2017-02-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ikeamördaren Abraham Ukbagabir, 37, har blivit en levande måltavla i fängelset – och har fått byta anstalt tre gånger efter att ha blivit misshandlad och hotad.
Efter nya oroligheter har han på nytt placerats i isoleringscell.
"Nödvändigt att Ukbagabir hålls tillfälligt avskild", skriver Hallanstalten i beslutet.

Citat:
Och sedan 37-åringen anlände har stämningen varit orolig och hätsk på hans avdelning. På tisdagen blev läget ohållbart och kriminalvårdarna tvingades agera.

http://www.expressen.se/nyheter/ikea...-pa-anstalten/
Citera
2017-02-04, 15:18
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/ikea...-pa-anstalten/

Jag skulle precis göra ett inlägg om detta, då jag såg att jag var bolltvå.

Bra att han inte har en lugn stund och känner hoten i nacken konstant. Nu önskar han säkerligen att han var hemma i Eritrea istället.

Kriminalvården hittar vässade tandborstar på avdelningen, så låter det som Abraham Ukbagabir kommer få besöka Sankte Per inom en viss framtid.
Citera
2017-02-04, 15:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag skulle precis göra ett inlägg om detta, då jag såg att jag var bolltvå.

Bra att han inte har en lugn stund och känner hoten i nacken konstant. Nu önskar han säkerligen att han var hemma i Eritrea istället.

Kriminalvården hittar vässade tandborstar på avdelningen, så låter det som Abraham Ukbagabir kommer få besöka Sankte Per inom en viss framtid.

Svinet trodde att fängelse i Sverige skulle bli en hotellvistelse, precis som ryktet säger i utlandet. Nu fick han uppleva att det finns en rangordning även i fängelset, och svinet befinner dig på den absoluta botten. Med tanke på brottets natur kommer jag inte ligga sömnlös och fundera på hans säkerhet.
Citera
2017-02-04, 15:45
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Svinet trodde att fängelse i Sverige skulle bli en hotellvistelse, precis som ryktet säger i utlandet. Nu fick han uppleva att det finns en rangordning även i fängelset, och svinet befinner dig på den absoluta botten. Med tanke på brottets natur kommer jag inte ligga sömnlös och fundera på hans säkerhet.

Nä den enda som ligger sömnlös, är nog Abraham. Han funderar nog mycket på om han kommer överleva morgondagen.

Skönt att han får en riktigt obehaglig tid i fängelset och behandlas sämre än en kackerlacka.
Citera
2017-02-04, 15:58
Medlem
Lifeisnows avatar
Är det inte snart dags att vi inför dödsstraff? Ett sånt här svin bör tex ha dödsstraff. I USA hade han suttit på kö och väntat på sin tur..
Citera
2017-02-07, 16:46
Medlem
Smegmas avatar
Abraham och Svetsarfjanten borde deporteras till en väldigt avlägsen ö lååångt bort, där kan dom rumpknulla ihjäl varandra! Vilket jävla land Svärje har blivit...

Fy fan!
Citera
2017-02-27, 15:45
Medlem
bastard666s avatar
Nu har negeraset sökt om att få avtjäna straffet i Eritrea, det hoppas jag inte han får riktigt än.
Han ska leva med rädslan länge till och lida,kanske få ögonen utstuckna o annat mysigt innan han slussas vidare.
Den här domen är principiellt viktig så den övriga apflocken förstår att allt är inte glömt efter domstolen sagt sitt, det finns rangordning i helvetet också.
Citera
2017-02-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Nu har negeraset sökt om att få avtjäna straffet i Eritrea, det hoppas jag inte han får riktigt än.
Han ska leva med rädslan länge till och lida,kanske få ögonen utstuckna o annat mysigt innan han slussas vidare.
Den här domen är principiellt viktig så den övriga apflocken förstår att allt är inte glömt efter domstolen sagt sitt, det finns rangordning i helvetet också.

Läste det precis också. Är inte detta aningen märkligt?
Han fick avslag på asyl innan han stack till IKEA och dödade två helt oskyldiga personer.
Han skulle utvisas?
Och nu VILL han till Eritrea? Ett land som är hårt kritiserat av omvärlden.
Kommer Sverige ens skicka dit honom?
Citera
2017-02-27, 16:20
Moderator
v50s avatar
Lite citat från samt länk till Aftonbladets artikel som nu uppger att GM har ansökt om att få avtjäna resterande del av straffet i Eritrea.

Citat:
Abraham Ukbagabir har vid flera tillfällen både hotats och misshandlats inne i fängelset.
Och nu har han, enligt uppgift till Aftonbladet, ansökt om att överflyttas för att avtjäna resten av sitt straff i hemlandet Eritrea.
Ärendet handläggs av Justitiedepartementets enhet för brottmålsärenden och internationellt rättsligt samarbete (BIRS) som i sin tur tar kontakt med eritrianska myndigheter.
Både Sverige och Eritrea måste godkänna ett överförande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...raff-i-eritrea
Citera
2017-02-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han fick avslag på asyl innan han stack till IKEA och dödade två helt oskyldiga personer.
Han skulle utvisas?

Minns jag inte fel nu så mördade han dessa för att hans sökta Italienska medborgarskap skulle upphöra. Det kunde bara upphöra om han dömdes för något grovt brott vilket just mord är. Han ville inte tillbaka till farliga italien men Eritrea som han flytt från verkar betydligt lugnare, varför flyr man isåfall?
Mycket märkligt.
Citera
2017-02-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han skulle utvisas?

Han antar väl att Eritrea kommer att släppa honom snabbt, vilket jag tror de kommer att göra också.
Citera
2017-02-27, 16:22
Medlem
Efter att ha kollat
http://keywordsuggest.org/gallery/416773.html
måste jag erkänna att det inte verkar särskilt lajban. Det måste ses som ett erkännande av det svenska fängelsesystemet att denne man önskar sig härifrån och till eritreanskt fängelse. Trodde han att någon skulle luras av att han försökte hugga sig själv med kniv efter dådet - som att han inte räds smärta eller vadå? Men som många redan påpekat är det säkert personliga egenskaper snarare än själva dådet som drar på sig medfångarnas irritation. Weirdos och socialt inkompetenta personer måste sannolikt besitta betydande fysiska färdigheter för att slippa bli måltavla åt klientelet där. Och att gång på gång åka på misshandel som man nästa gång inte vet hur det slutar är naturligtvis inte det skojigaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in