2017-02-25, 20:30
Medlem
Vilken konstig klippning när han stog och svamlade där
Citera
2017-02-25, 20:30
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag förundras lite över band som ställer upp i Melodifestivalen. Hade jag ett riktigt band hade jag verkligen inte sett Melodifestivalen som en potential merit, snarare tvärtom. Kanske det ser denna Schlagertävling som en sista utväg?
90% av Sveriges befolkning har troligen bara hört talas om 1-2 band HÖGST som ställer upp i varje deltävling. Varje person som kollar är på så sätt ett potentiellt nytt fan. För hur många tror du verkligen lyssnar på Les Gordons och köper deras album? Skulle gissa på ett par hundra.

Målet med att vara med i Mello är således att dra sig upp ur "Vem fan är det?"-kategorin bland artister.
Citera
2017-02-25, 20:32
Moderator
Dr Kings avatar
Wiktoria har den bästa sångrösten i årets melodifestival. Nu återstår att se om hon har en låt som kan göra den rättvisa.
Citera
2017-02-25, 20:32
Medlem
stewmeisters avatar
Wiktorias "logo". Tror hon att hon är Van Halen?
Citera
2017-02-25, 20:33
Medlem
Wiktorias låt är plagiat eller?
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Växjö-Skellefteå 10-0
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
90% av Sveriges befolkning har troligen bara hört talas om 1-2 band HÖGST som ställer upp i varje deltävling. Varje person som kollar är på så sätt ett potentiellt nytt fan. För hur många tror du verkligen lyssnar på Les Gordons och köper deras album? Skulle gissa på ett par hundra.

Målet med att vara med i Mello är således att dra sig upp ur "Vem fan är det?"-kategorin bland artister.
Känns dock som att man säljer sin stolthet för att ta sig ur "Vem fan är det?"-kategorin. Jag skulle till exempel aldrig köpa ett album av ett band som varit med i Melodifestivalen.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag förundras lite över band som ställer upp i Melodifestivalen. Hade jag ett riktigt band hade jag verkligen inte sett Melodifestivalen som en potential merit, snarare tvärtom. Kanske de ser denna Schlagertävling som en sista utväg?

Sådär som folk brukade säga på 80 och 90 talet. Idag är schalgern mycket mer varierande med allt från hipp hopp, rock, pop och visa.

Gör man bra ifrån sig kan en internationell karriär vänta en. Visst de allra "tuffaste" banden kanske inte ställer upp i det fortfarande men kör man vanlig rock så funkar det ju bra.

Wictoria var sådär, hon kanske kan funka i andra chansen men ingen enorm "wow" känsla riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jon Henrik & Aminias låt, är den bästa hittills i alla deltävlingar
Tveklöst.
Citera
Medlem
MrFreds avatar
Wiktorias är inte bra.....eller?? hummm....
Citera
Medlem
Fan, ingen låt fastnar i mitt huvud. Vill ha min nya favoritlåt ikväll. Wiktorias låt var kanske den sämsta jag hört.
Citera
2017-02-25, 20:34
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Wiktoria har den bästa sångrösten i årets melodifestival. Nu återstår att se om hon har en låt som kan göra den rättvisa.

Enligt min mening är Lisa Ajax mer tonsäker. Wiktoria blir lätt ganska gapig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in