Citat:
Tänk såhär:
Du vet att en person har begått ett brott.
I detta fallet har han ringt hela sin kompiskrets på 30 personer som vill skapa problem.
Du har 20 poliser fördelat på 6 bilar och 2 bussar.
Samtidigt ringer folk och blir misshandlade, våldtagna, överfallslarm på en affär samtidigt som två av bilarna har gjort trafikstopp.
Vad prioriterar du?
Om du väljer att satsa allt på att ta en person måste du ju prioritera bort en hel del andra samtal, samtidigt riskerar du att få ett antal skadade poliser. Det finns inte vikarier för poliser, och i om nu tre poliser blir skadade i en insats som kan ta ett par timmar så har du då minst 1 bil mindre inför morgondagen.
I vissa fall är det bättre att avvakta, se efter andra igångsvägar, kanske släppa ärendet för tillfället och använda spanare med mera.
Du vet att en person har begått ett brott.
I detta fallet har han ringt hela sin kompiskrets på 30 personer som vill skapa problem.
Du har 20 poliser fördelat på 6 bilar och 2 bussar.
Samtidigt ringer folk och blir misshandlade, våldtagna, överfallslarm på en affär samtidigt som två av bilarna har gjort trafikstopp.
Vad prioriterar du?
Om du väljer att satsa allt på att ta en person måste du ju prioritera bort en hel del andra samtal, samtidigt riskerar du att få ett antal skadade poliser. Det finns inte vikarier för poliser, och i om nu tre poliser blir skadade i en insats som kan ta ett par timmar så har du då minst 1 bil mindre inför morgondagen.
I vissa fall är det bättre att avvakta, se efter andra igångsvägar, kanske släppa ärendet för tillfället och använda spanare med mera.
Fy ett sånt fruktansvärt synsätt du har.
Jag prioriterar ett samhälle där polisen inte ska behöva prioritera samtal. Hela det synsättet är äckligt rent ut sagt.
Eftersom regeringen på sin hemsida skyltar så stolt med Sveriges ekonomiska vinster så ska det väl inte vara problem att ha tillräckligt med poliser?
En annan åtgärd skulle väl vara att kräva ansvar av invandrarna (eh.. jag mena invånarna) så de inte orkar detta ständiga stenkastande och bil-eldande som pågår år ut och år in? Hur vore det?
Samhället ska se ut som så att när polisen jagar invandrare (eh.. jag menar kriminellt patrask) så ska de jaga tills de får tag i fanskapet. Jag vet att det en gång rapporterades om att polisen avbröt jakt på rövarfolk som smet in i Husby. De gjorde det innan situationen var hotfull. De "visste" att det brukade vara fara att åka in där så polisen hade redan bestämt att alla jakter in i Husby skulle avbrytas. Helt sjukt om man frågar mig.