2017-02-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Det är ju då det här jag har bett dig att länka till i två dagar.

Det börjar bli lite löjligt.

Så, återigen. Kan du vara vänlig att med citat och länk visa var du hittade den här markeringen från SDs (vikarierande) rättspolitiske talesperson?

Källan, du vet?

Källan du vet. Eskilstunakuriren.
Citera
2017-02-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Världen är full av onda människor. Ta till exempel "johan" i granskning sverige" som utan belägg anklagar sin kollega "erik" i granskning sverige för att vurma för "antisemitism".
Han visar INGENTING som med ren fakta styrker att "erik" är antisemit.
(Och om ingten i granskning sverige vet vem andra i granskning sverige är hur kan man då förneka att de andra till exempel är ryska agnter, eller ledande partifunktionärer, eller ..)

För övrigt. Välkommen till Flasback. Här anklagas väl knappast någon för någonting utan att anklagelserna är belagda.

Här tar jag mig ungefär samma rätt som andra skribenter. Om moderatorerna tycker att jag går för långt får de väl tala om det för mig.

Jag ville (ÅTER) ge dig en möjlighet att komma med belägg. Men det är uppenbart att du bara är ute efter att smutskasta GS. Du och jag kommer som sagt inte längre. Du är ynklig och feg.
Citera
2017-02-28, 11:32
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Källan du vet. Eskilstunakuriren.

Sluta tramsa nu. Jag hittar inte uttalandet i artikeln. Du påstår att det finns, så om du talar sanning borde det inte vara några problem att citera så jag kan avgöra om du är hederlig. Just nu verkar det inte så.
Citera
2017-02-28, 11:53
Medlem
Citat:
Sluta tramsa nu. Jag hittar inte uttalandet i artikeln. Du påstår att det finns, så om du talar sanning borde det inte vara några problem att citera så jag kan avgöra om du är hederlig. Just nu verkar det inte så.

Här är hela stycket i Eskilstunakuriren där jag hämtade underlaget för den rättspolitiske talesmannnens påstående. Det är hans egna ord. Ett citat.

"För det första finns det inslag som tar sin utgångspunkt med politiska förtecken som går starkt emot vad Sverigedemokraterna står upp för.

För det andra verkar syftet med dessa program ofta vara att provocera fram en lång och menlös diskussion snarare än att ställa frågor med syfte att belysa verkligheten.

Dessa två anledningar gör att jag sammantaget tycker att man inte kan vara en del av vårt parti och samtidigt vara engagerad i Granskning Sverige. Jag tycker också att det är väldigt problematiskt om man som företrädare okritiskt sprider klipp eller artiklar från oseriösa sidor."

Du kan naturligtvis hävda att han har fel eller är full eller att man på något annat sätt inte behöver ta till sig vad han påstår. Men på något sätt antyder det ändå att det långt till höger finns negativa tongångar om granskning sverige. Det måste inte vara en liberal eller vänsteråsikt att tycka att granskning sverige är tveksam skit.
Citera
2017-02-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag ville (ÅTER) ge dig en möjlighet att komma med belägg. Men det är uppenbart att du bara är ute efter att smutskasta GS. Du och jag kommer som sagt inte längre. Du är ynklig och feg.

Jag har ingenting emot att smutskasta granskning sverige. Jag tycker det är skit, en trollfabrik, och att deras hemlighetsmakeri gör det enkelt att dra slutsatsen att det är finansierat av tveksamma uppdragsgivare vars syfte är att ingå i en bredare satsning på att sprida desinformation.

Det liknar i mångt och mycket andra liknande subversiva operationer från främmande makt. Självklart kan jag inte belägga att det är ryska agenter som på detta sätt försöker destabilisera Sverige. Det är sådant som bara underrättelsetjänsterna skulle kunna klara av. Och de lär inte komma med precisa belägg utan bara tala om i generella termer att det pågår sådan verksamhet riktad mot Sverige och svenska intressen.

Det mest konkreta "belägget" inifrån granskning sverige om en väldigt positiv syn på Ryssland är väl när "Johan" i en intervju i nyheter idag tillskriver "Erik" den synen.

"– ”Erik” har det. Men själv vet jag inte. Jag har ingen speciell uppfattning. Vi bör känna till vår historia med Ryssland, som är komplicerad. Vi behöver inte blunda för den. Men vi behöver inte heller blunda för de problem som finns inom Nato. Ryssland är inte det största problemet för Sverige."

Jag har ingen aning om varför "Johan" smutskastar "Erik" på det sättet. "Johan" säger ju att han inte ens vet vem "Erik" är.
Citera
2017-02-28, 12:39
Medlem
Citat:
Jag har ingenting emot att smutskasta granskning sverige. Jag tycker det är skit, en trollfabrik, och att deras hemlighetsmakeri gör det enkelt att dra slutsatsen att det är finansierat av tveksamma uppdragsgivare vars syfte är att ingå i en bredare satsning på att sprida desinformation.

Det liknar i mångt och mycket andra liknande subversiva operationer från främmande makt. Självklart kan jag inte belägga att det är ryska agenter som på detta sätt försöker destabilisera Sverige. Det är sådant som bara underrättelsetjänsterna skulle kunna klara av. Och de lär inte komma med precisa belägg utan bara tala om i generella termer att det pågår sådan verksamhet riktad mot Sverige och svenska intressen.

Det mest konkreta "belägget" inifrån granskning sverige om en väldigt positiv syn på Ryssland är väl när "Johan" i en intervju i nyheter idag tillskriver "Erik" den synen.

"– ”Erik” har det. Men själv vet jag inte. Jag har ingen speciell uppfattning. Vi bör känna till vår historia med Ryssland, som är komplicerad. Vi behöver inte blunda för den. Men vi behöver inte heller blunda för de problem som finns inom Nato. Ryssland är inte det största problemet för Sverige."

Jag har ingen aning om varför "Johan" smutskastar "Erik" på det sättet. "Johan" säger ju att han inte ens vet vem "Erik" är.

Du är ju helt fixerad vid dina egna vanföreställningar. Du har inte visat ett enda konkret exempel. Det finns många inspelningar men du kan inte peka på en enda! Fattar du inte själv hur skruvat det är? Du bara babblar helt saklöst.

Och att sen hänvisa till vad en SD-politiker säger.

Fattar du inte att han tillhör den skara som behöver granskas? Det är ju politiker och offentliga verksamheter som behöver granskas. Du är antingen idiot eller så är du ett troll som vill skydda offentligheten och PK-media. Jag fattar inte att jag lägger tid på att svara dig. Lägg av nu. Tack!

Jag tycker för övrigt att du är OT när du tjatar om samma sak hela tiden utan att ha något konkret att komma med.
Citera
2017-02-28, 12:54
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Här är hela stycket i Eskilstunakuriren där jag hämtade underlaget för den rättspolitiske talesmannnens påstående. Det är hans egna ord. Ett citat.

"För det första finns det inslag som tar sin utgångspunkt med politiska förtecken som går starkt emot vad Sverigedemokraterna står upp för.

För det andra verkar syftet med dessa program ofta vara att provocera fram en lång och menlös diskussion snarare än att ställa frågor med syfte att belysa verkligheten.

Dessa två anledningar gör att jag sammantaget tycker att man inte kan vara en del av vårt parti och samtidigt vara engagerad i Granskning Sverige. Jag tycker också att det är väldigt problematiskt om man som företrädare okritiskt sprider klipp eller artiklar från oseriösa sidor."

Du kan naturligtvis hävda att han har fel eller är full eller att man på något annat sätt inte behöver ta till sig vad han påstår. Men på något sätt antyder det ändå att det långt till höger finns negativa tongångar om granskning sverige. Det måste inte vara en liberal eller vänsteråsikt att tycka att granskning sverige är tveksam skit.

Tack så mycket. Länk saknades men tack vare det korrekta citatet googlade jag rätt artikel i serien. Javisst kan alla oavsett ideologisk tillhörighet ha självständiga och oberoende åsikter om GS, varför skulle de inte?

Däremot vore det intressant att veta vad det är för "politiska förtecken" Adam Marttinen menar starkt går emot vad SD "står upp för."

Och jag undrar hur dessa två uttalanden egentligen går ihop:

Citat:
Det är bra att det förs en diskussion kring journalistiska arbetsmetoder, men jag står fast vid att villkoren inte ska dikteras av politiker.

vs

Citat:

Dessa två anledningar gör att jag sammantaget tycker att man inte kan vara en del av vårt parti och samtidigt vara engagerad i Granskning Sverige

Om nu arbetsmetoden är en lång och menlös diskussion, varför lägger han sig som politiker i och dikterar villkoren, att medlemmar i SD inte får engagera sig? Märkligt.
Citera
2017-02-28, 13:17
Medlem
Citat:
Du är ju helt fixerad vid dina egna vanföreställningar. Du har inte visat ett enda konkret exempel. Det finns många inspelningar men du kan inte peka på en enda! Fattar du inte själv hur skruvat det är? Du bara babblar helt saklöst.

Och att sen hänvisa till vad en SD-politiker säger.

Fattar du inte att han tillhör den skara som behöver granskas? Det är ju politiker och offentliga verksamheter som behöver granskas. Du är antingen idiot eller så är du ett troll som vill skydda offentligheten och PK-media. Jag fattar inte att jag lägger tid på att svara dig. Lägg av nu. Tack!

Jag tycker för övrigt att du är OT när du tjatar om samma sak hela tiden utan att ha något konkret att komma med.

Genom att granskning sverige totalmörkar vilka de är och hur de finansieras, också för varandra, har jag naturligtvis inte så mycket sakfakta att komma med. Eskilstunakuriren har i sin granskning redovisat en hel del i sak som styrker uppfattningen att det handlar om en rasistisk trollfabrik.

Jag vet inte om "johan" i uppdrag granskning sverige är en sd-politiker, men jag citerar honom ändå.
Om han är SD-politiker borde väl också du i enlighet med ditt resonemang om vilka som bör granskas tycka att Eskilstunakuriren försökt göra vad man ska göra med en granskning.

Ja, politiker och offentligas myndigheter behöver granskas. Jag skulle önska att traditionella medier gjorde mer av det, men de gånger media gör det så är det väl alldeles utmärkt.
Här i mediatrådarna på flashback kritiseras ofta traditionell media för sina granskningar om resultatet inte passar högerkrafterna. Ta bara "Nils Bildt" och granskningen av Trumps ljugande som de senaste tydliga exemplen.

Om du syftar på att jag citerar SD rättspolitiske talesman istället för att granska honom så överlåter jag åt andra att göra den granskningen, lokalpressen som skrev om hans fylla eller expo som ständigt avslöjar SD-politikers brott mot den egna nolltoleransen.
I det här sammanhanget visar SD-politikernas uppfattning om granskning sverige att det finns en bred samstämmighet över hela den politiska skalan från långt till höger till långt åt vänster att granskning sverige är tveksam skit (trollfabrik), möjligen infiltrerad av ryska intressen.
Citera
2017-02-28, 13:46
Medlem
Citat:
Tack så mycket. Länk saknades men tack vare det korrekta citatet googlade jag rätt artikel i serien. Javisst kan alla oavsett ideologisk tillhörighet ha självständiga och oberoende åsikter om GS, varför skulle de inte?

Däremot vore det intressant att veta vad det är för "politiska förtecken" Adam Marttinen menar starkt går emot vad SD "står upp för."

Och jag undrar hur dessa två uttalanden egentligen går ihop:

vs

Om nu arbetsmetoden är en lång och menlös diskussion, varför lägger han sig som politiker i och dikterar villkoren, att medlemmar i SD inte får engagera sig? Märkligt.

Ja fråga inte mig. Jag tycker ofta att SDs politik är otydlig och inte går ihop.
Men partiet har ju bekymmer när man vill fjärma sig från sina rasistiska rötter om partimedlemmar inte vill göra det eller när rasisterna hyllar SD som sina företrädare.
Partiet har också bekymmer med rysk infiltration och vill kanske försöka hålla den dörren så stängd som möjligt.
Vi får väl se om "Nina" hon med GS-kontot, kommer att vara kvar i SD.
(Partiet har för övrigt också vissa trovärdighetsproblem med sin hårda linje mot brottslighet.
Kommer riksdagsmannen som försvarar "Nina" också att behöva lämna partiet efter att ha "lånat" ur partikassan? Just nu ser det ju ut som om hon som var visselblåsare i den delen ligger mer pyrt till).

Sammantaget tycker jag att Eskilstunakurirens granskning av granskning sverige visat sig ha varit ett berättigad gott journalistiskt hantverk. Hoppas bara det kommer mer uppgifter när SD eller skatteverket granskat pengarna.
Citera
2017-02-28, 14:02
Medlem
Citat:

Det är inte speciellt märkligt egentligen. Varje människa som har kontakt med Ekuriren och normal självbevarelsedrift måste rimligen ta avstånd från GS. Eva Burman är rabiat och skoningslös. Hon har ju redan dragit med sig statsministern, kultur- och demokratiministern, pressombudsmannen och en massa andra medier i kriget mot ”Trollfabriken”. Vem vågar gå mot det? Det här är så sjukt så man vill inte tro att det är sant.
Citera
2017-02-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ja, politiker och offentligas myndigheter behöver granskas.

Och medierna behöver förstås också granskas. Mot allt förnuft försöker jag en gång till, ditt fega lilla kräk:

Chefredaktör kallar medborgare rasist
https://www.youtube.com/watch?v=ZqIDRy9321E

VAD är rasistiskt? VAD?
Citera
2017-02-28, 14:21
Medlem
Citat:
Det är inte speciellt märkligt egentligen. Varje människa som har kontakt med Ekuriren och normal självbevarelsedrift måste rimligen ta avstånd från GS. Eva Burman är rabiat och skoningslös. Hon har ju redan dragit med sig statsministern, kultur- och demokratiministern, pressombudsmannen och en massa andra medier i kriget mot ”Trollfabriken”. Vem vågar gå mot det? Det här är så sjukt så man vill inte tro att det är sant.

Det är sant. Varje normal människa tar rimligen avstånd från Trollfabriken GS. Kommer trollen fram i ljuset spricker dom. Så gick det med GS.
Nu väntar vi bara på att svallvågorna ska lägga sig, att skatteverket upptaxerar, att SD utesluter och att den här tråden och GS så sakteliga lägger sig så stilla, så stilla och att något annat ersätter gs i avsikt att nå samma syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in