Citat:
Ursprungligen postat av
avfallit
Dessa förlikningar är inte bra, de hjälper till att mörka sanningen om vad som sker.
Å andra sidan så har tyvärr de flesta religiösa uktoritetssamfund, fostrat med våld.. olika slags våldsförnde på individens rätt att få tänka, samt rätten att uttrycka sina tankar.
Det skulle aldrig finnas religiositet i den omfattning vi ser ännu idag nu 2017, utan VÅLDSMETODIK.
Annars, försök övertyga mig om att jag är ute o reser...
JW beter sig så som de sett, vara gynnsamt.. de har upprättat religiöst präglad hederskodex.
En helt annan ansvarsmässig grund att stå på, än den du finner inom t.ex de vetenskapligt grundade institutionerna, om än människan som individ.. uppvisar ett brett register av förmåga at manipulera.
Så mänskliga faktorn, kan vara skrämmande - den bäste och finaste menton, kan visa sig vara psykopat och sociopat över en natt, varför auktoritetstron MÅSTE tas på allvar och inte gödas så kritiklöst som det ändå fotfarande görs, nästan överallt t.o.m . jag som jobbar inom medicinen, vet detta.. det går fort med manipulerande retoriska finter, överallt.. men!! när det kommer till GUD är det ju överväldigande norm, att finta bort varandra och klättra påprestige-stegen.. dvs hundra gånger lättare! än där klarsyn påkrävs, samt evidenskrav.. du ska kunna bevisa dig behärska viss logisk tankeföring, kan du inte det.. så kan du tyvärr inte heller klättra men det obehagliga är att också logiskt tänkande individer, kan skarva blåljuga och finta, det tycks vara ett mänsklig karaktäristika, har aldrig sett något djurs driftighet i att rovgirigt tillskansa sig "rätt" så rått som människan kan. Människan alltså, inte den.troende el inte troende, människan per se, är ett rovdjur driven av vinstansamling och det blev trend och det blev lag och nu har vid det som vi har det!
men att klara av att rovdriftigt göra sig hacka på GUD, är nog sinnebilden av schizoid metodik, överlevnadsinstinkten på vilka villkor som helst, om så att slå blå dunster i ögonen på folk, binda dem till "tolkningsmannövrar" via militant projicering av djävulstro och satanism, eller påståenden om hur andra är djävulsanfrätta.. där går gränsen för mig.
har hört o läst, att JV har en rätt minutiöst utfomad famtolkad förvissning om andra trossällskap.. så ateister, är vad jag förstått inte jv:S huvudsakliga angreppspunkt.. man vill helst se andra trosskaror vrinna i helvetet, och man säger det ibland otoligt öppet.. hur man håller fingarna exta håt tryckande mot bibelkapitel, som kan användas som "ammuniution"
en gång.. bjöd jag in ett par på fika, jv-missionärer.. det knackades på igen s¨å klart, jag var snäll och erbjöd åter igen en kopp kaffe och liten pratstund, det tog ca 1/2 timme.. så var ordandet om djävulstron hos katolikerna ett faktum, att de förhärdade katolikerna borde förrbjudas.. och borta var all ödmjuk tolkning i att hålla sig till sak : bibeln
för mig var det kvittensen om att man ingalunda håller sig "bibelrelevant" , men har fått andra indikationer på att jv, fortfarande drivs av militans och enl mig en slags bitter avund om att treenigheten som utgör kristna ekumenikens sammanlänkande fundament, enl jv.. borde krossas - jag kan ha fel, men jag befarar tyvärr att det gömmer sig fler främlingsfientliga utopister inom jv, än i den samlade katolska världen, det hat och inbiten övertygelse om att man "inte talar med djävulsdyrkare" avslöjar vad jv, håller som kärast.. och har jag hört hur barn fått jvs retorik upsptoppad i halsen så de vågat knappt skita till slut utan att känna skuld, så har ju varken jag eller alla de katoliker jag känner, fått sådant svavelosande satanistiskt snack uppkört i halsen, det har varit det vanliga köret av evangelisk lära.. änglar.. jag har aldrig höt en nunna yppa ett ord om demoner genom de år jag bekantat mig med nunnor o inte enbart utifrån min lilla barndom, som ju förblir anekdotisk.
varför florerar det historier om hur barn till jehovasvittnes.föräldrar, skräms.. med att få höra hur hemska monster kastar dem i helvetet om de inte gör som mamma el pappa säger?
jag är långt utom sekten, men varför tror jag mer på janne josefsson än på tillrättalagda tolkare, jv behöver statsbidrag. vad får sådan samhällsstött få lov att kosta då?
den treenighet som råder i världen, är grundmurad.. hur skulle jv kunna krossa det, ja enbart via dirty talkning. då är man långt ifrån bibel-tolkande eller bibellärd.
apropå ; förfölöjelser har drabbat alla möjliga , både teister och ateister, offerkortet är ju ett desperado-kort, så som könsstympande person sitter med skaplpellen i handen på väg att skära loss klitoris på barn, ropar rasiiist rasist! vad då rasist? är det rasistiskt att vilja rädda sitt barn?
är det satanistiskt att säga i faderns sonens och den helige andens namn?
är sådan symbolism ett bevis el tecken på att tre gudar eller nåt därför är i görningen?
för lkångt inlägg, lovat att minimera mina inlägg.. men ni vet ju vilka fula ord som uttrycks om andra, att jv har bättre tyckande om muslimer, än random icke-muslim.. nej tvärtom, jv har väl inte riktigt förstått religionsfrihetslagens andemening.. inte förtryckas utifrån "religiös tillhörighet" medan man beklagade sig till fördärvet över att djävulsdyrkande katoliker skulle få öht vistas i mm rum som jv.. samhället o lagen sa annat, och jv fick krypa iväg o istället försöka idka allmänbildning hemma med barnen, så gick det till när jag var ung.. och jv förvägrades att dansa eller leka med barnen, vad de jv-barnen fick höra därhemma om vad "de andra" va för jävulens redskap.. vill jag o behöver jag inte veta, det sipprar ju ut oavsett.. minut förr minut .. år för år...