2017-02-16, 21:15
Medlem
Thunderhogs avatar
Någon som kan tipsa om band i samma anda som Anaal Nathrakh? Stenhårt mangel med industri/noise influenser. Helst ingen klon (om det ens existerar) men något i liknande stuk. Tack på förhand!
Citera
2017-02-17, 09:41
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderhog
Någon som kan tipsa om band i samma anda som Anaal Nathrakh? Stenhårt mangel med industri/noise influenser. Helst ingen klon (om det ens existerar) men något i liknande stuk. Tack på förhand!
Aborym med Attila kanske?

https://www.youtube.com/watch?v=v1bGQUEHH1M
Citera
2017-02-17, 15:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ofdrykkja ser jag fram emot. Deras debut har snurrat med jämna mellanrum sen den kom ut och jag tycker absolut den håller. Tycker även bandet har en jäkla känsla i sin musik och de lyckas verkligen förmedla sitt koncept i ljud. Det låter verkligen dammig knarklägenhet, smutsiga fönster och trista lägenhetskomplex. Behagligt obehagligt.

Nya låten var iaf ganska fin. Ska bli kul att höra!
Citera
2017-02-17, 15:56
Medlem
Usernamehehes avatar
Ingen som är taggad på Wintersuns nya album som ska släppas i år? Verkar som att det kommer bli ett rätt maffigt album. Jari beskriver det som ett lite tyngre album än deras tidigare.
Citera
2017-02-18, 03:55
Medlem
Concubines avatar
Finns det något datum för Ofdrykkja? Lyssnade på debuten för första gången inatt, lät bra.
Citera
2017-02-18, 15:55
Medlem
Thunderhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Aborym med Attila kanske?

https://www.youtube.com/watch?v=v1bGQUEHH1M

Detta lät strålande! sKA lyssna in mig mer på detta omgående.
Citera
2017-02-18, 16:00
Medlem
Couplets avatar
Lyssnar igenom årets laguppställning för Brutal Assault och fastnade för detta franska band i genren atmospheric death: Svart Crown (fråga mig inte hur det uttalas!).
Citera
2017-02-18, 16:43
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Detta lät strålande! sKA lyssna in mig mer på detta omgående.

Det är riktigt. Hela With No human intervention plattan är fantastisk. Även uppföljaren Generator är bra. Idag är bandet tyvärr apkasst.....
Citera
2017-02-19, 08:23
Medlem
von_Ss avatar
Polisen ställde in Marduks spelning i Oakland i natt pga hot från "antifascister". Blackdeath fick sin spelning i Holland i måndags avbokad av arrangören av samma anledning och i veckan har KZOHH fått 4 spelningar i Frankrike strukna pga hot.

Tidigare i år har Graveland och Peste Noire fått ställa in efter hot från dessa antifascister. Observera att det i samtliga nämnda fall varit polisen eller arrangören, inte banden själva, som avbokat. I flera fall har andra Bm-band hoppat av festivaler i protest för att de vikt sig för rödingpacket.

Skönt att se att Black Metal fortfarande berör och faktiskt är värt att försvara. "Vi Ar Sattans Pipäl" - som Siewert Öholm (rip) skulle ha sagt.

NP: M8L8TH - Чёрным крылом
Citera
2017-02-20, 17:25
Medlem
MachinegunSuns avatar
Citat:

Är kanske helt ute och cyklar, men har du hört Plebeian Grandstand? De kanske kan vara något.
Citera
2017-02-20, 22:09
Medlem
NP: Orewoet - Prodigious Fascination of Enshrouded Darkness

https://www.youtube.com/watch?v=3nYY87PjvvU
Citera
2017-02-21, 21:48
Medlem
Concubines avatar
Föll för Scar Sighted runt tiden den släpptes och håller nu på med Massive Conspiracy. Vad tycker ni om Leviathans övriga släpp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in