2017-05-17, 22:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu kommer väl FBI få lägga korten på bordet och redovisa vad chefen antecknat/nertecknat om mötena med Trump. Där har ju FBI en större trovärdighet än Trump om det blir beskyllningar mot varandra. Hoover var ju en FBI-chef ingen ville var ovän med eftersom han troligen hade fulakter om dom flesta i vita huset. Nu kan ju inte Trump USA:s historia ens i närtid men nog borde väl även ett klantarsle som Trump inse att det inte går att jävlas med FBI hur som helst. Eller är han så okunnig att han inte ens ser sin egen okunnighet på grund av okunnighet.

Fast hur trovärdig är denna anteckning då? Det måste alltid finnas bevis att anteckningen är gjord vid mötet direkt när Trump sade åt Comey att glömma Michel Flynn.

Du förstår att allt är inte så enkelt. Så det kommer bara bli ord mot ord där FBI anklagar Trump för att vara pro-Ryssland och Trump anklagar FBI för att vara korrupt.

Slutsats: Finns det bevis så skulle dem ligga framme på bordet redan. Så klassiskt att säga "Jag har bevis! Jag ska...bara hämta dem". Sedan sitter man och hittar på egna bevis.
2017-05-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast hur trovärdig är denna anteckning då? Det måste alltid finnas bevis att anteckningen är gjord vid mötet direkt när Trump sade åt Comey att glömma Michel Flynn.

Du förstår att allt är inte så enkelt. Så det kommer bara bli ord mot ord där FBI anklagar Trump för att vara pro-Ryssland och Trump anklagar FBI för att vara korrupt.

Slutsats: Finns det bevis så skulle dem ligga framme på bordet redan. Så klassiskt att säga "Jag har bevis! Jag ska...bara hämta dem". Sedan sitter man och hittar på egna bevis.

Självklart har en slipad(?) man som Comey en uppsättning av alternativa memon efter allehanda möten med digniteter, allt för att gardera sig, dock är denne långe man en plutt jmf med Hovver som ha riktiga dossier om de flesta.....
2017-05-17, 22:28
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu kommer väl FBI få lägga korten på bordet och redovisa vad chefen antecknat/nertecknat om mötena med Trump. Där har ju FBI en större trovärdighet än Trump om det blir beskyllningar mot varandra. Hoover var ju en FBI-chef ingen ville var ovän med eftersom han troligen hade fulakter om dom flesta i vita huset. Nu kan ju inte Trump USA:s historia ens i närtid men nog borde väl även ett klantarsle som Trump inse att det inte går att jävlas med FBI hur som helst. Eller är han så okunnig att han inte ens ser sin egen okunnighet på grund av okunnighet.
ditt hat och besatthet av Trump skriker verkligen avundsjuka Putin kan ju släppa materialet som får media och trådens hatare här att se ut som idioter.
2017-05-17, 22:29
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Jag har inte riktigt koll på hur en riksrättsprocess funkar i USA, men nyligen var det en i S.Korea (som fortfarande pågår). Presidenten blev avsatt av parlamentet, sedan gick frågan till domstol, som beslutade att bekräfta hennes avsättning. Presidenten arresterades och ny president valdes. Nu pågår brottsutredningen och rättegång kommer. Liksom i USA så finns det en tradition att benåda tidigare tunga politiker som varit korrumperade. Den nya presidenten i S.Korea har dock sagt att benådning inte kommer att ske.

Trump har det nog bättre förspänt. Innan det går till riksrätt har han chans att avgå och slippa åtal, bli benådad av Pence.

Går frågan trots allt till domstol, då är Trump rökt. Bevisningen kommer att vara löjligt stark, vilket den redan nu synes vara. Det gäller bara att få honom till riksrätt.
2017-05-17, 22:36
Medlem
DjPuttes avatar
Då kan ni Trump älskare fundera VARFÖR ska Putin släppa på dyl inspelning samt vem har mest vinning av det???

Nej problemet stavas TRUMP och ingen annan och hans affärer med Ryssland så enkelt är det, Det började brännas vid då avskedade han FBI chefen då han kom för nära sanningen!

Tror att dagarna är mer el mindre räknade för tomhylsan till president!
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Trump kommer ställas inför riksrätt inom 1 år. James Comey kommer inte att vittna och Trumps medarbetare i vita huset kommer åtalas för medhjälp till brott
Jag är övertygad om detta och vill nu placera vad.

Vilka bookmakers tar emot vad gällande trump just nu ?
vill tjäna lite stålar

Du skrev inlägget för 2 timmar sedan och redan fick fel.

Citat:
Jason Chaffetz‏Verified account @jasoninthehouse 2h2 hours ago

Officially noticed a hearing for next Wed at 9:30am ET with former FBI Dir Comey. But I still need to speak with him...evidently has a new #

Are you ready, crying babies?
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag har inte riktigt koll på hur en riksrättsprocess funkar i USA, men nyligen var det en i S.Korea (som fortfarande pågår). Presidenten blev avsatt av parlamentet, sedan gick frågan till domstol, som beslutade att bekräfta hennes avsättning. Presidenten arresterades och ny president valdes. Nu pågår brottsutredningen och rättegång kommer. Liksom i USA så finns det en tradition att benåda tidigare tunga politiker som varit korrumperade. Den nya presidenten i S.Korea har dock sagt att benådning inte kommer att ske.

Trump har det nog bättre förspänt. Innan det går till riksrätt har han chans att avgå och slippa åtal, bli benådad av Pence.

Går frågan trots allt till domstol, då är Trump rökt. Bevisningen kommer att vara löjligt stark, vilket den redan nu synes vara. Det gäller bara att få honom till riksrätt.

Men ställ dig frågan istället: Vart är bevisen?

Trump blev anklagad för att ha läckt information till Ryssland. Nu svarar Ryssland med att dem spelade in samtalet och det fanns absolut ingen information läckt till Ryssland. Alltså var det ett rent mediadrev emot Trump.

Samma sak gäller det här angående FBI där FBI anklagar Trump för att beordrat Comey att lägga ned fallet om Flynn. Varför inte visa bevisen som FBI påstår sig ha i handen?

Svaret är att det finns inga bevis. Bevis är det absolut det första man använder när man vill få sin rätt hörd. Men nu agerar FBI klumpigt igenom att anklaga, utan bevis.

Sedan är det bara skamligt från FBI sida att hävda att dem har bevis, de ska bara söka upp beviset först. Jaha? Så om de har beviset, varför ens måste dem söka upp beviset då?

Obama tillsammans med Vita Huset släppte en rapport om hur Trump är styrd från Ryssland - Sådant gick inte heller. Varför? Fanns inga bevis. Ändå sade Obama att han hade bevis. Apjävel.
2017-05-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag väljer att kommentera på oförsiktigheten. Det har sagts att Mossad, samt kanske även Jordaniens underrättelsetjänst har en eller flera assets inom IS. Det är i så fall en väldig bedrift som man verkligen borde vårda. Om dessa assets äventyras är det helt enkelt... synd.

De som var oförsiktiga var medierna. Trump och Lavrov har anledning att "compare notes" om vad de vet om planerade attacker mot flygplan. Media har rätt att ha åsikt om att de inte bör göra det. Men där tycker jag att medierna har fel. Det är dessutom inte Lavrov som läckt utan någon som av dem som får läsa anteckningar som regelmässigt görs efter sådana möten. Alltså en amerikan.
Men medierna gjorde precis så ansvarslöst som de brukar göra. De agnade en krok med små smulor som de fått vilket nu lett till fler artiklar om vad och vilka länder det handlade om. I morse då jag tittade var det en israelisk agent, nu såg jag att det var en jordansk agent som äventyrades. Som jag skrivit tidigare så tror jag att det finns drösvis med agenter där från USA, UK, Ryssland, Frankrike, Turkiet etc.
Jag tror att spionorganisationerna har nu slängt in en massa lösa trådar som inte leder någonstans. Dessutom sades det nu att det handlade om Raqqa. Därifrån kommer det ofta avrättningsnyheter med anklagelsepunkt att man spionerat för koalitionen, YPG, ryssarna, Assad.
Att rigga en laptop som man kan ta in i en flygplanskabin torde kräva mer än ISIS vanliga kanonmat klarar av och då är det nog ISIS-ingenjörerna som gör det. De håller med all sannolikhet till i Raqqa. Så jag tror att ISIS började leta efter spioner så fort USA-förbudet mot laptops blev publik. Och det var ett bra tag sedan.
2017-05-17, 22:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Då kan ni Trump älskare fundera VARFÖR ska Putin släppa på dyl inspelning samt vem har mest vinning av det???

Nej problemet stavas TRUMP och ingen annan och hans affärer med Ryssland så enkelt är det, Det började brännas vid då avskedade han FBI chefen då han kom för nära sanningen!

Kanske för att Trump inte vill att Comey ska motarbeta Trump, med eller utan bevis?
Vem säger att Comey talar sanning egentligen?
2017-05-17, 22:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
BREAKING NOW: @sheriffclarke tells radio host @vickimckenna he is leaving @MCSOSheriff office to take position at Homeland Security.

Holy shit

Lär nog lägga minor längst gränsen mot Mexiko.

Snyggt, ytterligare en Trumpist med kopplingar till Ryssland:

Citat:
Red Square near the Kremlin with a Russian officer. Met earlier with Russian Foreign Minister who spoke on Mid East.
https://twitter.com/SheriffClarke/status/675022833806897153
2017-05-17, 22:42
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Vi, Trump-älskare, har precis som vår stora ledare en stor tillit till Mr. Putin. Och Mr. Putin säger så här

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-putin-idUSKCN18D1EA
Putin offers transcript to prove Trump did not pass Russia secrets
Citat:
If the Trump administration deemed it appropriate, Putin said Russia could hand over a transcript of Trump's meeting with Lavrov to U.S. lawmakers to reassure them that no secrets were revealed.
Och Mr. Putin ljuger aldrig. Förutom Krim då

Notera hur neocons reagerade:
Citat:
"The last person Trump needs to vouch for him right now is Vladimir Putin," Schiff said in an interview with CBS News. "If they want to send something, you know, hats off. Send it our way... It's credibility would be less than zero."
Citat:
"I wouldn't put much credibility into whatever Putin's notes are," Rubio said on Fox News. "And if it comes in an email, I wouldn't click on the attachment."
Lil Marco är rolig. Det ska jag ge honom
2017-05-17, 22:43
Medlem
washingtonpost:

Trump har fått sina 4 kandidater till FBI chef:

Joe Lieberman, Senator

Frank A. Keating, Oklahoma governor

Richard A. McFeely, a former FBI official

Andrew McCabe acting FBI director

Last Saturday, top Justice Department officials interviewed eight people — though Lieberman, Keating and McFeely were not among the names made public that day.

The snake Donald "the madman" Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in