Citat:
Ursprungligen postat av
therefore
Nä, det tycker jag inte
Antar att det som börjar nu är en massa tid att göra saker för dig själv, resor, upplevelser och mysiga random samtal ifrån småttingarna!
Citat:
Ursprungligen postat av
pewpew
Du får göra som jag, börja om från början! (en 22 åring och en 1 åring :P)
Skämt åsido. Har du partner? Du behöver absolut skaffa dig en hobby och börja fundera på vad du/ni gillar.
Innan jag fick lilleman var jag ju lite i samma situation och jag och mannen var livsnjutare. Frihet att göra vad man vill när man vill. Nu har vi en gård med djur som kräver sitt men det jag tycker att jag är bra på numera är att just njuta av dagen och av det lilla. Att ta en kopp kaffe i morgonsolen och lyssna på fåglarna, att vara nöjd med det jag har. Att uppskatta min omgivning och att faktiskt skala bort sådant som inte betyder något och istället fokusera på sånt som jag/vi gillar.
Det blir ju lätt tomt när barnen inte behöver en längre och det tomrummet ska fyllas med något man finner meningsfullt. Det är ju ganska vanligt att folk separerar just i detta skedet. Så har du en relation så se till att den blir meningsfull och försök hitta något gemensamt som ni båda uppskattar.
Tack för svar.
Jo, jag har en partner, sedan många år.
Men vi är rätt "tråkiga" (ur andras perspektiv). Vi gillar inte att resa och annat som "alla" gör. Och "friheten" har vi haft länge, redan. Då barn kräver allt mindre, ju äldre de blir.
Jag är antagligen inne i en period där jag bara ser elände framför mig. Min enda kvarvarande förälder, som jag är väldigt tät med, börjar bli till åren. Och min sistfödda börjar bli stor och ska såklart ut från boet snart och pröva sina vingar.
Livets gång, helst enkelt.
Men inget man behöver se fram emot, för det.