Citat:
Ursprungligen postat av
voodoodaddy
Utveckla gärna lite kring vilket brott du menar att det handlar om. Hon har valt att offentligt publicera groteska nakenbilder av sig själv kombinerat med provokativa åsikter. Att folk då tar anstöt och kommenterar vidrigheterna är knappast brottsligt. Inga bilder eller uppgifter om henne har spridits som hon inte själv har valt att offentliggöra.
vet du så insatt i juridik är jag inte, och jag tänker inte lägga ner den asntängningen heller ta reda på exakt vad som står i brottsbalken...
men mina gissningar är att denna tråd skulle kunna gå under brottsrubriceringen: förtal.
eller som sagt nätmobbning om nu detta är en brottsrubricering i sig.
jag vet bara att regerignen och polisen de senaste åren sagt att man ska börja prioritera denna typ av
aktivitet, sitta och mobba och snacka skit om namngivna människor på nätet eftersom det börjar bli ett allvarlgit problem, speciellt för unga tjejer.
Vad denna prioritering går ut på i realiteten eller vad man hunnit göra, vet jag dock inte.
Allt jag säger är att ja...sitta och kalla namnvald människa för allt möjligt grisigt...så som TS uppenbart gjort ÄR brottsligt. Att TS gjort detta brott står svart på vitt, dvs lättbevisat.
Då återstår bara 1. anmälning 2. kunna koppla avatar med identitet 3. kunna döma hen.
och detta sitter väl kanske någon farbror/ faster blå och klurar på just nu eftersom anmälning tydligen gjorts.