Scenariona som har uppkommit efter att åklagaren har kunnat binda Simon till platsen är så jävla långsökta tycker jag.
Varför skulle han säga nånting i stil med "antingen är jag död eller på förstasidan imorgon" om han inte hade för avsikt att göra något väldigt dumt? Om han visste om att någon skulle mörda personerna, varför inte skicka dit farbror blå istället?
Att han skulle ha träffat på en annan gärningsman denna kväll anser jag högst osannolikt. Om det bara var inbrott han skulle göra, varför hitta på att han varit i centrala Hudik trots bevisning om att han varit i området? För ett ynka inbrott skulle han med all säkerhet få skyddstillsyn och dagsböter.
Om han skulle spela hjälte och visste om att nån annan skulle begå såna här hemska brott, skulle han då gå till polisen efter och sagt att han avstyrt ett planerat Dubbelmord då eller? Farbror blå skulle bli väldigt fundersam på vad han gjorde där och hur han kunde veta detta.
Åklagaren har väl även sagt att han är bunden till gärningen , inte bara till vägen i Silja dvs.
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/dna-analysen-klar-binder-20-aringen-till-dubbelmordet-i-rabo