Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ok då kontrar jag:
Postmodernistiskt neofascistiskt trams som vill rekonstruera gammalt mögligt socialkonservativt skit från stenåldern via lite gammalt "hederligt" kvinnohat
Att ni stackars snubbar faller för skitsnacket från TS är under all kritik.
Postmoderna neofascister? Är inte det som att tala om islamistfeminister?
Jag kan ju tala om 3 kända neomarxistiska feminister som bara blivit fetare och fetare i och med att de gått runt och lekt med iden att deras fetma kan vara ett ideal; Fanny Åström, Lady Dahmer och nu denna stackars tjej.
Det värsta är ju att de börjar någorlunda smala och normala (förutom Lady Dahmer) och när de börjar gå på att de inte behöver kämpa mot gravitation så kör de stenhårt med att posta bilder kring deras utnyttjande till max av att leva på kapitalistisk skräpmat, medan de skyddar deras livsstil genom neomarxistisk retorik.
Det finns ren hat mot vanliga kvinnor, till och med snygga kvinnor som kallar sig för feminister och det påstås att de viker sig åt patriarkatet eller liknande.
De har visst helt glömt att man ser till att vara i god hälsa först och främst åt sig själv (och ens barn i Kajsas fall) och inte åt män.
Sedan så är det intressant att epigenetics har funnit bevis för att fetma direkt förändrar ens DNA och den genetiska arv som man ger till ens barn (och barnbarn!) och dessa blir fetare till och med ifall de adopterats till föräldrar med hälsosam livsstil.
Fetman är den värsta dödsorsaken i Världen, så jag tycker att en marijuanarökande bebismamma är mer ansvarig än en som äter sig till döds. Men jag kan ju förlåta människor för att de är svaga och att de får återfall i deras beroende av droger eller fetma för att dämpa deras ångest.
Ifall hon tog foto på chipspåsen för att dela med sig sitt återfall till dåliga vanor skulle jag sympatisera med henne, men att hon tar hennes livsstil som ideal för andra yngre kvinnor som är påväg att falla ner mot ett dike, det är rentav kriminellt.
Ifall det här fortsätter blir vi ett samhälle av övergödda paddor som försöker finna inom neomarxismen ett narrativ som tillåter dem att fullt ut vräka i sig det värsta kapitalismen har att erbjuda dem.
Vad skulle du förresten säga till en anorexiker som försöker visa andra kvinnor hur bra den anorexiska livsstilen är? Typ visar unga tjejer hur man kör upp fingret i strupen efter maten? Ja, jag är extremt negativ inställd till fashionindustrin också.