Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Så att jag förstår dig korrekt nu; att taxichauffören plockar upp MGM bevisar alltså hans oskuld? För han skulle aldrig plocka upp honom om han var farlig?
Jag tänker att om man har någon form av empatistörning faller din teori här -för du talar väl om tämligen "normala" människor och hur dessa agerar under stress? Psykopaten kan "verka" vänlig, förtroendeingivande, sympatisk med extra betoning på verkar.
Jag kom att tänka på Ed Kemper som plockade upp skolflickor längs vägarna i Kalifornien på 70 talet för att kort där efter döda dem. Han skämtade med dem inledningsvis, erbjöd dem skjuts för att sedan anfalla. Hur passar en sån person in i din teori om hur en mördare rör sig och beter sig innan ett mord?
Borde inte flickorna sett på honom att han var farlig genom icke-verbala ledtrådar?
Vad gjorde misstänka MGM i råbo för övrigt? Han blev enligt egen utsago knivskuren i Hudiksvall men istället för att ta sig till sjukhus åker han till råbo där han av en tillfällighet hamnar mitt i en mordhärva. Det hela låter minst sagt osannolikt.
Vi skall kanske minnas att i det här skedet i en mordutredning så "tror" alla olika saker, för vi vet inte.
Ett lustmord med sexuella toner ger ett helt annat kroppsspråk än ett mord av raseri...
Ingen har lyckats ge mig något som tyder på annat än att MGM är ett vittne. Ett vittne som ville spela hjälte, men hamnade att rusa runt i skogen hela natten med en blödande hand, som han skurit sig på glaset till den tredje stugan när han ringde SOS.
Vi kan deducera ett par saker om den riktige GM. Det första är att han inte kan komma till Råbo när som helst, utan MGM vet att det gäller just den 22.
Han kan vara inlåst, intagen, skogshuggare, fiskare...
MGM är lojal mot honom.
Min gissning är att han finns i den manlige BO-s telefon eller dator, vilket de inte ännu undersökt.