2017-02-25, 21:14
Medlem
Sperssons avatar
.
Visst kan Loreen gå vidare.

Men knappast för att låten var bra.
Citera
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Men låtarna får väl inte vara politiska? Om nu Loreen gjort koreografi av verkliga politiska frontfigurer till sitt framträdande så borde hon väl diskas?

Jamala fick ju samma kritik förra året för "1944" men den var ju generell och symbolisk för dåtida övergrepp.
Inte en chans att SVT vågar diskvalificera Loreen, denna storfavorit och f.d. ESC-vinnare.

Nu detta politiska statement, Loreen och de som gör koreografin får väl på sin höjd bara en liten knäpp på näsan inför finalen.

Hennes bidrag läckte ju i förväg via iTunes, ett regelbrott att en låt släpps sådär i förväg, men då valde SVT helt enkelt att blunda och helt sonika istället släppte de övrig från kvällens deltävling.

Dubbelmoral varje gång det begås ett regelbrott, SVT trollar fram en icke existerande omständighet och sedan är det som om inget hänt.
Citera
Medlem
Roffedyngiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis
Nu vill jag se en mellanakt som påminner oss om orättvisorna i världen.

Mitt andra val var att få se att invandrare är charmiga och lite tokroliga...
Citera
2017-02-25, 21:16
Medlem
Kan inte nån sparka david lindgren
Citera
2017-02-25, 21:17
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikefit
Så Loreen symboliserade en nazist på scenen?
(bar på fana och vart slagen med handväska)

Ja, först har vi ju ett barn med gloria. Sedan kommer Loreen in och värvar barnet till nazismen så att glorian försvinner. Därefter kommer tanten med handväskan och misshandlar dem. Gamla kvinnan som lyfter upp nazi-Loreen sen fattar jag dock inte.
Citera
2017-02-25, 21:18
Medlem
"Damer herrar och ickebinära"
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Megaskräll!

De kan lätt bli skrällar i detta fält
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabra
"Damer herrar och ickebinära"

fyfan säger jag bara
Citera
Medlem
Tycker ändå att Wiktorias låt var helt okej, bästa ifrån denna deltävling i alla fall.
Citera
2017-02-25, 21:19
Medlem
Harald99s avatar
Mina damer och herrar och icke-binära, sa hon verkligen det, eller är det dags att köpa Revaxör?
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Wictorias rip-off på ett antal countrylåtar blir bättre vid en andra lyssning. Ja egentligen är det väl tusende gången man hör låten eftersom man hört förlagorna den baseras på många gånger.
Citera
Medlem
Wristcutters avatar
VADÅ "Brämhult utanför Borås"? Brämhult ligger i Borås! Men ja, nu kan ju faktiskt Jon Henrik ta sig till final och Loreen till Andra chansen, meeen... jag tror på final för Loreen. Jag hoppas. Även fast är den största vattendelaren sen... ja, sen så sviker minnet mig. Men gud. Wiktoria är nästan FÖR käck alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in