2017-02-26, 13:44
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Utveckla gärna lite kring vilket brott du menar att det handlar om. Hon har valt att offentligt publicera groteska nakenbilder av sig själv kombinerat med provokativa åsikter. Att folk då tar anstöt och kommenterar vidrigheterna är knappast brottsligt. Inga bilder eller uppgifter om henne har spridits som hon inte själv har valt att offentliggöra.

Exakt.

Hon har publicerat nakenbilder offentligt och nu gråter hon ut över kritik kring hennes äckliga kropp. Hon kan inte vara speciellt smart den tjejen.
Citera
2017-02-26, 13:46
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Källa på att det är sanningen? Jag tror inte många tänder på anorektiska tjejer.

Hennes syster och personliga upplevelser är hennes källa, svårt att argumentera emot sådan fakta, eller hur?
Citera
2017-02-26, 14:23
Medlem
Citat:
Källa på att det är sanningen? Jag tror inte många tänder på anorektiska tjejer.

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hennes syster och personliga upplevelser är hennes källa, svårt att argumentera emot sådan fakta, eller hur?

Ni får hemskt gärna länka till gnälltrådar om hur äckligt smal en tjej är.

Själv tror jag det mest sanningsenliga är att män tänder mest på byxmyndiga småtjejer med rätt mängd babyfett kvar.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-26 kl. 14:31.
Citera
2017-02-26, 14:52
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

empirisk studie alltså. Där hennes syster och personliga upplevelser som utgör cirka 0.000001 promille av hela världen. Låter som en studie i världsklass.
Citera
2017-02-26, 15:06
Avslutad
Citat:
empirisk studie alltså. Där hennes syster och personliga upplevelser som utgör cirka 0.000001 promille av hela världen. Låter som en studie i världsklass.
Det är egentligen fruktansvärt vilka intellektuella kalhyggen västerländska feminister är. De lever i en helt egen drömvärld där deras inbillningar framställs som naturlagar och uppenbar dubbelmoral viftas bort med känsloargument eller rena lögner. Det är ett monumentalt underbetyg för det skolsystem som de här individerna inte sällan tillbringat ganska många år som en del av.
Citera
2017-02-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Utveckla gärna lite kring vilket brott du menar att det handlar om. Hon har valt att offentligt publicera groteska nakenbilder av sig själv kombinerat med provokativa åsikter. Att folk då tar anstöt och kommenterar vidrigheterna är knappast brottsligt. Inga bilder eller uppgifter om henne har spridits som hon inte själv har valt att offentliggöra.

vet du så insatt i juridik är jag inte, och jag tänker inte lägga ner den asntängningen heller ta reda på exakt vad som står i brottsbalken...

men mina gissningar är att denna tråd skulle kunna gå under brottsrubriceringen: förtal.
eller som sagt nätmobbning om nu detta är en brottsrubricering i sig.

jag vet bara att regerignen och polisen de senaste åren sagt att man ska börja prioritera denna typ av
aktivitet, sitta och mobba och snacka skit om namngivna människor på nätet eftersom det börjar bli ett allvarlgit problem, speciellt för unga tjejer.

Vad denna prioritering går ut på i realiteten eller vad man hunnit göra, vet jag dock inte.

Allt jag säger är att ja...sitta och kalla namnvald människa för allt möjligt grisigt...så som TS uppenbart gjort ÄR brottsligt. Att TS gjort detta brott står svart på vitt, dvs lättbevisat.
Då återstår bara 1. anmälning 2. kunna koppla avatar med identitet 3. kunna döma hen.
och detta sitter väl kanske någon farbror/ faster blå och klurar på just nu eftersom anmälning tydligen gjorts.
Citera
2017-02-26, 15:46
Medlem
Vilken tråd! Jag har nog aldrig sett maken till moralpanik sen Siewert Öholm gick i spinn över WASP 1984.
Citera
2017-02-26, 15:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vet du så insatt i juridik är jag inte,

tänker inte lägga ner den asntängningen heller ta reda på exakt vad som står i brottsbalken...

men mina gissningar

Allt jag säger är att ja...sitta och kalla namnvald människa för allt möjligt grisigt...så som TS uppenbart gjort ÄR brottsligt. Att TS gjort detta brott står svart på vitt, dvs lättbevisat.

Inga vidare kommentarer.
Citera
2017-02-26, 16:35
Avslutad
Citat:
Allt jag säger är att ja...
Allt du säger är att du ÖNSKAR att det vore brottsligt att kritisera feminismen och att du ÖNSKAR att det skulle vara straffbart att belysa enskilda feministers galenskap. Du är helt okunnig i vad som faktiskt gäller och hur lagtexten är skriven, istället bygger du dina luftslott på känslomässigt färgade gissningar och kryddar dem med beskyllningar om brott, beskyllningar som du drar direkt ur röven och som helt igenom grundas på dina egna hämndfantasier mot politiska motståndare.

Jag börjar faktiskt på allvar undra om du inte lider av någon slags psykisk åkomma. Friska människor har inte så uppenbara bekymmer med att skilja på fantasi och verklighet som du verkar ha.
Citera
2017-02-26, 16:50
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Allt du säger är att du ÖNSKAR att det vore brottsligt att kritisera feminismen och att du ÖNSKAR att det skulle vara straffbart att belysa enskilda feministers galenskap. Du är helt okunnig i vad som faktiskt gäller och hur lagtexten är skriven, istället bygger du dina luftslott på känslomässigt färgade gissningar och kryddar dem med beskyllningar om brott, beskyllningar som du drar direkt ur röven och som helt igenom grundas på dina egna hämndfantasier mot politiska motståndare.

Jag börjar faktiskt på allvar undra om du inte lider av någon slags psykisk åkomma. Friska människor har inte så uppenbara bekymmer med att skilja på fantasi och verklighet som du verkar ha.

Det stämmer dock helt och hållet att rekvisiten för förtal är uppfyllda: Att sprida uppgifter med syfte att utsätta annan person för missaktning. Att personen själv lagt ut innehåll fråntar inte en åtalad från ansvar, det finns flera domar där lagen tillämpats som styrker detta.

Att brottet sedan inte kan utredas p.g.a. de lagliga begränsningar polisen har gentemot ett forum utanför svensk jurisdiktion betyder inte att brottet de facto har begåtts. Hade liknande uppgifter spridits under ett känt namn inom Sveriges gränser eller organisation som samarbetar med svensk polis, så hade åklagare kunnat väcka åtal.
Citera
2017-02-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Du kritiserar ingen feminism du sitter och bajsar på en människa du hittat på instagram och byggt massa idéer kring enbart.

googla förtal så får du väl se.

"Bestämmelser om ärekränkning – brotten förtal och förolämpning – finns i 5 kap. brottsbalken.

Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning."

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtal

är ju din TS i ett nötskal och inget jag hittar på.

[börjar bli nervös märker jag, gott så]
Senast redigerad av Merapi 2017-02-26 kl. 16:58.
Citera
2017-02-26, 17:12
Avslutad
Citat:
[börjar bli nervös märker jag, gott så]
Absolut inte. Jag är fullständigt ointresserad om fettsäcken Kajsa Hultin från Oxelösund blir ledsen i ögat över att få en dos sanning i ansiktet. Som jag sa tidigare, du lever i en drömvärld om du tror att det här kommer att bli något annat än bittra feministtårar på Instagram och lite tjafs i en forumtråd. Anmälan är redan nedlagd när jag skriver detta. Den lades ner samma sekund som konstapeln la på luren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in