Citat:
Ursprungligen postat av
torppet
Intressant tolkning ni har fått ihop om mig.
Jag har studerat kriminalpsykologi och håller föreläsningar i kroppsspråk.
Jag vet hur en mördare ser ut och rör sig innan mordet (övervakningskameror) och ingen tar frivilligt upp en sådan person i bilen. Han ser farlig ut, oberoende storlek.
Nej, MGM ser ofarlig ut eller fryser och ser rädd ut (samma kroppsspråk).
Du säger att du vet "hur en mördare ser ut", eftersom du läst kriminalpsykologi? Hur ser vår mördare ut om det nu inte är rätt person polisen har i förvar?
Jag tänker att en mördare inte ser ut på något speciellt sätt, de är mänskliga med mänskliga drag. Jag menar vem trodde att den trevliga och framgångsrika killen Ted Bundy på fritiden mördade kvinnor på löpande band? Jag tycker han ser rätt hyvens ut och skulle jag se honom på gatan skulle jag inte tänka; hjälp en sexualsadist!!
Sedan finns det väl lite som är common sense som att man kanske inte går klädd i vitt/skrikig rosa om man har för avsikt att döda någon, man kanske till och med skyler ansiktet med någon typ av rånarluva. Är det vad du syftar på?
Mig veterligen finns det väl inget som tyder på att det fanns övervakningskameror på platsen för dådet- en plats, som övrigt, är så obskyr att man knappt får slagning på orten via sökmotorer.
Jag vill slänga in en brasklapp då jag tar allt som står i media med en nypa salt, men om vi utgår ifrån att vissa vittnesuppgifter inte är åt helvete förvanskade av media;
1) MGM åker buss från Hudiksvall, blir upplockad av en taxi på öde väg och blir sedan avsläppt i råbo där det fasansfulla inträffar.
2) Samtidigt menar du att på den här obskyra platsen uppehåller sig den riktiga mördaren och vår MGM
hamnar på något sätt i skottgluggen mellan offer och förövare i kamp på liv och död, tar sig därifrån blödande?
Det är ju, teoretiskt sett, möjligt. Men är scenariot sannolikt? Nej. Det är till och med extremt osannolikt skulle jag säga, då jag inte är särskilt förtjust i den här typen av sammanträffande.