå tillstå att blotta tanken på att kärringhelvetet nu kommer att få leva som hon lär, typ betala häftig skatt och käka hemma någon gång ibland, gör mig alldeles varm och mysig inombords. Att hon inte kommer att kunna vistas bland vanliga svenskar utan att bli bombarderad med nedlåtande blickar (för evigt!) känns bara som ett jävla jättekörsbär på toppen ...å alla storstilade framtidsplaner som bara totalhavererat...

Jag måste sluta nu, blir så uppspelt att det kom ut en droppe kiss!
Citera
2017-03-02, 20:37
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:

55 000 kr/ månad räcker inte långt om man har de utgifter som Mona beskrivs ha haft/ har. Bara en sådan liten detalj som att ha "lånat ut" 3 miljoner till livvakten( genom att föra över 1 miljon/ år i 3 år till hans konto). Varifrån kom de pengarna? Det är väl allom bekant att man inte blir rik på lönearbete i Sverige? Mona drev ju tidigare ett företag, men mig veterligen gick inte detta med någon vinst. Så varifrån kom pengarna? Dags för polisen att starta upp en ny utredning?
Citera
2017-03-02, 20:37
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du verkar tro att hon faktiskt inte kan betala sin skatteskuld, det tror jag hon kan.

Vidare borde man ju granska hennes konstiga affärer, men det lär väl inte göras. Svårt också bevisa om det är gåvor, eller lön, han har ju trots allt haft en beskattad lön.

Jag skulle nog snarare säga att "hon kan inte låta bli att betala sina skatteskulder"... - så länge hon har pension och kanske ersättningar från sin gamla arbetsgivare ("sosseriet")

Men ur min synvinkel (Mona är trots allt en människa) blir det ju bra nog med en grå, relativt obemärkt tillvaro, där hon, på egen och andras önskan, hålls borta från allt.
Citera
2017-03-02, 20:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
55 000 kr/ månad räcker inte långt om man har de utgifter som Mona beskrivs ha haft/ har. Bara en sådan liten detalj som att ha "lånat ut" 3 miljoner till livvakten( genom att föra över 1 miljon/ år i 3 år till hans konto). Varifrån kom de pengarna? Det är väl allom bekant att man inte blir rik på lönearbete i Sverige? Mona drev ju tidigare ett företag, men mig veterligen gick inte detta med någon vinst. Så varifrån kom pengarna? Dags för polisen att starta upp en ny utredning?

Förmodligen hennes del på radhusförsäljningen i Nacka, den andra delen spelas nu upp av Bosse på Solvalla.
Citera
2017-03-02, 20:48
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Förmodligen hennes del på radhusförsäljningen i Nacka, den andra delen spelas nu upp av Bosse på Solvalla.
Jo, men blev vinsten på radhuset så kraftig att Mona utan vidare kunde "låna ut" 3 miljoner till livvakten? Rimligen bör väl Mona också haft behov av pengar för att köpa sig något annat boende? Anar att detta inte är hela sanningen.
Citera
2017-03-02, 20:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det blir ju bra om hon fick Kronis på sig. Vännerna som ska hjälpa henne ur dessa knipor är i så fall borta.

Bör vara en alldeles utmärkt erfarenhet för henne att leva på existensminimum ett tag, som alla de mindre lyckligt lottade hon påstod sig ömma för.

Borta är de dagar man ordnade en särskild parkeringsplats åt henne utanför riksdagen, för att hon inte kunde låta bli att ställa bilen lite varsomhelst där utanför.
Citera
2017-03-02, 20:55
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

Anna lindhs minnes fond?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in