Citat:
Ursprungligen postat av
lozarenta
Än märkligare än att AM gillat JB'S nya Facebookbild är att AM fortfarande har kvar JM bland sina vänner där. Trots att hon har fått igenom kontaktförbud pga att denna kvinna misstänks ha dödat/legat bakom mord och mordförsök på G.M och A.M
Man kan se det på flera sätt.
JM är AMs dotter. Det ligger ofta något i uttrycket att
"blod är tjockare än vatten". Dessutom är det en aktiv handling att ta bort en vän, även på FaceBook. Eftersom JM är häktad med restriktioner så har det ju heller inte någon större praktisk betydelse.
JM har sex barn, som AM är mormor till. Vad JM gjort motiverar ju knappast AM att undvika kontakt med sina barnbarn. Visst kan ju familljesammankomsterna bli lite krystade, vare sig dom sker på Hinseberg eller på någon annan plats, men på något sätt så finns det ett liv efter rättegång och dom, även om det kan vara svårt att se nu. Kanske är det så AM tänker?
Kontaktförbudet var rimligt när det var troligt att ett reellt dödshot förelåg. Det gör det inte nu. Beroende på hur JM utvecklas, i fängelse eller var det nu blir, så är det ju möjligt att JM inte alls utgör ett hot mot Anki i en framtid, kanske om 15-20 år. Så hoppas jag att det blir och det hoppas nog Anki också.
Om man vill vara lite konspiratorisk (något som jag försöker undvika) så kan man tänka på andra sätt.
– Var JB med och genomförde mordet på Aki?
– Hur mycket vet Anki om mordet på Aki?
– Speglar kontakterna nu mellan JB och Anki någon form av tyst eller annat samförstånd runt mordet på Aki?
Jag tror inte det. Jag tror att dom är mormor och barnbarn helt enkelt.
–