Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-21, 18:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Träffat Tino i privata sammanhang genom hans brors flickvän.
Tino är i särklass den minst charmiga och osympatiska besserwissern som jag har stött på, i ett samtal om en tiggare i som var ute i minusgrader så sa han hånfullt, "hon kan gärna frysa ihjäl, vem fan bryr sig?"

Alla i sällskapet kollade på honom för att se om det endast var ett tråkigt försök till ett skämt, när han hade sitt vanliga "stone-face" så fnissade hans bror, Nima, i ett försök att spela bort Tinos kommentar.

Tino är f.ö en mycket skicklig och kunnig akademiker och med tanke på var han är lagd politiskt så skulle han kunna vara till betydligt större hjälp än vad han är idag, om de lockar honom över till deras sida.
Din trovärdighet är noll, du är bara ute efter att smeta skit på en briljant akademiker .
Citera
2017-02-22, 01:35
Jag vet inte vad det är med Tino, om man bortser ifrån hans siffror och fakta som är korrekta, men han känns som typen som kan lacka ur när som om någon skulle yttra något han inte håller med om.

Det verkar saknas en form av ödmjukhet i Tinos personlighet. Han trampar med hela kroppen när han i stället kunde tassat fram med mer finess.

Tino väljer också bort, i sin argumentation, en del viktiga aspekter med massinvandringen. Men det resonemanget orkar jag inte utveckla nu.
Senast redigerad av GenesisP 2017-02-22 kl. 01:48.
Citera
2017-02-22, 18:14
Bannlyst
Han avskyr SD och ignorerar alltid Jimmie-folkets kommentar på sin fb

Har kallat SD ledningen för White trash Skåne bönder på sin twitter. Googla

Han är ochså medveten om att man använder hans siffror i politiska syften
Citera
2017-02-22, 22:55
Medlem
Tino ska ha all cred för det arbete han utför, men hans sociala förmåga är under all kritik. & andra sidan är han på nåt konstigt sätt värd att behandla andra som skit...
Citera
2017-02-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Tino ska ha all cred för det arbete han utför, men hans sociala förmåga är under all kritik. & andra sidan är han på nåt konstigt sätt värd att behandla andra som skit...

Tyvärr funkar det inte så.
Han behöver träna på sina social skills.
Annars kan han dra tillbaka till Kurdistan.
Citera
2017-02-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Tyvärr funkar det inte så.
Han behöver träna på sina social skills.
Annars kan han dra tillbaka till Kurdistan.
Håller inte alls med. Han har gjort ett sånt oerhört j-a jobb i denna orkan till motvind. Han har min fulla respekt. På samma sätt som trump. Tydligen behövs totala motvalls sanningssägare, inte dessa kvasiintellektuella, ryggradslösa byfånar som vanligtvis frekventerar media/sociala medier...
Citera
2017-02-23, 20:43
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag vet inte vad det är med Tino, om man bortser ifrån hans siffror och fakta som är korrekta, men han känns som typen som kan lacka ur när som om någon skulle yttra något han inte håller med om.

Det verkar saknas en form av ödmjukhet i Tinos personlighet. Han trampar med hela kroppen när han i stället kunde tassat fram med mer finess.

Tino väljer också bort, i sin argumentation, en del viktiga aspekter med massinvandringen. Men det resonemanget orkar jag inte utveckla nu.

Jag tycker just den egenskapen behövs i Sverige och på den sidan av politiken. SD tassar runt i sin ödmjukhet och det går väl framåt men jämför med Trump som kommer in som en ångvält, bryter mot alla regler och skapar nya egna och blir president. Nej, Tinos raka språk behövs i Sverige just nu.
Citera
2017-02-23, 20:44
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Håller inte alls med. Han har gjort ett sånt oerhört j-a jobb i denna orkan till motvind. Han har min fulla respekt. På samma sätt som trump. Tydligen behövs totala motvalls sanningssägare, inte dessa kvasiintellektuella, ryggradslösa byfånar som vanligtvis frekventerar media/sociala medier...

Exakt, missade din kommentar så skrev nästan samma sak i förra inlägget.
Citera
2017-02-26, 18:28
Medlem
Gronsaksrock-OKs avatar
Några av hans alias (ej Flashback) återfinns här: https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Tino_Sanandaji&action=history och här https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Tino_Sanandaji&action=history "EnergiKnut" behövde tre profilbilder innan han var nöjd

Verkar saknas reella belägg för att han disputerat (doktor), eller? Märkligt få publicerade artiklar i.s.f. och det är ekonomisk historia, och inte nationalekonomi, som är hans ämne, enligt dennes blogg. Mycket märkligt att han inte velat lyfta ev. avhandling tydligare, särskilt med tanke på hans ego-blogg.

Man måste tydligen vara pigmenterad för att komma in på Harris-högskolan...; http://harris.uchicago.edu/, så kanske stämmer det...

Inte direkt högbegåvad utifrån det som återfinns... Med det är förstås relativt, han lyckades lura till sig vissa "hemsidor", och det ska kanske ses som en bedrift nuförtiden?
Citera
2017-02-26, 18:32
Medlem
de.Montforts avatar
Intervju i Expressen. Fick fem fel på högskoleprovet

http://archive.is/YNUEQ
Citera
2017-02-26, 20:01
Medlem
Flor-Idas avatar
Är han fortfarande ihop med Hanna Lindholm?
Citera
2017-02-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Din trovärdighet är noll, du är bara ute efter att smeta skit på en briljant akademiker .

Bara för att något inte passar din agenda så ger det dig inte rätten att avfärda folks erfarenheter av någon du uppenbarligen idoliserar. Men oroa dig inte, Tino betraktar dig som som "white trash" och han menar vidare att SD:are rent generellt har lägre IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in