Citat:
Lika bra att börja med sakerna samtidigt, du får mycket gratis av att köra samtidigt, sen så vill du ha båda sakerna färskt i minne när du skriver teori och kör upp. Ett bra sätt att gå in på ett bibliotek och låna boken, de brukar ha några versioner av teoriboken, det gör ingenting om du läser från en bok som är ett eller två år gammal då inte allt för många trafikregler ändras. Har du inte allt för långt mellan olika bibliotek kan du låna i omgångar på olika ställen då det finns risk för kötid.
Hur lång tid det tar? Allt beror på hur mycket du kör och hur snabbt du lär dig, 7-14 lektioner brukar många klara det på, försök att inte ha för långa uppehåll mellan körlektionerna så vanan sitter i mellan lektionerna. Se till att du kan bassakerna innan du börjar köra med skola så blir det billigare, ex starta i backe, växla och få lite vana med att backa genom att använda sidospeglarna, sådant kan en vanlig person lära dig (krävs oftast bar tid och övning).
Hur lång tid det tar? Allt beror på hur mycket du kör och hur snabbt du lär dig, 7-14 lektioner brukar många klara det på, försök att inte ha för långa uppehåll mellan körlektionerna så vanan sitter i mellan lektionerna. Se till att du kan bassakerna innan du börjar köra med skola så blir det billigare, ex starta i backe, växla och få lite vana med att backa genom att använda sidospeglarna, sådant kan en vanlig person lära dig (krävs oftast bar tid och övning).
Tackar för tipsen.
Angående böcker så gör det mig inget om att köpa ett par böcker ändå, kan ju inte kosta mycker mer än 500 kr? Såg körkortsboken för 200-300 kr eller liknande, men osäker vad mer utöver den boken.
Finns ju flera appar varav många kostar, gissar det går att fixa ner dom på annat sätt också möjligtvis som alternativ, eller använda de gratis appar som även finns (en av apparna som jag använt om vägmärken som är gratis och hyffsat bra).
Om jag ändå börjar studera aktivt någon månad och sedan när snön här har börjat tina bort kontakta körskola, innan de ska väl även göra lite research om vilken körskola man bör välja.
Jag testade ladda ner "Ta körkort!" den verkade ganska bra (btw jag ladda ner apk filen online så blev som gratis), enda negativa i denna kopia av appen är att den ej verkar spara av de man markerar som färdigläst. Osäker om värt att köpa appen. Köpt nu böckerna iaf och inväntar på dem att komma.