2017-03-01, 18:24
Medlem
28 miljoner människor såg Trumps tal på tv, 33 miljoner såg Obamas första 2009 men större än Obamas senaste.

Fina siffror för Trump men svårt att slå Obama i något under speciellt hans första månader, när hela den här första svarta presidenten var färskt vilket sen avtog under hans senare tid som president.
2017-03-01, 18:25
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
28 miljoner människor såg Trumps tal på tv, 33 miljoner såg Obamas första 2009 men större än Obamas senaste.

Fina siffror för Trump men svårt att slå Obama i något under speciellt hans första månader, när hela den här första svarta presidenten var färskt vilket sen avtog under hans senare tid som president.
Det var inte denna va? https://www.youtube.com/watch?v=jqALdkTArqs
2017-03-01, 18:28
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Vem pratar du om som sa något?
Jag refererar till Boris i Makedonien.
https://www.wired.com/2017/02/veles-macedonia-fake-news/
https://www.buzzfeed.com/craigsilverman/how-macedonia-became-a-global-hub-for-pro-trump-misinfo?utm_term=.baW1N4DY7#.mhjXamQE9
Japp.
1 Han säger att Trump-supportarna är fler och mycket mer aktiva i sociala media. Det vill säga oavsett om nyheter är fejka eller inte. Det är därför även MSM (såväl amerikanska som kinesiska eller filippinska) körde mycket mer om Trump än om alla andra. Detsamma gäller för googlingar. Det googlades mer om Trump än alla andra.
2 Det är icke-representativ som jag säger. D tror minst lika mycket som R på konspirationsteorier (läs NY Times artikel)
2017-03-01, 18:39
Medlem
klybans avatar
Citat:

Samma för alla presidenter, det går bara nedåt med tiden.
Clinton han hade ~67 miljoner på första och sen sjönk till ~31miljoner på det sista talet.
Obama hade ~52miljoner på första och INTE 33miljoner.
Så kanske du även fått Trumps siffror fel?=
Och sen är jag lite förvånad att det inte är det mest tittade state of the union någonsin.
Då han rör upp känslor i alla läger, vilket i min bok skulle betyda man är mer benägen att titta, men kan ha fel givetvis(även om det i princip aldrig sker, men nu är vi i området gissa så ett förväntat uttalande av mig).

Men vad betyder denna lista, viewers och households?
https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_the_Union#TV_Ratings
Undrar då jag tycker hushållssiffran är rätt hög, och det kan knappast vara dessa ska plussas ihop.

Jag får känslan av att folk bryr sig mindre och mindre om state of the union.
2017-03-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Samma för alla presidenter, det går bara nedåt med tiden.
Clinton han hade ~67 miljoner på första och sen sjönk till ~31miljoner på det sista talet.
Obama hade ~52miljoner på första och INTE 33miljoner.
Så kanske du även fått Trumps siffror fel?=
Och sen är jag lite förvånad att det inte är det mest tittade state of the union någonsin.
Då han rör upp känslor i alla läger, vilket i min bok skulle betyda man är mer benägen att titta, men kan ha fel givetvis(även om det i princip aldrig sker, men nu är vi i området gissa så ett förväntat uttalande av mig).

Men vad betyder denna lista, viewers och households?
https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_the_Union#TV_Ratings
Undrar då jag tycker hushållssiffran är rätt hög, och det kan knappast vara dessa ska plussas ihop.

Jag får känslan av att folk bryr sig mindre och mindre om state of the union.

Blanda ihop hushåll och tv tittare.

Är väl hur många som står inskrivna på hushållet = tv tittare

Sen ska man komma ihåg att folk tittar på tv mindre 2017 än för 8 år sedan, de som hade tv har väl dött ut.
Senast redigerad av seeeg321 2017-03-01 kl. 18:48.
2017-03-01, 18:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Blanda ihop hushåll och tv tittare.

Sen ska man komma ihåg att folk tittar på tv mindre 2017 än för 8 år sedan, de som hade tv har väl dött ut.
Du blanda ihop?
Men även hushållssiffrorna är högre än 33 millar på Obama och hushåll, då de är listade på~37millar.

Kanske man borde ta med internet också, men antar man ringer runt, så siffrorna borde ju bli rätt ändå.
Dock en sak är säker, tittarna tröttnar på state of the union allt eftersom tiden går som president.
2017-03-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, korrekt. Jag redan skrev

Jag tycker dock att det låter bättre när man pratar om 1 biljon. Väljarna gillar sådant.

Kämpa, arab Aramir!

Jaha. Jag bad dig att inte cherry-picka..
Var det för svårt?
Att du inte förstår att polls fluktuerar..

Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde. Period

Jag cherrypickar inte. Hans approval siffror gick upp hans första 6dagar som president(till 59%) och har sedan dess gått nedåt och ligger nu på 50%. Han har haft lägre siffror än när han tillträdde under hela Februari.

Den som cherrypickar är du och du väljer dessutom att jämföra väljarstöd med approval ratings något som är 2 helt olika saker.
Vid valet så handlade det om rena röstsiffror. Clinton, Trump eller annan.
Sedan tillträdet så mäter man approval ratings. Alltså inte hur många som skulle rösta på Trump utan hur stor andel som anser att han gör ett bra jobb.

Och jag är fortfarande inte arab. Bara för att du tycker att mitt nick låter arabiskt.
Med den logiken skulle du vara en prålig björn då eller?
2017-03-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du blanda ihop?
Men även hushållssiffrorna är högre än 33 millar på Obama och hushåll, då de är listade på~37millar.

Kanske man borde ta med internet också, men antar man ringer runt, så siffrorna borde ju bli rätt ändå.
Dock en sak är säker, tittarna tröttnar på state of the union allt eftersom tiden går som president.

Vet ej fick siffrorna här ifrån som är USA största tv tittar sida:

http://tvbythenumbers.zap2it.com/daily-ratings/tv-ratings-tuesday-feb-28-2017/
2017-03-01, 19:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Har du någon uppfattning om hur saker och ting ska genomföras och var kostnaderna ska tas ifrån då?
Bara att dra in allt man öst ut på andra länder lär ju ge gigantiska summor. Då tänker jag på det man lagt på bistånd, krig, lagt ut för icke-betalande NATO-medlemmar osv.

Sedan har Trump en del helt nya finansieringsförslag som ej prövats tidigare. Jag är tyvärr inte så insatt i dessa än, men tror att han vet vad han talar om. Dels för att han varit affärsman i hela sitt liv, samt att han givetvis redan diskuterat förslagen med sina kompetenta rådgivare. Hade de avfärdat dem som orealistiska hade Trump inte fört fram dem.

Jag har alltid gillat Obama som person, men börjar allt mer inse att jag (och många med mig) blivit helt förda bakom ljuset, framför allt av media. Obama har gjort allt för att försvaga USA, och att hjälpa andra länder på USAs bekostnad.
2017-03-01, 19:10
Medlem
slobodanioussss avatar
Vad gör John McCain??? Har han åkt till Syrien, ärligt talat?
2017-03-01, 19:25
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Källa? Hoppas att Putin bombar skiten ur krigsvurmaren!
http://edition.cnn.com/2017/02/22/politics/john-mccain-syria/
Var han i kongressen igår?

https://youtu.be/9o_WDqG2x_4?t=1301
Åååh okej, Ivanka for president 2024.
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-03-01 kl. 19:33.
2017-03-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Dock tyckte jag det var jobbigt att de skulle applådera och ställa sig upp efter varje mening. Brukar det vara så? Ställde sig demokraterna lika mycket vid Obamas första joint session? Någon som vet?

Jag tror att det är tradition att ställa sig upp och applådera med jämna mellanrum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in