2019-03-22, 21:48
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Tråden, man söker desperat efter bevis.
Varför skapar du inlägg?
För att jag finner diskussionen ytterst intressant!

Gudsbevis är väl intressant, tycker du inte det?
Citera
2019-03-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
För att jag finner diskussionen ytterst intressant!

Gudsbevis är väl intressant, tycker du inte det?

Handlar om osäkerhet, folk var förvirrade, därav skapade man regler att följa.
Citera
2019-03-22, 22:01
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Handlar om osäkerhet, folk var förvirrade, därav skapade man regler att följa.
Folk ÄR förvirrade fortfarande.

Det är knappast så att icke-troende är vetande. Eller så att troende är vetande.

Vetskap är dock eftersträvansvärt, det kan leda till kunnande. Att kunna är väl bra?
Människan uppfann sin bild av gud för att söka sanningen.
Det är tydligt för alla som studerat lite religion och är intresserade av civilisationens fundament.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 22:50.
Citera
2019-03-22, 23:08
Medlem
Gudsbevis finns över allt på jorden , i himmeln och inom oss själva. När jag hör på radio en svensk astronaut säger att det finns så många faror i rymden som kan träffa oss på jorden. Sen beskriver hon jorden så här "en välskyddad planet". Så detta är en bevis för mig att Gud finns. När jag tänker på det lilla organet i vår kropp nämligen HJÄRTAT som slår livet ut utan att vila och pumpar ut/tar emot blodet på ca 0,8 sec, är det en bevis till. Solen som ger oss ljus värme och glädje ett tecken till. Det finns oändliga tecken och bevis till de som vill och söker Gud.

Tar man sig bara tid att söka finner man dessa tecken överallt omkring oss. Lycka till!
Citera
2019-03-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahma
Gudsbevis finns över allt på jorden , i himmeln och inom oss själva. När jag hör på radio en svensk astronaut säger att det finns så många faror i rymden som kan träffa oss på jorden. Sen beskriver hon jorden så här "en välskyddad planet". Så detta är en bevis för mig att Gud finns. När jag tänker på det lilla organet i vår kropp nämligen HJÄRTAT som slår livet ut utan att vila och pumpar ut/tar emot blodet på ca 0,8 sec, är det en bevis till. Solen som ger oss ljus värme och glädje ett tecken till. Det finns oändliga tecken och bevis till de som vill och söker Gud.

Tar man sig bara tid att söka finner man dessa tecken överallt omkring oss. Lycka till!

Detta lät otroligt väldigt vackert! Men tyvärr lika vackert som dina två tidigare Korantrogna inlägg här lät inskränkta. Varför kan du inte alltid se Gud som i just detta inlägg och inte som i de två tidigare? Vad har andlighet idag att göra med en gammal civilisations förhärligande av sig själv och sin tids idag svårt åldrade normer?
Citera
2019-03-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus2
Detta lät otroligt väldigt vackert! Men tyvärr lika vackert som dina två tidigare Korantrogna inlägg här lät inskränkta. Varför kan du inte alltid se Gud som i just detta inlägg och inte som i de två tidigare? Vad har andlighet idag att göra med en gammal civilisations förhärligande av sig själv och sin tids idag svårt åldrade normer?

Det är INTE gammal utan den är BEVARAD så att ingen kan förfalska eller ligga sitt intresse i den och lura folk. För att Koranen gäller och ska gälla till alla människor fram till jordens undergång.

Gud säger i Koranen:
[15:9] Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den!

Så var inte förvånad att Koranen aldrig förändrats eller uppdaterats.
Det är Guds ord och inte människors!
Citera
2019-03-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahma
Det är INTE gammal utan den är BEVARAD så att ingen kan förfalska eller ligga sitt intresse i den och lura folk. För att Koranen gäller och ska gälla till alla människor fram till jordens undergång.

Gud säger i Koranen:
[15:9] Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den!

Så var inte förvånad att Koranen aldrig förändrats eller uppdaterats.
Det är Guds ord och inte människors!

Du är alltså en bokstavstroende muslim? Vad gör du då i en mer intellektuell tråd om Gudsbevis? För du varken tvivlar ju på Gud eller dennes kulturella kläder och borde inte ha något att tillägga utöver det som står diktat i Koranen?

Lite som påven inom katolicismen, där man ofta undrar om dom vill ersätta hjärnan på alla tänkande människor med italiensk sallad för att slippa kritik och tolkning.
Citera
2019-03-23, 07:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, sånt är inte bevis för 'gud'.

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Symbolismen beskriver hur man får kontakt med den högste skaparguden dock.

Bevisa då i så fall att denna kontakt verkligen är med "den högsta skaparguden".

Citat:
Självklart kan du inte se det som bevis när det står stora monument som beskriver en aktivering av en tallkottkörtel..

Jag avvaktar tills dess tallkots-aktivering har demonstrerat sin validitet som bevisförings-underlag.

Citat:
tills bevisen visar sig självt för dig inom en snar framtid.

Jag avvaktar.

Citat:
Vägen är bara lite för smal för din tjocka röv.

Jag är överlag tämligen smal.
Citera
2019-03-23, 07:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Alltså är dom tråd-irrelevanta.

Citat:
Som alla dina inlägg här i tråden menar du?

Det är också irrelevant om mina inlägg är irrelevante. Ta din egen bevisbörda, så tar jag min.

Citat:
Har du presenterat något du anser kunna ses som "bevis" för eller emot "gud"?
Eller har du mest skrivit "Du Nej, Jag Ja" till dina meningsmotståndare? Vad går din mission ut på, vad är målet?

Jag är kritiker enligt hävdvunnen akademisk praksis. Jag behöver inte presentera alternativ till det jag kritiserar.
Citera
2019-03-23, 07:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så när kommer 'guds'-beviset?

Citat:
Du förväntar dig alltså fortfarande gudsbevisning här på Flashback?

Jag avvaktar och ser om det presenteras något 'guds'-bevis eller kanske en legitim gudsbevisförings-metodologi.
Citera
2019-03-23, 11:04
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Att en intelligent, perosnlig Gud med insikt existerar är bortom allt rimlgt tvivel

ananas
apelsin
aprikos
banan[14]
carambola (stjärnfrukt)
citron
citrusfrukt
clementin
carambola
granatäpple
grapefrukt
kaktusfikon
kumquat
kiwi
lime
mandarin
mango
melon
nektarin
papaya
passionsfrukt
persika
plommon
päron
satsuma
sharon
äpple
vattenmelon
honungsmelon
vindruvor

Arrowrot
Asiagurka
Blomkål
Broccoli
Böngroddar
Foderärter
Frilandsgurka
Fänkål
Gråärt
Gurka
Ingefära
Jackfrukt
Jams
Jamsbönrot
Jordmandel
Kikärt
Korila
Kronärtskocka
Kålsläktet
Lotusrot
Löksläktet
Majs
Mire poix
Morot
Nix v. Hedden
Nopal
Palmhjärta
Palsternacka
Paprika
Polkabeta
Purjolök
Rabarber
Rosenböna
Rostad lök
Rotfrukter
Rädisa
Rättika
Rödbeta
Schalottenlök
Selleri
Slanggurka
Sparris
Squash (växt)
Svart rättika
Svartrot
Svegro
Tomat
Tomatis
Vitlök
Wakame

ven hos andra högre stående organismer.
artär
bihåla
binjurar
bisköldkörtlar
blindtarm
blodkärl
bräss (thymus)
bröstkorg
bröstvårta
bukspottkörtel (pancreas)
diafragma
gallblåsa
hjärna
hjärta
huden
hypofys
kvinnobröst
leder
lever
livmoder
luftstrupe
läpp
lungor
magsäck
matstrupe
mjälte
mun
muskel
nerv
njurar
prostata
skelett
sköldkörtel
struphuvud
svalg
tarmar
testiklar
tjocktarm
tolvfingertarm
tunntarm
urinblåsa
vener
äggstockar
ögon

Allt detta finns som ett förråd på jorden. De tar aldrig slut. De finns för människans skull. När människan förtär de så växer nya fram. Det största vittnesbördet någonsin. Jag förklarar närmare längre in i diskussionen andra vittnesbörd men saken är klar redan här.

Evolution är alternativet men hur kan evolution skapa allt detta när allt detta är beroende av en intelligent skapare? är evolution intelligent.
Citera
2019-03-23, 11:10
Medlem
Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här