2017-03-01, 16:30
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Tänk såhär:

Du vet att en person har begått ett brott.
I detta fallet har han ringt hela sin kompiskrets på 30 personer som vill skapa problem.

Du har 20 poliser fördelat på 6 bilar och 2 bussar.

Samtidigt ringer folk och blir misshandlade, våldtagna, överfallslarm på en affär samtidigt som två av bilarna har gjort trafikstopp.

Vad prioriterar du?

Om du väljer att satsa allt på att ta en person måste du ju prioritera bort en hel del andra samtal, samtidigt riskerar du att få ett antal skadade poliser. Det finns inte vikarier för poliser, och i om nu tre poliser blir skadade i en insats som kan ta ett par timmar så har du då minst 1 bil mindre inför morgondagen.

I vissa fall är det bättre att avvakta, se efter andra igångsvägar, kanske släppa ärendet för tillfället och använda spanare med mera.

Fy ett sånt fruktansvärt synsätt du har.

Jag prioriterar ett samhälle där polisen inte ska behöva prioritera samtal. Hela det synsättet är äckligt rent ut sagt.

Eftersom regeringen på sin hemsida skyltar så stolt med Sveriges ekonomiska vinster så ska det väl inte vara problem att ha tillräckligt med poliser?

En annan åtgärd skulle väl vara att kräva ansvar av invandrarna (eh.. jag mena invånarna) så de inte orkar detta ständiga stenkastande och bil-eldande som pågår år ut och år in? Hur vore det?

Samhället ska se ut som så att när polisen jagar invandrare (eh.. jag menar kriminellt patrask) så ska de jaga tills de får tag i fanskapet. Jag vet att det en gång rapporterades om att polisen avbröt jakt på rövarfolk som smet in i Husby. De gjorde det innan situationen var hotfull. De "visste" att det brukade vara fara att åka in där så polisen hade redan bestämt att alla jakter in i Husby skulle avbrytas. Helt sjukt om man frågar mig.
Citera
2017-03-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det är svårt att förstå hur debattörer kan fokusera på enstaka ord istället för att adressera den konkreta problematik som finns sedan länge.

Lektion nummer ett i vänsterns skola om hur man förstör diskussioner.
Citera
2017-03-01, 16:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Lektion nummer ett i vänsterns skola om hur man förstör diskussioner.

Korrekt, förfarandet går till såhär:

Person: Sverige har 50 no-go zoner, det är oacceptabelt!

Vänstermupp: No-go zoner? Menar du att det finns områden som polisen inte kan gå in i? Det
stämmer ju inte enligt polisens offentliga uttalanden!

Person: Det har rapporterats om att dessa områden inte är säkra för polis och räddningspersonal

Vänstermupp: Men du ljuger ju när du säger att det finns no-go zoner, det råder ju inte krigstillstånd

Person: Vi har ett stort problem i dessa områden där polis ogärna vill gå in, tycker du inte det är ett problem?

Vänstermupp: Jag tycker det är ett större problem att du sprider fake-news och svärtar ner sveriges rykte. Vi har inga no-go zoner i sverige!

Person: Oavsett vad man kallar det så är dessa områden ett tydligt tecken på något som är fel i sverige, håller du inte med?

Vänstermupp: Ja det är ett stort problem att sådana som du vill svartmåla invandrare och påstår att dom är orsaken till alla problem. Rasist!

Person: ....fuck this shit
Citera
2017-03-01, 16:56
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fy ett sånt fruktansvärt synsätt du har.

Jag prioriterar ett samhälle där polisen inte ska behöva prioritera samtal. Hela det synsättet är äckligt rent ut sagt.

Ja, det är en fruktansvärd sak att se verkligheten som den är, och inte i det gulliga rosa fluffet som vissa människor ser

Citat:
Eftersom regeringen på sin hemsida skyltar så stolt med Sveriges ekonomiska vinster så ska det väl inte vara problem att ha tillräckligt med poliser?

En annan åtgärd skulle väl vara att kräva ansvar av invandrarna (eh.. jag mena invånarna) så de inte orkar detta ständiga stenkastande och bil-eldande som pågår år ut och år in? Hur vore det?

Samhället ska se ut som så att när polisen jagar invandrare (eh.. jag menar kriminellt patrask) så ska de jaga tills de får tag i fanskapet. Jag vet att det en gång rapporterades om att polisen avbröt jakt på rövarfolk som smet in i Husby. De gjorde det innan situationen var hotfull. De "visste" att det brukade vara fara att åka in där så polisen hade redan bestämt att alla jakter in i Husby skulle avbrytas. Helt sjukt om man frågar mig.

Jag tar inte med i beräkningen vad människor har för ursprung, men i vissa områden är det svårare för poliser att arbeta.

Vet inte vem som påstår att det är en regel att avbryta alla efterförljanden som åker in i ett specifikt bostadsområde, det är väl snarare en bedömning som görs från fall till fall osv.
Citera
2017-03-01, 17:12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ja, det är en fruktansvärd sak att se verkligheten som den är, och inte i det gulliga rosa fluffet som vissa människor ser

Jag tar inte med i beräkningen vad människor har för ursprung, men i vissa områden är det svårare för poliser att arbeta.

Vet inte vem som påstår att det är en regel att avbryta alla efterförljanden som åker in i ett specifikt bostadsområde, det är väl snarare en bedömning som görs från fall till fall osv.

Nej de har säkert regler. Enskild patrull ska inte behöva ta beslut/inte beslut om att jaga kriminella in i områden där de kan bli övermannade av 50 personer.
Polisen och andra berörda myndigheter är omgärdade av regler de måste följa.

När kaosblattarna ser Blåljus komma ringer de sin kaoskontakt i telefonkedjan och inom nära minuter är hundratals kaosblattar ute på gatan.
Citera
2017-03-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Korrekt, förfarandet går till såhär:

Person: Sverige har 50 no-go zoner, det är oacceptabelt!

Vänstermupp: No-go zoner? Menar du att det finns områden som polisen inte kan gå in i? Det stämmer ju inte enligt polisens offentliga uttalanden!

Person: Det har rapporterats om att dessa områden inte är säkra för polis och räddningspersonal

Vänstermupp: Men du ljuger ju när du säger att det finns no-go zoner, det råder ju inte krigstillstånd

Person: Vi har ett stort problem i dessa områden där polis ogärna vill gå in, tycker du inte det är ett problem?

Vänstermupp: Jag tycker det är ett större problem att du sprider fake-news och svärtar ner sveriges rykte. Vi har inga no-go zoner i sverige!

Person: Oavsett vad man kallar det så är dessa områden ett tydligt tecken på något som är fel i sverige, håller du inte med?

Vänstermupp: Ja det är ett stort problem att sådana som du vill svartmåla invandrare och påstår att dom är orsaken till alla problem. Rasist!

Person: ....fuck this shit

Ben Shapiro - Practical Tactics For Fighting The Left
https://www.youtube.com/watch?v=sL3SQyK7H5E

Ben Shapiro är makalöst duktig på att pulverisera pk-posörer. Länken rekommenderas varmt åt trådens läsare.

Tillägg:
Vill också tipsa om denna film:
Hildebrandt&Madon Avsnitt 1. Polisens kamp i förorten.
https://www.youtube.com/watch?v=42QaiPTjgsA
Senast redigerad av Polu 2017-03-01 kl. 17:34. Anledning: Tillägg
Citera
2017-03-01, 17:53
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Ben Shapiro - Practical Tactics For Fighting The Left
https://www.youtube.com/watch?v=sL3SQyK7H5E

Ben Shapiro är makalöst duktig på att pulverisera pk-posörer. Länken rekommenderas varmt åt trådens läsare.

Tillägg:
Vill också tipsa om denna film:
Hildebrandt&Madon Avsnitt 1. Polisens kamp i förorten.
https://www.youtube.com/watch?v=42QaiPTjgsA

Mycket bra! En sak jag kom att tänka på är att jag aldrig har sett en kvinna utföra en sådan lång harang av kärnfullt resonemang i ett så snabbt ordflöde. Men jag ser det konstant hos begåvade män. Det är bara en iakttagelse som är helt OT och platsar mer i f&j men...just saying. MOD may delete on my permission
Citera
2017-03-01, 21:24
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej de har säkert regler. Enskild patrull ska inte behöva ta beslut/inte beslut om att jaga kriminella in i områden där de kan bli övermannade av 50 personer.
Polisen och andra berörda myndigheter är omgärdade av regler de måste följa.

När kaosblattarna ser Blåljus komma ringer de sin kaoskontakt i telefonkedjan och inom nära minuter är hundratals kaosblattar ute på gatan.

Men det spelar ingen roll om det är utlänningar eller inte, samma regler gäller alltid.

I ett efterföljande är det VB som har ansvaret, t.ex. när man valde att stänga en bro varpå några dumskallar dog eftersom de körde trots flera varningar och blåljus bakom sig.

Enskilda patruller tar faktiskt mycket egna beslut, men de är även styrda via RLC och befäl uppåt.

Kring det med regler, din tomte, så menar jag att det INTE finns en regel som säger att man MÅSTE avbryta för att man åker in i ett bostadsområde (Läs: Rinkeby, ditt exempel) dock finns det regler de måste följa under efterföljanden.
Citera
2017-03-01, 21:49
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Oj, denna video är ett dråpslag mot regeringens skönmålning.
The Weekly Standard har artikel redan med videon! Statusmadia i amerikansk toppklass
http://www.weeklystandard.com/video-head-of-ambulance-union-confirms-no-go-zones-in-sweden/article/2007000

flera tunga engelskspråkiga journalister nämner videon - se fler på
https://twitter.com/paulinaneuding

ojoj, nu darrar Morgan Johansson
Njae, tack vare alla trevliga algoritmer så kommer bara de som redan vet att få dessa nyheter, videos osv i sina flöden. Resten av befolkningen kommer att vara helt ovetande medans de enbart läser regeringssanktionerade flöden på nätet såsom Tim Pools "äkta" vandring i Rosengård eller Fake News från ministerhåll.
Citera
2017-03-01, 22:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Men det spelar ingen roll om det är utlänningar eller inte, samma regler gäller alltid.

I ett efterföljande är det VB som har ansvaret, t.ex. när man valde att stänga en bro varpå några dumskallar dog eftersom de körde trots flera varningar och blåljus bakom sig.

Enskilda patruller tar faktiskt mycket egna beslut, men de är även styrda via RLC och befäl uppåt.

Kring det med regler, din tomte, så menar jag att det INTE finns en regel som säger att man MÅSTE avbryta för att man åker in i ett bostadsområde (Läs: Rinkeby, ditt exempel) dock finns det regler de måste följa under efterföljanden.

Jo din vänsternisse, de har regler områdesvis. Särskilt för Rinkeby nu åker inte en ensam patrull in där i jakt på någon något.
Citera
2017-03-02, 00:55
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jo din vänsternisse, de har regler områdesvis. Särskilt för Rinkeby nu åker inte en ensam patrull in där i jakt på någon något.

Vänsternisse? Är nog väldigt långt ifrån vänster..

Vad har du för källa? Vem är du liksom? Har du läst det på avpixlat från anonyma källor?

Jag har till skillnad från dig faktiskt arbetat i områden du pratar om.
Citera
2017-03-02, 00:57
Medlem
mannenpatakets avatar
Lyssnar politikerna verkligen på poliserna ordningsvakterna och ambulanspersonalen om hur läget är i vissa områden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in