Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Tror du det kan finnas något samband mellan USAs höga militära utgifter och det FAKTUM att de betalar för runt tio länder som inte pytsar in till NATO, eller är den kopplingen för svår för Klyban att göra?
Men USAs skuld till FN är ju i princip betald. Dessutom förstår jag verkligen inte vad skulden till FN har att göra med andra länders skuld till NATO. Bara för att du skiter i att betala dina räkningar, betyder det inte att alla kan skita i att betala sina räkningar. Om Olle är skyldig dig pengar och du är skyldig mig pengar, får du en käftsmäll om du skuller på Olle när du vägrar betala mig. USA behöver dessa pengar för att minska på sina militärutgifter. De har inte längre råd att försvara hela västvärlden.
Men de betalar du för alla NATO-länder som vägrar betala sin avgift. Är det verkligen så oerhört komplext att du inte kan begripa det? Vilka länder tycker du USA ska överge? Vill minnas att du för inte så länge sedan klagade på att USA höll på att isolera sig, när de förklarade att de inte längre hade råd att försvara hela västvärlden. Har du glömt det nu när det passar?
Vad är så tokigt med att NATO-medlemmarna måste betala sina avgifter så att USA kan minska sina militärutgifter?
Det finns tydliga kostnads siffror för var land, och vart har du en källa att vissa länder inte betalar denna summa och vilka länder?
2% är bara en rekommendation och spendera på militären.
Och desto mer jag läser om detta, så inser jag att Trump har tittat på TV igen.
Och brukar inte bli så bra då.
I princip betald FN, som jag trodde då och att det är en skuld där.