2017-02-23, 16:26
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Föll för Scar Sighted runt tiden den släpptes och håller nu på med Massive Conspiracy. Vad tycker ni om Leviathans övriga släpp?

Tenth sublevel är ju fräck. I övrigt är han ganska överskattad tycker jag. Trist musik.
Citera
2017-02-25, 17:18
Medlem
Katharsis - VvorldVvithoutEnd och Teitanblood - Death är ju två rejält stökiga och kaotiska svartmetall-konstellationer. Vad finns mer inom den specifika kategorin att utforska?
Det skall vara kaos, stor ljudvägg med mycket oväsen dvs låta som helvetet självt. Ej lyckats stöta på så mycket mer än det ovannämnda under mina runt 10 år som beundrare av genren, kan dock ej påstå att jag gått in för det heller däremot. Nå?
Citera
2017-02-25, 17:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Katharsis - VvorldVvithoutEnd och Teitanblood - Death är ju två rejält stökiga och kaotiska svartmetall-konstellationer. Vad finns mer inom den specifika kategorin att utforska?
Det skall vara kaos, stor ljudvägg med mycket oväsen dvs låta som helvetet självt. Ej lyckats stöta på så mycket mer än det ovannämnda under mina runt 10 år som beundrare av genren, kan dock ej påstå att jag gått in för det heller däremot. Nå?

Jag gillar ju iaf Genocide Shrines bättre än Teitanblood. Sen har vi lite portugisisk black metal som black cilice som får det att blöda rejält i öronen.
Citera
2017-02-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag gillar ju iaf Genocide Shrines bättre än Teitanblood. Sen har vi lite portugisisk black metal som black cilice som får det att blöda rejält i öronen.

Genocide Shrines tyckte jag var bra! Fin blandning av döds och black med ambienter. Black cilice var dåligt.
Senast redigerad av coatmeal 2017-02-25 kl. 20:03.
Citera
2017-03-01, 19:50
Medlem
Sikkans avatar
Okej, jag råkade dra på Krisiuns senaste häromdan och blev fullständigt överkörd (på ett bra sätt). Dödsmanglet tillsammans med grooven och thrash-influenserna måste vara det absolut bästa jag hört på år och dar!

Och det roliga är att alla deras 3 senaste skivor är helt magnifika!

Så, ge mig tips på death med thrash/groove-influenser tack
Citera
2017-03-01, 20:02
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Okej, jag råkade dra på Krisiuns senaste häromdan och blev fullständigt överkörd (på ett bra sätt). Dödsmanglet tillsammans med grooven och thrash-influenserna måste vara det absolut bästa jag hört på år och dar!

Och det roliga är att alla deras 3 senaste skivor är helt magnifika!

Så, ge mig tips på death med thrash/groove-influenser tack
De kommer till Gävles metalfest i sommar
Citera
2017-03-01, 20:05
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
De kommer till Gävles metalfest i sommar

Rub it in bara... kommer inte kunna gå . Kommer missa Testament, Sodom och Amon Amarth också. HELVETE!!!!
Citera
2017-03-02, 08:42
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal

Nu har ju bägge nämnda band släppt fler plattor än VvVvE och Death. Framförallt Fourth Reich med Katharsis är ju en djävulsopera utan dess like. Men den kanske du hört.
Testa Mysterion tes anomias med Ofermod om det inte redan är gjort. Känns nästan som att man kan klassa den EP`n som en slags föregångare till hela genren med ultrareligiösa djävulsband som poppat upp efter millennieskiftet.

Trådtragiken är ett faktum när folk förfasas över att inte ha tid att se Amon Amarth live.

Nu ljuder: Avichi - Catharsis absolute
Citera
2017-03-02, 21:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Rub it in bara... kommer inte kunna gå . Kommer missa Testament, Sodom och Amon Amarth också. HELVETE!!!!

Man får skylla sig själv när man går runt och inbillar sig att Amon Amarth är bra.
Citera
2017-03-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Nu har ju bägge nämnda band släppt fler plattor än VvVvE och Death. Framförallt Fourth Reich med Katharsis är ju en djävulsopera utan dess like. Men den kanske du hört.
Testa Mysterion tes anomias med Ofermod om det inte redan är gjort. Känns nästan som att man kan klassa den EP`n som en slags föregångare till hela genren med ultrareligiösa djävulsband som poppat upp efter millennieskiftet.

Trådtragiken är ett faktum när folk förfasas över att inte ha tid att se Amon Amarth live.

Nu ljuder: Avichi - Catharsis absolute

Jo, samtliga Katharsis-katalogen är jag väl bekant med! Ofermod dem med, det går hem i stugan.

Och instämmer även på punkten angående många band som omnämns, mycket skräp som hade passat bättre på andra ställen.

Nu spisas den smutsiga livekassetten Watain - The Ritual Macabre. Tyvärr inte i kasesettformat
Citera
2017-03-03, 20:12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Man får skylla sig själv när man går runt och inbillar sig att Amon Amarth är bra.

ja, nu var det inte bara dom jag ville se.

hur som. nu är vi off topic från min fråga.

så bomba med band som är lika episka som Krisiun och musiken som levereras i deras 3 sista skivor tack
Citera
2017-03-03, 23:10
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
ja, nu var det inte bara dom jag ville se.

hur som. nu är vi off topic från min fråga.

så bomba med band som är lika episka som Krisiun och musiken som levereras i deras 3 sista skivor tack

Krisiun är inte episka din jävla tönt. Så nej du är inte värd några tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in