2017-02-26, 06:55
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja att han är en traditionsbrytare utan humor vet vi redan men riskerar han inte att framstå som en så kallad snöflinga genom att inte våga bli roastad?
Haha, wat. Roasta... the Donald?? Vem??
Citat:
It began in 1924, and every president has attended at least once – but it’s become a Democratic Party worship society, with Republican presidents like George W. Bush mocked in brutal fashion from the dais while Democrats like President Obama are soothed and patted by comedians. Normally the president himself does a comedy routine.
http://www.dailywire.com/news/13857/trump-cancels-white-house-correspondents-dinner-ben-shapiro

Hade varit roligt om det var THE biggest roast ever recorded mot nollan Obummer, som säkert spelar golf nu ja. Trump erbjöd honom en bra deal för ett par år sedan. https://twitter.com/realdonaldtrump/status/509814075787051008
2017-02-26, 07:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha

Jag kan förstå att han inte vill gå på middagen. En del personer kommer nog att försöka kränka honom offentligt och det är nog något som Trump har fått nog av vid det här laget.

Roasta ja, han har inte direkt något att förlora på att han faktiskt tål att folk skämtar med honom nu när han är en offentlig person även om han har gett halvsignaler kring att han anser att yttrandefrihet är lite av ett skämt.
2017-02-26, 07:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Haha, wat. Roasta... the Donald?? Vem??

http://www.dailywire.com/news/13857/trump-cancels-white-house-correspondents-dinner-ben-shapiro

Hade varit roligt om det var THE biggest roast ever recorded mot nollan Obummer, som säkert spelar golf nu ja. Trump erbjöd honom en bra deal för ett par år sedan. https://twitter.com/realdonaldtrump/status/509814075787051008

Bush d.y vart roastad av sin fru, det är bra om politiska ledare vågar visa att de tål skämt.

Men det ska bli spännande och se hur länge sådana som du ursäktar Trumps Mari lago kostnader som kommer att springa förbi Obamas om han fortsätter såhär
2017-02-26, 07:19
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Roasta ja, han har inte direkt något att förlora på att han faktiskt tål att folk skämtar med honom nu när han är en offentlig person även om han har gett halvsignaler kring att han anser att yttrandefrihet är lite av ett skämt.
Det skulle nog vara ett särskilt elakt evennemang denna gång. Inte bara pga att han är Republikan, det är många kräver hans avgång och han skulle kanske få höra ett och annat skämt om det och/eller "misslyckanden". Bra att Trump vägrar låta sig förnedras av dessa demokrater, han kan säkert spendera denna tid bättre på något sätt.
2017-02-26, 08:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det skulle nog vara ett särskilt elakt evennemang denna gång. Inte bara pga att han är Republikan, det är många kräver hans avgång och han skulle kanske få höra ett och annat skämt om det och/eller "misslyckanden". Bra att Trump vägrar låta sig förnedras av dessa demokrater, han kan säkert spendera denna tid bättre på något sätt.

Och han skulle kunna visa upp hur elaka de är, nu framstår han som en svag ledare i vissa ögon, men det kan även vara en färsök att lägga fokus på sig själv igen, tänk om nyhetsmedia skulle ignorera honom helt i en månad, undrar hur han skulle reagera då?
2017-02-26, 08:57
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Och han skulle kunna visa upp hur elaka de är, nu framstår han som en svag ledare i vissa ögon, men det kan även vara en färsök att lägga fokus på sig själv igen, tänk om nyhetsmedia skulle ignorera honom helt i en månad, undrar hur han skulle reagera då?
Hur kan han vara svag? För att han dissar den obligatoriska middagen och därmed inte frivilligt utsätter sig för åtlöje i onödan?

Nej han visar att de ska lägga ner den negativa hatfulla retoriken och vänja sig vid att det är han som bestämmer nu. Saker kommer att ske på Trumps villkor i fortsättningen.

Budskapet är tydligt! Börja respektera Trump, annars kommer han inte respektera er.
2017-02-26, 09:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hur kan han vara svag? För att han dissar den obligatoriska middagen och därmed inte frivilligt utsätter sig för åtlöje i onödan?

Nej han visar att de ska lägga ner den negativa hatfulla retoriken och vänja sig vid att det är han som bestämmer nu. Saker kommer att ske på Trumps villkor i fortsättningen.

Budskapet är tydligt! Börja respektera Trump, annars kommer han inte respektera er.

Genom att han visar att han inte klarar sv kritik och därmed visar att kritiken är sann, för att vara någon som skröt om hur överbegåvad du skulle vara så är du ovanligt okunnig, först med din så kallafe jäviga jury och nu förstår du inte något så simpelt som hur han kan påbörja med en simpel image ändring
2017-02-26, 09:21
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Genom att han visar att han inte klarar sv kritik och därmed visar att kritiken är sann,
Nej, man behöver inte kasta bort sin tid frivilligt på falsk hatfylld kritik.

Citat:
för att vara någon som skröt om hur överbegåvad
Jag kan förstå att du inte skryter med din "begåvning", du klarar väl inte ens att betala din största utgift; hemförsäkringen.

Citat:
du skulle vara så är du ovanligt okunnig, först med din så kallafe jäviga jury
Nej, jag är kunnig. Du misstolkade min kommentar.

Citat:
och nu förstår du inte något så simpelt som hur han kan påbörja med en simpel image ändring
Vad ska han göra? Menar du att han ska ta emot skiten? Det behöver han inte. Med tidens gång så kommer amerikanerna få det bättre och hans image kommer förbättras av de reella förändringarna vad gäller sysselsättning, infrastruktur och ekonomi.
2017-02-26, 09:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, man behöver inte kasta bort sin tid frivilligt på falsk hatfylld kritik.

Jag kan förstå att du inte skryter med din "begåvning", du klarar väl inte ens att betala din största utgift; hemförsäkringen.

Nej, jag är kunnig. Du misstolkade min kommentar.

Vad ska han göra? Menar du att han ska ta emot skiten? Det behöver han inte. Med tidens gång så kommer amerikanerna få det bättre och hans image kommer förbättras av de reella förändringarna vad gäller sysselsättning, infrastruktur och ekonomi.

Att du inte förstår image är inte direkt en hemlighet, men han måste börja jobba på den för att kunna påbörja att få folkets kärlek för i dagsläget så jobbar han snarare på motsatsen.
2017-02-26, 09:44
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Att du inte förstår image är inte direkt en hemlighet, men han måste börja jobba på den för att kunna påbörja att få folkets kärlek för i dagsläget så jobbar han snarare på motsatsen.
Jag ska erkänna att jag inte direkt är någon expert på det här med image. Jag har inte studerat sociologi, psykologi eller något relaterat till beteendevetenskap. Men jag har lärt mig att självutnämnda(ofta autodidaktiska) image-experter brukar ha fel. Donald Trumps framgångar är ett av många bevis för detta.

Ni måste helt enkelt börja om från början och snurra huvudet 360 grader istället för att förlita er på utgångna ovetenskapliga teorier.
2017-02-26, 09:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag ska erkänna att jag inte direkt är någon expert på det här med image. Jag har inte studerat sociologi, psykologi eller något relaterat till beteendevetenskap. Men jag har lärt mig att självutnämnda(ofta autodidaktiska) image-experter brukar ha fel. Donald Trumps framgångar är ett av många bevis för detta.

Ni måste helt enkelt börja om från början och snurra huvudet 360 grader istället för att förlita er på utgångna ovetenskapliga teorier.

Du menar hans framgångar i form av att han personligen inte längre får finansiera byggandet av annat än golfbanor?

Hans framgångar i form av att hyra ut sitt egna namn samt sätta en copyright på den är det enda han har att gå på när det gäller sina hotell.

Jag nännde även under valet att om Trump verkligen vill framstå som den amerikanska hjälten så borde han ha tagit hem produktione av sina slipsar och handdukar som fortfarande tillverkaras i Mexiko och kina.
2017-02-26, 09:59
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Du menar hans framgångar i form av att han personligen inte längre får finansiera byggandet av annat än golfbanor?

Hans framgångar i form av att hyra ut sitt egna namn samt sätta en copyright på den är det enda han har att gå på när det gäller sina hotell.

Jag nännde även under valet att om Trump verkligen vill framstå som den amerikanska hjälten så borde han ha tagit hem produktione av sina slipsar och handdukar som fortfarande tillverkaras i Mexiko och kina.
Precis! Det är detta jag menar. En självutnämnd image expert som idiotförklarade Japhys förutseelse av valresultatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in