Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 17:40
  #265
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2017-02-28, 20:18
  #266
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
...

Så ett gäng där individernas identitet samt ålder inte gick att identifiera gjorde en tafsattack på kvinnor...

Härligt med människor som dig som försvarar tafsare

Jag har inte försvarat någon tafsare. Är du helt paranoid?
Att det är en nyhetsanka förklaras med att endast en kvinna blev ofredad. Och givetvis, att det inte var 20 män som gick till tafsattack.
Men den faktaresistente tror ju vad den vill.
Case closed.

Edit: 24 Uppsala är en nystartad kanal (slutet på januari) som koncentrerar sig på ultralokala och snabba nyheter, enligt utsaga.
I det här fallet betyder nog ultralokal att nyheten uppstått i redaktörens egen hjärna. Och att de är (lite väl) snabba i sin rapportering manifesteras av att händelsen nu helt plötsligt påstås ha skett natten mot onsdag!
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-02-28 kl. 20:34.
Citera
2017-02-28, 23:16
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag vet ju uppenbarligen mer än dig iallafall Och om du läser resten av mitt inlägg så ser du kanske att det handlar om gymnasieungdomar, nyligen fyllda 18 år, och inte några universitetsstudenter
Men är du helt efterbliven eller? Var ju du som skrev att det handlade om universitetsstudenter. Inte jag
Hade du varit äldre än 20 år själv alternativt bott här längre än ett år hade du snabbt insett att universitetsstudenter på BJ en onsdag knappast är någon vanlig företeelse

Hoppas nu hinten om dina malplacerade fula smileys gick fram också!
__________________
Senast redigerad av Ivey 2017-02-28 kl. 23:30.
Citera
2017-03-01, 00:08
  #268
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Men är du helt efterbliven eller? Var ju du som skrev att det handlade om universitetsstudenter. Inte jag
Hade du varit äldre än 20 år själv alternativt bott här längre än ett år hade du snabbt insett att universitetsstudenter på BJ en onsdag knappast är någon vanlig företeelse

Hoppas nu hinten om dina malplacerade fula smileys gick fram också!

Jag vet inte hur du tänker, men när jag hör ordet "studenter" i staden Uppsala så associerar jag det med universitetsstudenter (och inte gymnasieelever ). Det står nämligen klart och tydligt i nyhetsartikeln att det handlade om 20 st studenter.

Självklart är nationerna en vanlig tillflyktsort när universitetsstudenter går ut, men det utesluter inte andra släpp på andra ställen, inkl. egna fester/tillställningar där man inom olika program bokar egna lokaler, vilket var det som dessa gymnasietreor hade gjort den här gången.

Om du nu ens läser på universitetet så verkar du gå nån torr utbildning utan egna sittningar och traditioner, vilket gör att du förpassas till nationernas officiella släpp med alla andra i samma situation (annars hade du nog inte hakat upp dig på mina teorier och funderingar om att detta kunde varit universitetsstudenter). Annat är det dock på Läkarprogrammet

Jag skulle inte säga att du är "efterbliven", utan du verkar bara ha hamnat i det där facket av studenter som inte sett bredden av begreppet "Uppsalas studentliv". Stackare
Citera
2017-03-01, 07:58
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag vet inte hur du tänker, men när jag hör ordet "studenter" i staden Uppsala så associerar jag det med universitetsstudenter (och inte gymnasieelever ). Det står nämligen klart och tydligt i nyhetsartikeln att det handlade om 20 st studenter.
Eh, nej det gör det inte? I vilken artikel då? Det står ungdomsgäng, står ingenstans att det handlar om studenter. Det är en fullkomligt fabricerad påhittad uppgift från din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Självklart är nationerna en vanlig tillflyktsort när universitetsstudenter går ut, men det utesluter inte andra släpp på andra ställen, inkl. egna fester/tillställningar där man inom olika program bokar egna lokaler, vilket var det som dessa gymnasietreor hade gjort den här gången.
På BJ? Knappast va

Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Om du nu ens läser på universitetet så verkar du gå nån torr utbildning utan egna sittningar och traditioner, vilket gör att du förpassas till nationernas officiella släpp med alla andra i samma situation (annars hade du nog inte hakat upp dig på mina teorier och funderingar om att detta kunde varit universitetsstudenter). Annat är det dock på Läkarprogrammet
Nej, jag läser inte på universitetet. Är klar med min utbildning för länge sedan. Men vet ändå tillräckligt mycket om studentlivet för att inse att det knappast handlar om universitetsstudenter i någon nollningsgrupp som skulle gå på BJ en onsdag i slutet på februari!
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag skulle inte säga att du är "efterbliven", utan du verkar bara ha hamnat i det där facket av studenter som inte sett bredden av begreppet "Uppsalas studentliv". Stackare
Inte ett dugg synd om mig. Klarar mig alldeles utmärkt utan dina overallfester som du brukar hänga på
Citera
2017-03-01, 09:06
  #270
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag vet inte hur du tänker, men när jag hör ordet "studenter" i staden Uppsala så associerar jag det med universitetsstudenter (och inte gymnasieelever ). Det står nämligen klart och tydligt i nyhetsartikeln att det handlade om 20 st studenter.

[...]
Var fan ser du det? Svara med länk och citat tack.
Citera
2017-03-01, 11:22
  #271
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Var fan ser du det? Svara med länk och citat tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Eh, nej det gör det inte? I vilken artikel då? Det står ungdomsgäng, står ingenstans att det handlar om studenter. Det är en fullkomligt fabricerad påhittad uppgift från din sida.

Med tanke på att det enligt uppgift i artikeln rör sig om ett studentspex som spårat ur så drar jag iallafall slutsatsen att dessa 20 personer är studenter. Dessutom var det aktuella eventet på BJ för just studenter. Högst troligen var det med andra ord bara studenter inblandade i händelserna.

Länk

Att detta skulle vara en fullkomligt fabricerad påhittad uppgift är överdrifter

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
På BJ? Knappast va

Med tanke på omständigheterna och de facto att vissa studentfester anordnas på andra platser/lokaler än nationerna i Uppsala så var det "knappast" en dålig teori från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Nej, jag läser inte på universitetet. Är klar med min utbildning för länge sedan. Men vet ändå tillräckligt mycket om studentlivet för att inse att det knappast handlar om universitetsstudenter i någon nollningsgrupp som skulle gå på BJ en onsdag i slutet på februari!

Då är det typ som jag trodde då Inte konstigt att du inte verkar kunna så mycket av studentlivet

För övrigt har jag inte påstått att det skulle röra sig om en "nollningsgrupp". Det jag har sade var att många program (troligen inget program som du har gått) har egna sittningar och fester m.m. under terminernas gång (och därmed att det skulle kunnat vara en sådan inbokad fest som spårade ur). Dessa är dessutom inte bara vid nollningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Inte ett dugg synd om mig. Klarar mig alldeles utmärkt utan dina overallfester som du brukar hänga på

Nu förekommer det ju inga overallfester på Läkarprogrammet, utan det är teknologerna som kör med overaller (alltså inte läkarstudenterna). Att du ändå verkar tro det visar på hur lite insatt du faktiskt är
__________________
Senast redigerad av lighten-up 2017-03-01 kl. 11:25.
Citera
2017-03-01, 12:17
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Var fan ser du det? Svara med länk och citat tack.
Det står ingenstans. Uppenbart att han trollar alternativt inte är läskunnig. Han tror att begreppet "ungdomsgäng" automatiskt innebär studenter från universitetet, bara för att det är Uppsala det handlar om.
En nolla som han är ingen man kan ta på allvar.
Citera
2017-03-01, 12:24
  #273
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Med tanke på att det enligt uppgift i artikeln rör sig om ett studentspex som spårat ur så drar jag iallafall slutsatsen att dessa 20 personer är studenter. Dessutom var det aktuella eventet på BJ för just studenter. Högst troligen var det med andra ord bara studenter inblandade i händelserna.

Länk

Att detta skulle vara en fullkomligt fabricerad påhittad uppgift är överdrifter



Med tanke på omständigheterna och de facto att vissa studentfester anordnas på andra platser/lokaler än nationerna i Uppsala så var det "knappast" en dålig teori från min sida.



Då är det typ som jag trodde då Inte konstigt att du inte verkar kunna så mycket av studentlivet

För övrigt har jag inte påstått att det skulle röra sig om en "nollningsgrupp". Det jag har sade var att många program (troligen inget program som du har gått) har egna sittningar och fester m.m. under terminernas gång (och därmed att det skulle kunnat vara en sådan inbokad fest som spårade ur). Dessa är dessutom inte bara vid nollningarna.



Nu förekommer det ju inga overallfester på Läkarprogrammet, utan det är teknologerna som kör med overaller (alltså inte läkarstudenterna). Att du ändå verkar tro det visar på hur lite insatt du faktiskt är
Vad polisen säger i artikeln du länkar till:

På sociala medier har det spridits flera uppgifter, bland annat om ungdomsgängets signalement och att det varit ett studentspex som spårat ur.

Det har jag inga uppgifter om, det vet jag faktiskt inte. Jag har inga som helst uppgifter om profilen för dessa personer, men det pågår en utredning, fortsätter Poljarevius.
Citera
2017-03-01, 12:25
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Med tanke på att det enligt uppgift i artikeln rör sig om ett studentspex som spårat ur så drar jag iallafall slutsatsen att dessa 20 personer är studenter. Dessutom var det aktuella eventet på BJ för just studenter. Högst troligen var det med andra ord bara studenter inblandade i händelserna.

Länk

Att detta skulle vara en fullkomligt fabricerad påhittad uppgift är överdrifter



Med tanke på omständigheterna och de facto att vissa studentfester anordnas på andra platser/lokaler än nationerna i Uppsala så var det "knappast" en dålig teori från min sida.



Då är det typ som jag trodde då Inte konstigt att du inte verkar kunna så mycket av studentlivet

För övrigt har jag inte påstått att det skulle röra sig om en "nollningsgrupp". Det jag har sade var att många program (troligen inget program som du har gått) har egna sittningar och fester m.m. under terminernas gång (och därmed att det skulle kunnat vara en sådan inbokad fest som spårade ur). Dessa är dessutom inte bara vid nollningarna.



Nu förekommer det ju inga overallfester på Läkarprogrammet, utan det är teknologerna som kör med overaller (alltså inte läkarstudenterna). Att du ändå verkar tro det visar på hur lite insatt du faktiskt är
Fast den enda som överhuvudtaget spekulerat om "studentspex" är ju du. Du har inga andra källor än dig själv att referera till. Ingen annan än du som spekulerat i det. Med det i åtanke är det verkligen en gåta att du ens lyckats komma in på universitet. Helt ärligt alltså.
Citera
2017-03-01, 12:27
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad polisen säger i artikeln du länkar till:

På sociala medier har det spridits flera uppgifter, bland annat om ungdomsgängets signalement och att det varit ett studentspex som spårat ur.

Det har jag inga uppgifter om, det vet jag faktiskt inte. Jag har inga som helst uppgifter om profilen för dessa personer, men det pågår en utredning, fortsätter Poljarevius.
Det är så uppenbart att hans läsförståelse brister å det grövsta. Inte den skarpaste kniven i lådan direkt...
Citera
2017-03-02, 17:04
  #276
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad polisen säger i artikeln du länkar till:

På sociala medier har det spridits flera uppgifter, bland annat om ungdomsgängets signalement och att det varit ett studentspex som spårat ur.

Det har jag inga uppgifter om, det vet jag faktiskt inte. Jag har inga som helst uppgifter om profilen för dessa personer, men det pågår en utredning, fortsätter Poljarevius.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Det är så uppenbart att hans läsförståelse brister å det grövsta. Inte den skarpaste kniven i lådan direkt...

Visst är inte uppgifterna om bekräftade av polisen, men de är inte heller avfärdade som osanna eller dylikt Vi vet dessutom att det var en fest för gymnasiestudenter och att det m.a.o. var mest studenter där. För övrigt är det med tanke på omständigheterna osannolikt att denna grupp av 20 st personer som det talas om skulle vara flyktingar/ensamkommande, vilket var det jag från första början invände mig mot (den teorin kom ju upp redan innan någon hade ens tagit reda på vad det var på tillställning ute på BJ den kvällen )

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback