2017-01-24, 17:24
Medlem
Verkar ju som att denna blir nästan rc-benso tsms med Nitrazolam så vad vet ni som kan kemi om denna? är den lik klonazolam isf hoppar jag av lycka
Citera
2017-01-24, 18:39
Medlem
Jusefs avatar
Om du syftar på triazolo-varianten av Bromazepam såldes den av N2P0 (tror jag?) som "Pyrazolam" och är sedan länge narkotikaklassad. Om den vore en bromo-variant av Klonazolam vore Bronazolam eller rimligare namn tycker jag men vi vet ju att benämningarna är lite olika här :-)

J
Citera
2017-01-24, 19:30
Bannlyst
Från GÖG:
Citat:
Names of substances and other identifiers
• IUPAC name: 8-bromo-1-methyl-6-phenyl-4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepine
• Chemical names: 4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepine, 8-bromo-1-methyl-6-phenyl-; 8-bromo-1-methyl-6-phenyl-4H-benzo[f][1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]diazepine
• Common name: bromazolam
• Other names: -
• CAS Registry number: 71368-80-4

Substance classification
Benzodiazepine

Chemistry and Analysis
Bromazolam is a benzodiazepine that is structurally related to flubromazolam, but differs from flubromazolam due to the absence of a fluorine in the 2-position on the phenyl ring. Bromazolam is also structurally similar to pyrazolam, where the pyridinyl group has been replaced with a phenyl group. Bromazolam is the brominated version of the internationally controlled substance alprazolam, also marketed as Xanax (Schedule IV of the 1971 United Nations Convention on Psychotropic Substances).

Pharmacology and Toxicology
Bromazolam (compound 63) was included in a study on 6-Aryl-4H-s-triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepines which investigated the influence of 1-substitiution on pharmacological activity. The substances included in the study were compared with triazolam, alprazolam, imipramine, chlorpromazine and diazepam.
https://forum.goeg.at/EwsForum/defau...?g=posts&t=257
Citera
2017-01-27, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Om du syftar på triazolo-varianten av Bromazepam såldes den av N2P0 (tror jag?) som "Pyrazolam" och är sedan länge narkotikaklassad. Om den vore en bromo-variant av Klonazolam vore Bronazolam eller rimligare namn tycker jag men vi vet ju att benämningarna är lite olika här :-)

J

Bromazolam är inte alls klassad.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...bromazolam.pdf
Citera
2017-01-27, 18:26
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzoistheshit

Det påstod jag aldrig.
Citera
2017-01-27, 18:52
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Nej. Men under utredning om jag inte läste fel.
Citera
2017-02-01, 06:12
Bannlyst
Citat:
Det påstod jag aldrig.

Nehe ber jag om ursäkt men vad var klassat sedan länge då??
Citera
2017-02-02, 00:58
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Nehe ber jag om ursäkt men vad var klassat sedan länge då??

Jag kanske var otydlig men innan jag visste vilken molekyl det var så påpekade jag att om det var triazolo-varianten av Bromazepam (vilket rimligtvis skulle kallas Bromazolam) så kallades den för Pyrazolam och är klassad.

Den här är dock ganska lik Xanax i strukturen så den kanske har liknande effekt.
Citera
2017-02-28, 07:14
Bannlyst
Citat:
Jag kanske var otydlig men innan jag visste vilken molekyl det var så påpekade jag att om det var triazolo-varianten av Bromazepam (vilket rimligtvis skulle kallas Bromazolam) så kallades den för Pyrazolam och är klassad.

Den här är dock ganska lik Xanax i strukturen så den kanske har liknande effekt.

Kommer styrkan att vara liknande Xanax också?

BromazoPAM är inte lika potent, de ligger på 3-5mg.
Citera
2017-02-28, 15:00
Bannlyst
Vet nån halveringstid på dessa?

Jag är verkligen intresserad av att veta då jag lämnar prov ibland....

MVH Kesha
Citera
2017-04-28, 19:56
Bannlyst
Förvånad över att tt inte tagit in den här rackaren än, har funnits hos kineserna ett bra tag nu.
Citera
2017-04-28, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enstorlina1
Kommer styrkan att vara liknande Xanax också?

BromazoPAM är inte lika potent, de ligger på 3-5mg.

Det är rött potent för att vara en zepam benzo typ medel stark.
Starkare än diazepam. Fast tycker diazepam slår bromazepam men dom har sin charm dom med. Tror en dos om 0,5-2mg hade räckt långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in