2017-02-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Du vet mycket väl att mina mest utförliga svar inte passar in så som djävulsmakten vill ha det. Så fort övergripande samband förklaras störs de mänskliga begreppen och kommunikationen också i detta forum. Teofobin är typisk för den skolfascism jag fick konkreta bevis för fanns som just raka motsatsen till Gud.
Det är inte ett utförligt svar jag vill ha (jag har sett dina "utförliga" svar), utan det är ett rakt svar jag vill ha (och säkert många andra). Just nu är det bara flum om både det ena och andra, och väldigt lite om Gud.
Citera
2017-02-27, 17:27
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Okej, och så sjunger islamtrogna in i valsen, den fascistiska skolan försöker stjäla vår vetskap om var, hur och hur ofta och när.. Allahs allsmäktiga vishet... troget behöver responsen..
Medan "fascismen" ännu... "gör sig påmind"
,

men, du glömde tillägga "svenska skolan" ! var det medvetet för att din politiska radikalism inte ska överskugga försöket att förklara "behovet av gud" , som du påstått vara ett empiriskt säkertällt, behov och då är du klar över behovsprinciperna eller nej, det är ju dem du spottar på. Ju.

........

Skäms på dig ovemols, du är en hund som drillats, och ingen här i forumet vet av vilka orsaker din upplevelse har en grund.. eller är grundlöst påstående, whatsoever.
Finns dem som är så gamla som kan berätta om hur de fisk piskrapp över händerna, eller lavetter.. men om du fått fascistiska lavetter i svensk skola. nja låt mig betvivla.

nej skäms inte förresten, fortsätt debattera!!

själv, fick jag skämmas, för att inte vilja sitta i kyrkbänken.. vi har alla erfarenheter av institutionell makt. dock bedömer jag inte skolpliktslagen att vara huvudlös.. medan du kallar skolplikten för att vara en fascistisk lag, detta medan det sitter otroligt många lidande barn som skulle såga av sitt ben, för att få gå till skola..

nej du, skäms INTE. Blir lätt off topic.. en skola har aldrig till uppgit att bevisa guds existens, om du tolkat att skolan har den missionen.. då har du tolkat fel. punkt.
'
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-27 kl. 17:34.
Citera
2017-02-27, 18:49
Medlem
Smesos avatar
Citat:
I teorin är inget liv möjligt därför har mänskligheten valt att tro efter bästa förstånd för sin överlevnad och gemensamma framtid i fred. Vem är du att kalla all tro för vidskepelse?

Om det finns en teori som påstår att inget liv är möjligt så är det bevisligen en felaktig teori.
Men jag blev nyfiken, så var kan man läsa om den teori som du syftade på?

Är asatron och den grekiska/romerska mytologin inte vidskepelse? Var inte babyloniernas mytologi vidskepelse? Var inte egyptiernas tro vidskepelse?

Vad är det i så fall som skiljer bibeln från sådan vidskepelse eftersom den innehåller inslag från både babylonisk och egyptisk mytologi?
Senast redigerad av Smeso 2017-02-27 kl. 18:53.
Citera
2017-02-27, 21:43
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Om det finns en teori som påstår att inget liv är möjligt så är det bevisligen en felaktig teori.
Men jag blev nyfiken, så var kan man läsa om den teori som du syftade på?

Är asatron och den grekiska/romerska mytologin inte vidskepelse? Var inte babyloniernas mytologi vidskepelse? Var inte egyptiernas tro vidskepelse?

Vad är det i så fall som skiljer bibeln från sådan vidskepelse eftersom den innehåller inslag från både babylonisk och egyptisk mytologi?
Det finns ingen teori som kunnat bevisa livets uppkomst och rent teoretiskt kan heller inget mänskligt liv skapas för det innebär enligt både praktisk och teoretisk filosofi att människan måste överträffa sin egen skapelse.

Alla lär kunna bli saliga på sin tro. Vidskepelse eller ej så fungerar gudstro för sammanhållning och framtidstro i vilken kultur som helst. Dessa samband är empiriskt bevisade på humanvetenskapligt sätt. Man har alltså inte utsatt någon kontrollgrupp för negativ särbehandling och risker så som man gör med djur.

Mystiken som ligger till grund för alla världens mest hållbara och utbredda religioner visar sig vara förvånansvärt lika. Av detta har man som Gandhi-Einstein-Hammarskjöld osv kunnat dra gemensamma slutsatser utan att behöva bråka om tolkningar från olika skrifter.
Det som FN sedan deklarerade har ännu bara prövats i begränsad tid och skala men står fortfarande öppet som fredserbjudande åt mänskligheten.
Citera
2017-02-27, 21:53
Medlem
Citat:
Det finns ingen teori som kunnat bevisa livets uppkomst och rent teoretiskt kan heller inget mänskligt liv skapas för det innebär enligt både praktisk och teoretisk filosofi att människan måste överträffa sin egen skapelse.

Alla lär kunna bli saliga på sin tro. Vidskepelse eller ej så fungerar gudstro för sammanhållning och framtidstro i vilken kultur som helst. Dessa samband är empiriskt bevisade på humanvetenskapligt sätt. Man har alltså inte utsatt någon kontrollgrupp för negativ särbehandling och risker så som man gör med djur.

Mystiken som ligger till grund för alla världens mest hållbara och utbredda religioner visar sig vara förvånansvärt lika. Av detta har man som Gandhi-Einstein-Hammarskjöld osv kunnat dra gemensamma slutsatser utan att behöva bråka om tolkningar från olika skrifter.
Det som FN sedan deklarerade har ännu bara prövats i begränsad tid och skala men står fortfarande öppet som fredserbjudande åt mänskligheten.
Gud ska bevisas, inte gudstro. Alla är nog överens om att gudstro existerar.
Citera
2017-02-27, 23:07
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gud ska bevisas, inte gudstro. Alla är nog överens om att gudstro existerar.
Den intelligenta kraft de flesta människor förmår ta till sig intuitivt och inspireras av har tillräckligt många upplevt liknande effekt av och kunnat kalla Gud. Sambandet med denna tro är humanvetenskapligt bevisad. Om ni istället vill ha konkreta bevis som kan tillfredsställa era sjuka fantasier med halmdockor av ständigt växlande natur så säg ifrån.
Citera
2017-02-27, 23:13
Medlem
Citat:
Den intelligenta kraft de flesta människor förmår ta till sig intuitivt och inspireras av har tillräckligt många upplevt liknande effekt av och kunnat kalla Gud. Sambandet med denna tro är humanvetenskapligt bevisad. Om ni istället vill ha konkreta bevis som kan tillfredsställa era sjuka fantasier med halmdockor av ständigt växlande natur så säg ifrån.
Nej, det är inte bara att kalla det Gud. Många av dessa människor tror på olika gudar, flera tusentals faktiskt. Hur många gudar bevisar detta samband du talar om?
Citera
2017-02-27, 23:24
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Nej, det är inte bara att kalla det Gud. Många av dessa människor tror på olika gudar, flera tusentals faktiskt. Hur många gudar bevisar detta samband du talar om?
Gudseffekten kan upplevas med vilken gud som helst i vilket slutet sällskap eller kultur som helst och har så gjort i alla tider som jag påpekade från början. Gud med stort G innebär en öppet förklarad, väl beprövad och utbredd föreställning om en och samma intelligenta kraft tillgänglig för vem som helst med öppet sinne och utan kunskapsmässiga blockeringar.
Citera
2017-02-27, 23:28
Medlem
Citat:
Gudseffekten kan upplevas med vilken gud som helst i vilket slutet sällskap eller kultur som helst och har så gjort i alla tider som jag påpekade från början. Gud med stort G innebär en öppet förklarad, väl beprövad och utbredd föreställning om en och samma intelligenta kraft tillgänglig för vem som helst med öppet sinne och utan kunskapsmässiga blockeringar.
Hur vet du att det är Gud som ligger bakom effekten? Och denna effekt bevisar alltså alla gudar. Det var inte illa... men jag kräver mer än "det bara är så".

edit: din beskrivning påminner mycket om "anden i glaset". Det "fungerar" också i rätt sällskap.
Citera
2017-02-27, 23:50
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Tyvärr har säkerligen ett ännu större antal människor tvingats till att tro att inspirationen kommer fån yttre rymden långt utanför denna glax t.o.m, vilket märks i det antal människor som direkt förgriper sig på dem som nu INTE påstår sig hava intuition och därpå livligt fösöker påstå att den kraft de SJÄLV känner, är "ett gudsbevis" och utifrån det utfärdar moral.

Det finns en mkt stor majoritet människor, som skulle önska att gudsdogman aldrig var så aggressivt inställd.. men ofta tystas dessa och åker omedelbart in i friserad inkompeteent statistikföring, som vill så gärna basunera ut för kännedom i hela världen, i hur aceptabelt det ska vara att hysa sin intuitiva tro om att man-gör-rätt-tänker-rätt och därför under namn av Gud, uppnått deet ynkliga kriterium som ska föreställa lefimitet, för att de därmed har o ska ha rätt.

hur det sedan slår mot oskyldiga barn, mod nu ofödda som kommer redan vid födseln att få en munkavle uppstoppad i ansiktet.. ja.. de kommer inte att ha en susning om vad "icke-tro" öht kan vara för något, enda de kommer göra är att efterhärma de autkoriteter som är ansvariga för falsk manipulering så fort de får instrumenti sina händer.

Det är ju redan känt att man vill ha könsstympning som en "förebyggande terapi" mot AIDS, och säger att redan Muhammed var ett sådant naturgeni som förordade snittning istället för noggrann hänsynsfull undersökning, som däremot vetenskapen förordar.. innan man flår dem levande och fö livet stympade.

Så ekonomisk power, ja säg vad du inte kan köpa för pengar, säg en sak! det finns inte bara en Machiarini, det vimlar av Machiarinis!!!

... ger sig rätt, men har de rätt, för att den ekonomiska vinningen och prestige-manin är så dominerande? NEJ.. omskärning och könsstympning (könsstympning är detsamma som att beröva barnet rätten till att ha sit medfödda skydd kvar... könsstympning har uteeslutande religiös vidskepelse och rädslans psykologi, som enda uppdragsgivande faktor, inget annat än ren o skär vidskepelse, ändå lanserar religiös fanatism, rapporter på löpande band.. om att det är av teknologisk landvinning som man av "logiska" skäl.. försöker använda hudflängandet att försöka skyla över den egentliga orsaken, som är vidskepelse och inkompetent bedömning om att gud öht inte är organ. lögnmaskineri och mörkning av alla infektioner och dödsfall dessutom som könsstympningen fororsaklat, samt sexuellt allvarliga besvär, för religiös fanatism. . har alltid haft problem med "köttet" , man har försökt renodla "själ" och försökt finna på sätt som kan få egenkärleken i form av VI och VÅR tolkning, står gud närmast.. de andras tro är falsk men VI har den "sanna" tron och vet.. vem-gud-är.

att söka gud, har inte nåpt med HIV att göra , men att normalisera könsingrepp.. över tid och systematiskt konsekvent medan man samtidigt producerar falska och manipulerande och desinfomativ kunskapsfattig ryktesspridning, kan till slut få det att tyckas-som-om-preventiv-kortet... ju -kan-ha- vikt som överskrider påståenden om att kvarvarande förhud.. inte "alstrar" AIDS.

jag menar att man är en intellektuellt retarderad att gå på argument som påstår att förhud på pojkar, betyder risk för AIDS ... det är en farlig agenda, men å andra sidan, när har religiös fanatism någonsin haft ett korvöre till övers för dem som inte köper sibyllans kristallkulespådomskonst? i den islamiska världen står spådom högt i rangordning. : är besläktat med "mysticism" och mysticism, står högt i kurs inom teism som sådan, om än mn vet att för att hänga med i nutiden, ska man inte öppet blanda in det, som är hela religionens kärna, dvs
vidskepelsen

vidskepelsens sinnesförvirrade transtillstånd.. är primitivt, att hudflänga sitt barn utifrån tron att barnet kan skadas av att ha förhuden kvar , är bevis på fanatism.. och hur farlig fanatisk livsuppfattning är, därför är fundamentalismen inom bl.a kristendom mer el mindre utrotad, för där kristendomen verkat, där har jämsides vetenskapen uppstått.. en dag vidgades männisjors perspektiv.. de började tro på vetenskapsmännen i hur de bevisade vad vidskepelsen skadat.. och varför.. det skadat så många.. men jösses vilken kamp som skulle till, och ser du vilka kamper som behövs för att få en afghan att försöka skärpa sig och inte tillägna hela sin tro i att koranen och Muhammed var snillen på jorden?

Nu är han död, att tro sig vara vid sina sinnens fulla bruk genom att flyga iväg med sina baarn för att låta dem genomgå vidskepliga elddop i muhammedansk anda.. har ju vivsat sig stå sig dyrt.

Många relgiiösa fanatiker tar inte emot hjälp., utifrån den allvarliga blockeringen i intellektuellt flöde som skadas, via hjärntvätten som vidskepelseritualism orsakat.. bl.a kusingiften som är etemt allvarligt i sina konsekvenser.

inavel var mer än legitimt utan påbjudet i så gott som alla religiösa riktningar en gångi tiden, tänk om fler kunde förstå.. att en gud inte återfinns i en av människor skriven bok.. att en gud behöver bevisa sig på egna meriter, utan människan som mellanhand och med smutsiga avsikter dessutom, i försöken att göra sig gudlig.. är ju isf enbart gud som kan ha anspråk på "särskild respekt" , aldrig en människa som kan uppnå som högst, människovärdet.

mång teister gör en så besviken i hur de t.o.m förgiper sig på guden, objektet för sin dyrkan, jag förrstår det inte. mitt blod fryser till is.

/ punkt.
Citera
2017-02-28, 00:12
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Hur vet du att det är Gud som ligger bakom effekten? Och denna effekt bevisar alltså alla gudar. Det var inte illa... men jag kräver mer än "det bara är så".
edit: din beskrivning påminner mycket om "anden i glaset". Det "fungerar" också i rätt sällskap.
Jag litar på vad majoriteten öppet självtänkande människor dragit för slutsatser liknande mina. Vad slutna sällskap tror är deras ensak så länge det inte går ut över min familj. Vad skolfascister ägnar sig åt under deviserna "kunskap är makt" , "makt är rätt" och "ändamålet helgar medlen" ser jag som den dagens pandemi jag hållit mig immun mot men beklagar er som så uppenbart drabbats.
Citera
2017-02-28, 00:35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Gråt nu inga tårar för min skull, fortsätt duvärldsfrånvändande eskapism, ingen hade ändå räknat med att var och en öht skulle orka lyfta sitt finger för mer änm egenkärlekens mysiga vaggande..

Du får vara egoist, så var så god.. att du sedan skiter blankt i att du kan trycka på en knapp och få utbetalning, ska ju andra skita i, javisst.

men klaga inte den dagen din önskedröm inte längre fungerar , that was all i ämnet egocentrismens alla ansikten.

som JAG, tolkar det.

du bevisade inte gud, det räcker att egenkärleken mår fint, så kan skitarna runt om dig lida sina kval bäst de vill

nej, ska inte bifoga okvädningsord, men får knipa ihop riktigt ordentligt, men måste säga ändå : samlade teistvurmande SÖKARE, har aldrig förr orkat bevisa guds outgrundliga vägar, varför skulle då du.

natti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in