Citat:
Hur jag än funderar på det här så kan jag fortfarande inte fatta hur polisen kunde missa P. Han är noga utredd, ja om han är så utredd som polisen påstår så borde dom ju rimligtvis kommit fram till att han inte är Evas pojkvän. Men icke, vilka prata dom egentligen med och vad ställde dom för frågor kan man ju undra. Noga utredd skulle vara intressant att veta vad som menas med det.
Kontrollerade dom överhuvudtaget några rivsår på honom. På Sture gjorde dom troligtvis det och trots att han inte hade några så blev han ändå huvudmisstänkt. Om man utgår från polisens uppgifter så hade Eva försvarat sig och hade hudavskrap under naglarna.
Att man inte misstänkte P överhuvudtaget måste bero på att han hade hjälp av någon, finns inget annat alternativ kan jag tycka. Vem sopade igen spåren av vissa tips som gavs?? Varför kunde han springa där på polisstationen titt som tätt och vad fick han för information vid dessa tillfällen (här är det nåt skumt). Man brukar skriva om att GM brukar återkomma till brottsplatsen men i det här fallet undrar jag om GM springer på polisstationen för att hålla sig uppdaterad.
Kontrollerade dom överhuvudtaget några rivsår på honom. På Sture gjorde dom troligtvis det och trots att han inte hade några så blev han ändå huvudmisstänkt. Om man utgår från polisens uppgifter så hade Eva försvarat sig och hade hudavskrap under naglarna.
Att man inte misstänkte P överhuvudtaget måste bero på att han hade hjälp av någon, finns inget annat alternativ kan jag tycka. Vem sopade igen spåren av vissa tips som gavs?? Varför kunde han springa där på polisstationen titt som tätt och vad fick han för information vid dessa tillfällen (här är det nåt skumt). Man brukar skriva om att GM brukar återkomma till brottsplatsen men i det här fallet undrar jag om GM springer på polisstationen för att hålla sig uppdaterad.
En av anledningarna var nog att polis och åklagare okritiskt "slukade med hull och hår" P's utläggningar om sin oro för Eva och sin pojkvänsroll. Det framkommer också "väl" i artikeln i tidningen Misstänkt. Där kan man också skönja vilken brist i kunskap polisen måste ha haft om Stures mentala handikapp, och på vilket sätt funktionsnedsättningen kunde yttra sig.
Nej någon direkt kroppsbesiktning gjorde man ju aldrig. P blev aldrig skäligt misstänkt. Ändå är inte skälig misstankegraden någon särskilt stark misstankegrad. Det är inte klokt egentligen!
Jag håller med dig, det är något skumt här. Det har ju tidigare nämnts i tråden att P hade en kompis som var polis. Om han den vägen lättvindigt fick ut information är svårt att säga ... skulle det stämma, blir detta en mycket unken historia. Problemet är väl att ingen riktigt vet hur och i vilken omfattning detta har skett?
vilket i sin tur har lett till att det fortfarande, efter 30 år går en bestialisk mördare lös i Kramfors.