2017-02-25, 19:35
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Lyricey har ju bra grejer iallafall. Fick 12 gram när jag beställt 10. Gången innan fick jag två st paket med samma innehåll. Måste ha varit något knas där eftersom jag bara hade beställt 10 g.
Fick 24 gram då iallafall men dum i huvudet som man är så käkade man upp hela 24 gram på 4 dagar.
Alltså 6 gram om dagen. Helt jävla sjukt! Mådde dock inte dåligt efter och så fick jag vänta 3-4 dagar innan nytt anlände.
Imorse vaknade jag och hade så sjukt ont i rumpan och så strålade det ner i båda benen.
Obeskrivligt jävla ont! Polarna fick ge mig suben o lyrican eftersom jag själv var förlamad av smärta.
Nu kan jag röra på mig men har fortfarande ont i vänstra delen av rumpa och ben.
Det har aldrig hänt förr och har ingen aning vad det beror på. Tog bara 2 gram igår plus en 8a subutex och 1 mg ikto, 4 propavan och en redig dos flytande theralen. Blev rätt vinglig då kan jag säga.

Tycker synd om dig. Minns att jag själv kände mig lycklig lottad när dessa företag gav extra men med tanke på cashen du spenderar för att få ett helvete så är det fan inte värt det.

Lägg ner skiten fan. Jag är en missbrukade men har ändå tagit ett radikalt avstånd till lyrica! Det krävdes en del at's men nu är jag färdig med det.

Hoppas du finner samma känsla snart.

Vill tillägga att du borde fan gå till en läkare och begära riktig lyrica om du väljer att missbruka det för nätbolagen köper in det som är bililgast för dom men som ändå ger ett näs intill identiskt rus så du vet fan aldrig vilket kemi labb du stöter på. Knappast ett städat område där din lyrica görs. Kanske är smutsiga små Pakistan pojkar som aldrig kan duscha som rör runt i ditt pulver. Kanske inte. Vem fan vet.
Senast redigerad av nosferatuzen 2017-02-25 kl. 19:43.
Citera
2017-02-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Typ samma här. Jag käkade 300mgs lyrica under ett par veckor, typ 3 och det var doser på minst 1000mg varje dag.
Sen slutade jag tvärt och tände av under en hel jävla månad! Mina ben hade myrkryp eller 'restless legs' (som kanske är samma sak) och sov svin dåligt eller om ens något. Ilska, svag, ledsen, oro och all den förvirrade mentala biten fanns med under den tiden såklart.

Under den månaden jag tände av så tog en gång i veckan bara för att få 'andas' och då höll jag mig till doser på 300-600 mg och det drog säkert ut på det lite. Nu är det över och jag vill aldrig röra skiten igen.

Hur fan kan det ha varat så länge? Det måste vara den värsta substansen på marknaden, värre än heroin och benso skulle jag säga.

Sen märkte jag att kramper dök upp vid brist på sömn och intag av den skiten. Får aldrig det annars, så länge jag sovit och ätit bra. Någon annan som krampat på lyrica vid liknande situationer?

Jag vet inte om saken var att du slutade tvärt från dessa höga doser gjorde att det blev en sådan brant backe samtidigt som den var lång.
Många verkar vittna om samma utgång.

Jag har känt att när jag får tolerans så fenomenliknande snabbt och sedan vill få effekt igen, sluta tvärt för att ta en hård smäll men bli av med toleransen snabbt.
Men efter att känt ganska råa symptom, dock inte alls lika länge som du, så är det inte värt.. bättre trappa ner skiten.

Du har haft en drös symptom mer en mig. Jag hade mest depression, ångest, frossa och svettningar. Nattsvettingarna var värst tycker jag. Jag fann det lite komiskt att det var helt lugnt under dagen men alltid under natten varknade jag och det var blött under.

Fy fan vad ovärt. Använda runt 3 veckor och få dessa besvär som du fick i en månad.
Att du aldrig kommer röra skiten igen säger ju sitt också.

Att det är lagligt är väldigt lustigt.. redan för många år sedan läste jag att det fanns egna mottagningar just för Lyrica.
I dessa massiva mängder det säljs i Sverige, säkert även till tonåringar utan tidigare erfarenheter av substanser, som får känna på avtändning i klass med Benzo och många gånger även värre är fan inte bra.

Det var en person på bluelights forum som skrev att det var mygel med vad Lyrican blev godkänd för att behandla.. att den inte klarade alla tester initiellt för att behandla besvär den nu är godkänd för.
Så att Pfizer får sitt så att säga.

Det lustigaste av allt är att det inte finns många videos med titlarna "Lyrica withdrawal" och "Pregabalin withdrawal" på youtube utan i titlarna utan mest andra titlar där det inte ordagrant varnar om dessa utsättningsbesvär. Det finns en del men borde det inte vara drösvis med dom under alla år den funnits ute?
Faktum är att det är ett rävgift utan dess like. Visst den är bra mot ångest.. tom min försvinner och den har varit min skugga i 15 år.
Men man undrar om medicinen är gjord för att skapa tolerans snabbt (såklart, money!!) för att patienten sedan ska komma upp till maxdos.
Sedan tar man den för att det inte går att sluta med skiten.

Den har säkert räddat många liv och jag tror att den säkerligen kan vara bra i låg dos under kroniskt användande.
Finns det någon annan medicin som påverkar folk så pass olika?
Med det menar jag effekt, mängd man behöver, hur lätt det är att sluta, hur länge symptomen håller i sig, vilka bieffekter man får osv.

Läste om en som utvecklat tinitus efter att han slutade med Lyrica, folk som har fått reducerad syn, depression/ångest/frossa i månader t.om över året, hörselnedsättning, hårförlust, tappat tänder.

Skulle vara fruktansvärt intressant om man fick veta hur den verkligen funkar.. man undrar om Phizer vet eller inte...

En sak är säker, när den funkar så gott till de flesta om inte alla sorters ATs i varierande mängd, men att väldigt lite hjälper mot långt bruk av Lyrica (och de brutala symptom man kan få).. det säger tamigfan en hel del av hur pass potent detta rävgift är.

Amen.
Citera
2017-02-25, 19:54
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reltiHflodA
Jag vet inte om saken var att du slutade tvärt från dessa höga doser gjorde att det blev en sådan brant backe samtidigt som den var lång.
Många verkar vittna om samma utgång.

Jag har känt att när jag får tolerans så fenomenliknande snabbt och sedan vill få effekt igen, sluta tvärt för att ta en hård smäll men bli av med toleransen snabbt.
Men efter att känt ganska råa symptom, dock inte alls lika länge som du, så är det inte värt.. bättre trappa ner skiten.

Du har haft en drös symptom mer en mig. Jag hade mest depression, ångest, frossa och svettningar. Nattsvettingarna var värst tycker jag. Jag fann det lite komiskt att det var helt lugnt under dagen men alltid under natten varknade jag och det var blött under.

Fy fan vad ovärt. Använda runt 3 veckor och få dessa besvär som du fick i en månad.
Att du aldrig kommer röra skiten igen säger ju sitt också.

Att det är lagligt är väldigt lustigt.. redan för många år sedan läste jag att det fanns egna mottagningar just för Lyrica.
I dessa massiva mängder det säljs i Sverige, säkert även till tonåringar utan tidigare erfarenheter av substanser, som får känna på avtändning i klass med Benzo och många gånger även värre är fan inte bra.

Det var en person på bluelights forum som skrev att det var mygel med vad Lyrican blev godkänd för att behandla.. att den inte klarade alla tester initiellt för att behandla besvär den nu är godkänd för.
Så att Pfizer får sitt så att säga.

Det lustigaste av allt är att det inte finns många videos med titlarna "Lyrica withdrawal" och "Pregabalin withdrawal" på youtube utan i titlarna utan mest andra titlar där det inte ordagrant varnar om dessa utsättningsbesvär. Det finns en del men borde det inte vara drösvis med dom under alla år den funnits ute?
Faktum är att det är ett rävgift utan dess like. Visst den är bra mot ångest.. tom min försvinner och den har varit min skugga i 15 år.
Men man undrar om medicinen är gjord för att skapa tolerans snabbt (såklart, money!!) för att patienten sedan ska komma upp till maxdos.
Sedan tar man den för att det inte går att sluta med skiten.

Den har säkert räddat många liv och jag tror att den säkerligen kan vara bra i låg dos under kroniskt användande.
Finns det någon annan medicin som påverkar folk så pass olika?
Med det menar jag effekt, mängd man behöver, hur lätt det är att sluta, hur länge symptomen håller i sig, vilka bieffekter man får osv.

Läste om en som utvecklat tinitus efter att han slutade med Lyrica, folk som har fått reducerad syn, depression/ångest/frossa i månader t.om över året, hörselnedsättning, hårförlust, tappat tänder.

Skulle vara fruktansvärt intressant om man fick veta hur den verkligen funkar.. man undrar om Phizer vet eller inte...

En sak är säker, när den funkar så gott till de flesta om inte alla sorters ATs i varierande mängd, men att väldigt lite hjälper mot långt bruk av Lyrica (och de brutala symptom man kan få).. det säger tamigfan en hel del av hur pass potent detta rävgift är.

Amen.

Tack för svaret.
Jag tvivlar inte en sekund på att pfizer är riktigt vidriga när det gäller preparat som är klassade och hur dom ignorerar vissa varningar. Har dock läst på läkemedelsverkets hemsida om när lyrican blev testad av försökspersoner och folk fick tydligen at efter doser på 3-600mg efter 3 veckor men inte så illa som jag fick. Den är från 2003 typ och inte uppdaterad konstigt nog. Dom borde aldrig släppt den för det finns redan saker mot smärta & ångest eller vad folk nu har som får den utskriven.

Den är ju såpass brutal så läkare borde hellre ge en lite tyngre opiat som tramadol än lyrica då en at på tramadol bara är en vecka o lyrica kan ta flera jävla månader!!!! Problemen soppas under mattan och det är inte lite tydligt heller.

Jag har ju tänt av 2-3gånger från denna så det är säkert därför jag nu sista gången fick en sån ordentlig smäll. Hade tidigare besvären du beskriver att du får innan och det är guds gåva jämfört med det jag fick nu. LIDER med dom som ätit det i flera år och vill sluta!!! Jävla piss Pfizer och läkare som ger ut det. Blir riktigt förbannad.,
Citera
2017-02-25, 20:01
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
J

Amen.

Som du skriver ovan så tror jag inte dessa kostymnissar bryr sig om att rädda liv.
En sak är jävligt klar, har man känslomässiga problem (vilket jag själv haft sen barn av olika anledningar) så hjälper inte substanser i längden. Alla gör att du förlorar. Jag tror på ett hälsosamt liv och rehabilitering genom andra sätt än droger och den mentaliteten bör folk vakna upp till idag och förstå. Det är så enkelt.
¨
Visst. jag knarkar fortfarande. Mitt missbrukar mönster är svårt att ta sig ur då jag lekt med skiten i över 10 år men jag är påväg och kommit längre än vad jag trodde jag kunde.

Hoppas alla människor ger sig själv en spark i röven och inser att vi blir blåsa på pengar och hälsa.
Tabletter är bra om du brutit något eller har fysisk smärta. Då förstår jag.
Citera
2017-02-25, 20:36
Medlem
Citat:
Tack för svaret.
Jag tvivlar inte en sekund på att pfizer är riktigt vidriga när det gäller preparat som är klassade och hur dom ignorerar vissa varningar. Har dock läst på läkemedelsverkets hemsida om när lyrican blev testad av försökspersoner och folk fick tydligen at efter doser på 3-600mg efter 3 veckor men inte så illa som jag fick. Den är från 2003 typ och inte uppdaterad konstigt nog. Dom borde aldrig släppt den för det finns redan saker mot smärta & ångest eller vad folk nu har som får den utskriven.

Den är ju såpass brutal så läkare borde hellre ge en lite tyngre opiat som tramadol än lyrica då en at på tramadol bara är en vecka o lyrica kan ta flera jävla månader!!!! Problemen soppas under mattan och det är inte lite tydligt heller.

Jag har ju tänt av 2-3gånger från denna så det är säkert därför jag nu sista gången fick en sån ordentlig smäll. Hade tidigare besvären du beskriver att du får innan och det är guds gåva jämfört med det jag fick nu. LIDER med dom som ätit det i flera år och vill sluta!!! Jävla piss Pfizer och läkare som ger ut det. Blir riktigt förbannad.,

True, riktiga psykopater som inte bryr sig vilka jävla besvär dom sätter folk i.
Men Pfizer kan ju köpa bort sin empati tusenfalt om och om igen.

Yes, precis ang. försökspersonerna där. Denna medicnen verkar vara väldigt beroende av ens egna hjärnkemi, mer än nått annat kanske till och med.

Ja, jag tror det sopas hejvilt. Angående det jag skrev om youtube att det är suspekt lite uppladdade videos om dessa besvär.. youtube har ju säkerligen filter som per automatik filtrerar bort otillåtna videos på youtube.
Pfizer har säkert betalat dom för att videos om Lyricas horrifika effekter ska försvinna från youtube, och det snabbt. Logiken säger att det ska finnas tonvis med personliga erfarenheter om vad du själv upplevt.
Vem skulle inte vilja sprida ordet till övriga världen om vilket helvete den varit med om med Lyrica, om personen haft rå abstitens flera jävla månader i sträck.
Där är facebook och youtube perfekt att sprida ordet.

Alright, ja, det kanske har en sådan där "kindling effekt" att för varje avtändning man har desto värre blir det, som men alkohol.

Yes, jag känner samma angående folk i Lyrica och drogshopp tråden som säger dom ligger på gramvis per dag. Många får ju helt sjuka symptom av att bara klippa 25mg per vecka.

Det är säkerligen är jävla process för att saker ska klassas osv. men att detta är LAGLIGT är fruktansvärt konstigt. Phizer mutar säkert dom ena och dom andra.

När Pregabalin väl är klassat så kommer så småningom den ännu potentare Lyrica 2.0 forsas runt i detta vlånga land.
Då kommer den vara laglig ett tag och jag får ju upp tanken om dom inte bara gör den mer potent utan dom utvecklar den så att den verkar på även mer sätt som inte den vi har nu gör.
HUR FAN KOMMER EN AVTÄNDNING SE UT DÅ, time will tell. Jag kommer inte vara försökskanin på den fronten i all fall.

https://www.healthrising.org/blog/2015/07/26/the-next-lyrica-thousand-person-fibromyalgia-drug-trial-underway/

"Despite the side-effect issues Lyrica has been a veritable cash cow for Pfizer. Sales reached a high of $624 million in the US in the last quarter of 2013. Pfizer, its manufacturer, was so enamored of it (and three other drugs) that for years it promoted Lyrica for uses it had not been approved for. (That little mistake left the company with a cool $2.3 billion dollar fine a couple of years ago.)"

Lyrica är ju ganska najs om man vill gå upp i vikt. Fettcellerna ökar iaf för mig utan att jag gjort någon speciell ändring i min livsstil. Mycket är vätska har jag märkt för har man druckit mycket under dagen och tagit Lyrica så ser man tamigfan gravid ut. :/ Verkar även vara dosberoende på hur gravid jag ser ut under dagen.

Får ändå säga att jag har en viss romans till hur fruktansvärt skönt jag mått på den, men för mig verkar det vara less is more. Har aldrig fått ett rus på 1g doser, aldrig.

Sedan tror jag, men jag är inte säker då mitt minne är skit pga Lyrica, att jag fått bäst effekt av pulversorten som är mjölig istället för salt liknande.
Batchen som gör att man rycker i lemmar lite då och då sen man tagit en dos är intressant, undrar vad det är för liten skillnad som gör att detta händer.

Sedan en sak jag glömde berätta, detta har jag fått redan sen jag testade Lyrica för många år sedan.
Tar jag en massiv dos så blir jag förskyld, detta slår aldrig fel, det behöver inte vara en engångsdos utan det blir samma av att återdosera under dagen tills den magiska förskylnings summan uppnåtts.

Citat:
Som du skriver ovan så tror jag inte dessa kostymnissar bryr sig om att rädda liv.
En sak är jävligt klar, har man känslomässiga problem (vilket jag själv haft sen barn av olika anledningar) så hjälper inte substanser i längden. Alla gör att du förlorar. Jag tror på ett hälsosamt liv och rehabilitering genom andra sätt än droger och den mentaliteten bör folk vakna upp till idag och förstå. Det är så enkelt.
¨
Visst. jag knarkar fortfarande. Mitt missbrukar mönster är svårt att ta sig ur då jag lekt med skiten i över 10 år men jag är påväg och kommit längre än vad jag trodde jag kunde.

Hoppas alla människor ger sig själv en spark i röven och inser att vi blir blåsa på pengar och hälsa.
Tabletter är bra om du brutit något eller har fysisk smärta. Då förstår jag.

Jag har lekt samma lek som dig snart 10 år och det tar tid för mig att komma till insikt.
Det positiva med Lyrica är att det är en bra medicin för att komma till insikt att det inte är värt.
Har man inte kommit till insikt än och man fortfarande är på månader av tungt användande eller för den delen normalt användande.. och det är dags att sluta, då kommer många komma till insikt att det är inte är värt.

Tänk en extra gång om du tar Pregabalin dag efter dag efter dag... djävulen kommer ifatt dig till slut och han blir starkare för varje dag som går.
Senast redigerad av reltiHflodA 2017-02-25 kl. 21:07.
Citera
2017-02-25, 21:01
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Tack för svaret.

Sjukt med att det enda man hittar om Lyrica är i princip bara vad forskningen säger, "Sammantaget har man dock konstaterat att missbrukspotentialet för Lyrica är begränsad. Även om vissa fallstudier visar på en potentiell missbruksrisk har tidigare, omfattande kontrollerade studier tillbakvisat detta på gruppnivå."

Lyrica har i min mening inte mindre, snarare mer isf, missbrukspotential än benso och opiater, värre abstinens också men Pfizer påstår att det bara är falskt rykte det där med att Lyrica skulle vara beroendeframkallande eller att Lyrica missbrukas.

"Det finns inga vetenskapliga bevis för att Lyrica skulle vara beroendeframkallande. Däremot finns det rapporter om missbruk, alltså felaktig användning av läkemedlet."
Sikket skitsnack, http://www.mynewsdesk.com/se/pfizer/news/fakta-om-lyrica-och-missbruk-66099
Senast redigerad av UndeadNinja 2017-02-25 kl. 21:04.
Citera
2017-02-25, 21:40
Medlem
Men asså, maxdos/dygn är väl typ 600 eller 900mg. Ni har ju käkat flera gram, då är det klart att det kan gå åt helvete.

Men visst, har man värsta missbrukarpersonligheten som gör att man dunkar i sig ännu mer för att det inte känns som det gjorde initialt, ja då är nog substansen ifråga dålig för den personen. Är inte opiater bättre, mer förutsägbart? Opiater har ju också sjukt snabb toleransökning, men man känner iaf effekt när man fyller på.

Jag är också missbrukare, men när Lyrican inte har effekt längre så tar jag inte mer. De verkar ju onekligen som att högre dos utan nåt som helst rus kan ge en avtändning som motsvarar dosen, snarare än ruset. Jag tycker det verkar vansinne att ta mer än 900mg och dom gånger tagit 900, har jag i ärlighetens namn känt någon skillnad mot tex 300mg.

Jag tycker lyrica verkar vara bra för tre saker, ta några dagar för att maskera en avtändning, mot nervsmärtor och rekreationellt ungefär som svensson dricker alkohol.

Ni som tar och har tagit höga doser under längre tid, varför väljer ni lyrica när det uppenbart ger mer avtändning än rus? Är lättillgängligheten? Ruset som man får utan tolerans? Jag är uppriktigt intresserad och är, som sagt, missbrukare själv och har tagit fett mycket dåliga och irrationella beslut när det kommer till sinnesförändrande substanser.

Jag börjar bli mer och ner övertygad om att vårt samhälle borde göra det lättare för oss missbrukare att få våra droger lättare och under mer kontrollerade former. Jag tror att även vi som älskar droger, efter att fått fri tillgång till vår favoritsubstans, kan uppbåda en vilja att sluta och leva ett cleant liv.

Sorry för massa ot-dravel.
Citera
2017-02-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Ta det lungt med skiten! Toxiskt för hjärnan!
http://henscly.com/clinical-research-finds-neurontin-and-lyrica-are-a-death-sentence-for-new-brain-synapses/

Här är en bättre länk,

Neurontin and Lyrica are Highly Toxic to New Brain Synapses
http://www.wellnessresources.com/studies/neurontin_and_lyrica_are_highly_toxic_to_new_brain _synapses/

Synapses are asymmetric cellular adhesions that are critical for nervous system development and function, but the mechanisms that induce their formation are not well understood. We have previously identified thrombospondin as an astrocyte-secreted protein that promotes central nervous system (CNS) synaptogenesis."
thrombospondin gynnar skapandet av nya synapser i CNS

"Here, we identify the neuronal thrombospondin receptor involved in CNS synapse formation as α2δ-1, the receptor for the anti-epileptic and analgesic drug gabapentin."
Receptorn som thrombospondin verkar på är α2δ-1
Gabapentin/Lyrica/Pregabalin verkar på α2δ-1 receptorn (samma receptor)

"Gabapentin antagonizes thrombospondin binding to α2δ-1 and powerfully inhibits excitatory synapse formation in vitro and in vivo. These findings identify α2δ-1 as a receptor involved in excitatory synapse formation and suggest that gabapentin may function therapeutically by blocking new synapse formation."
Antagonize=stänger av, simpelt förklarat förståss.
Gabapentin/Lyrica/Pregabalin stänger av så att thrombospondin inte kan verka på receptorn (α2δ-1) som gynnar skapandet av synapser i CNS

"In their new study, Barres and his colleagues found that when gabapentin was administered in developing mice, it bound to alpha2delta-1(α2δ-1), preventing thrombospondin from binding to the receptor and, in turn, impeding synapse formation. Likewise, by blocking thrombosponin, gabapentin may reduce excess synapse formation in vulnerable areas of the human brain."
Gabapentin/Lyrica/Pregabalin stänger av så att thrombospondin inte kan verka på receptorn (α2δ-1) som gynnar skapandet av synapser i CNS

"Barres noted that he and his colleagues found that gabapentin does not dissolve pre-existing synapses, but only prevents formation of new ones. That greatly diminishes gabapentin’s potential danger to adults."

"But the new findings raise questions about gabapentin’s effect in situations where synapse formation is widespread and crucial, most notably in pregnancies. The vast bulk of the brain’s synapses are formed during gestation and the very early months and years after birth. Because gabapentin easily crosses the placental barrier, it could potentially interfere with a fetus’ rapidly developing brain just when global synapse formation is proceeding at breakneck speed."

“It’s a bit scary that a drug that can so powerfully block synapse formation is being used in pregnant women,” Barres said. “This potential effect on fetal brains needs to be taken seriously. Right now, 2009 October, doctors have the view that gabapentin is the safest anticonvulsant."

"But there is no long-term registry being kept to track gabapentin-exposed babies. Our findings are saying that we need to be following up on these newborns so that their cognitive performance can be studied as they grow older.

Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Hittar noll källhänvisningar i den där artikeln.

Här är något iaf.

Study Information:

Çagla Eroglu, Nicola J. Allen, Michael W. Susman, Nancy A. O'Rourke, Chan Young Park, Engin Özkan, Chandrani Chakraborty, Sara B. Mulinyawe, Douglas S. Annis, Andrew D. Huberman, Eric M. Green, Jack Lawler, Ricardo Dolmetsch, K. Christopher Garcia, Stephen Gabapentin Receptor α2δ-1 Is a Neuronal Thrombospondin Receptor Responsible for Excitatory CNS Synaptogenesis Cell 2009 October
Stanford University School of Medicine.

Intressant tråd,

http://www.bluelight.org/vb/threads/659256-lyrica-s-(pregabalin-s)-real-mechanisim

"I'm glad you're interested in the pharmacology... more than a lot of people around here. But you are WAAAAY oversimplifying the mechanisms of NMDA and what an antagonist or agonist could cause down stream. Some antagonists have completely different effects when bound to the same exact site on NMDAR's that other antagonists bind to. It isn't that simple. NDMA and glutamate in general are such basic and broad transmitters that they aren't easily predictable, ever. And to theorize that pregablin can fix all these problems because an nmda antagonist should downstream activate x and y which have been implicated in some cardiac problems doesn't mean it will. hell x and y could be implicated in cardiac problems as a side effect downstream from something else's feedback loop. Unfortunately we're just beginning to scratch the surface of glutamatergic potential. It has the ability to cause sedation/dissociation/hallucination/anxiolysis/amnesia/anesthesia/and even psychosis that mimics 100% schizophrenia all from JUST antagonists. It's such a main component of our system and it's wired and connected to so much of our CNS that we just can't make speculations like that because while they could be right, they are more than likely wrong.

Gabapentin Pregabalin Atagabalin and all the other gabalins seem to cause carcinoma's. They did in vitro and they did in mice in vivo. Why? I have no idea. The current theory is they may actually work by also stopping new cells and nerves from growing/forming connections and they don't even know if that's true how it causes that. Could it interfere with apoptosis, maybe? Could something messing with our cells basic control loops cause cancer, absolutely. But it's only speculation at this point. What isn't speculation is that it does seem to cause cancer. There are many studies on it. Infact, gabapentin extended release was tried to be brought on patent and the FDA denied it specifically because of it's carcinogenic potential. It wasn't a special molecule it was just an extended release version of gabapentin. But gabapentin was approved. Why? Because sometimes the drug companies get their way, but I like to think the FDA wised up. Had gabapentin been brought out now it would be denied. It was approved as an adjunct and last line of treatment for seizures that don't respond to anything else, and the data showed it really didn't help seizures anyways. But it was touted as a wonder drug, research started appearing saying it was good at curing pain nerve pain fibromyalgia, anxiety, insomnia everything it was a miracle. And that's why Pfizer got hit with that enormous 430 million dollar (and now another 141 million) settlement/lawsuit. The research on gabapentin was falsified by pfizer. They realized they were going to make no money on the drug when the fda approved it as an adjunect to other seizure meds, and they had marketing teams type up research papers and publish them as fact, the pushed it off label for everything and doctored their market-made research publications to reflect that gabapentin worked wonders for every single problem. They got in a LOT of trouble. 90% of the research on gabapentin is under scrutiny and what has been looked at by investigators (the FDA research given to the FDA by Pfizer with data on their drug) which was used to get the drug approved, turned out to be so scientifically flawed that there was no way it had ever actually been done. It literally was made up in a board room and then some doctor was paid to put his name on it.

Anyway look up the cancer thing no joke there."
Citera
2017-02-25, 22:50
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
True, riktiga psykopater som inte bryr sig vilka jävla besvär dom sätter folk i.
Men Pfizer kan ju köpa bort sin empati tusenfalt om och om igen.

Yes, precis ang. försökspersonerna där. Denna medicnen verkar vara väldigt beroende av ens egna hjärnkemi, mer än nått annat kanske till och med.

Ja, jag tror det sopas hejvilt. Angående det jag skrev om youtube att det är suspekt lite uppladdade videos om dessa besvär.. youtube har ju säkerligen filter som per automatik filtrerar bort otillåtna videos på youtube.
Pfizer har säkert betalat dom för att videos om Lyricas horrifika effekter ska försvinna från youtube, och det snabbt. Logiken säger att det ska finnas tonvis med personliga erfarenheter om vad du själv upplevt.
Vem skulle inte vilja sprida ordet till övriga världen om vilket helvete den varit med om med Lyrica, om personen haft rå abstitens flera jävla månader i sträck.
Där är facebook och youtube perfekt att sprida ordet.

Alright, ja, det kanske har en sådan där "kindling effekt" att för varje avtändning man har desto värre blir det, som men alkohol.

Yes, jag känner samma angående folk i Lyrica och drogshopp tråden som säger dom ligger på gramvis per dag. Många får ju helt sjuka symptom av att bara klippa 25mg per vecka.

Det är säkerligen är jävla process för att saker ska klassas osv. men att detta är LAGLIGT är fruktansvärt konstigt. Phizer mutar säkert dom ena och dom andra.

När Pregabalin väl är klassat så kommer så småningom den ännu potentare Lyrica 2.0 forsas runt i detta vlånga land.
Då kommer den vara laglig ett tag och jag får ju upp tanken om dom inte bara gör den mer potent utan dom utvecklar den så att den verkar på även mer sätt som inte den vi har nu gör.
HUR FAN KOMMER EN AVTÄNDNING SE UT DÅ, time will tell. Jag kommer inte vara försökskanin på den fronten i all fall.

https://www.healthrising.org/blog/2015/07/26/the-next-lyrica-thousand-person-fibromyalgia-drug-trial-underway/

"Despite the side-effect issues Lyrica has been a veritable cash cow for Pfizer. Sales reached a high of $624 million in the US in the last quarter of 2013. Pfizer, its manufacturer, was so enamored of it (and three other drugs) that for years it promoted Lyrica for uses it had not been approved for. (That little mistake left the company with a cool $2.3 billion dollar fine a couple of years ago.)"

Lyrica är ju ganska najs om man vill gå upp i vikt. Fettcellerna ökar iaf för mig utan att jag gjort någon speciell ändring i min livsstil. Mycket är vätska har jag märkt för har man druckit mycket under dagen och tagit Lyrica så ser man tamigfan gravid ut. :/ Verkar även vara dosberoende på hur gravid jag ser ut under dagen.

Får ändå säga att jag har en viss romans till hur fruktansvärt skönt jag mått på den, men för mig verkar det vara less is more. Har aldrig fått ett rus på 1g doser, aldrig.

Sedan tror jag, men jag är inte säker då mitt minne är skit pga Lyrica, att jag fått bäst effekt av pulversorten som är mjölig istället för salt liknande.
Batchen som gör att man rycker i lemmar lite då och då sen man tagit en dos är intressant, undrar vad det är för liten skillnad som gör att detta händer.

Sedan en sak jag glömde berätta, detta har jag fått redan sen jag testade Lyrica för många år sedan.
Tar jag en massiv dos så blir jag förskyld, detta slår aldrig fel, det behöver inte vara en engångsdos utan det blir samma av att återdosera under dagen tills den magiska förskylnings summan uppnåtts.

Jag har lekt samma lek som dig snart 10 år och det tar tid för mig att komma till insikt.
Det positiva med Lyrica är att det är en bra medicin för att komma till insikt att det inte är värt.
Har man inte kommit till insikt än och man fortfarande är på månader av tungt användande eller för den delen normalt användande.. och det är dags att sluta, då kommer många komma till insikt att det är inte är värt.

Tänk en extra gång om du tar Pregabalin dag efter dag efter dag... djävulen kommer ifatt dig till slut och han blir starkare för varje dag som går.

Ja, 10 år av att gå i samma mönster är svårt att bara lägga åt sidan på en handvändning. Det tar tid och gör ont att växa ur.
Jag hoppas du finner elden inom dig och att du istället för att tillåta dig själv lyrica/drpger så kan du äta frukt, träna och röka gräs vilket f.ö är det absolut bästa om man är en missbrukare som oss och 'måste' ha något på helger. istället. Så gjorde jag under ett år och min hälsa samt mående blev förvånansvärt mycket bättre---tills den goa klassikern kom o jag tänkte 'äh kan ta några lyrica ikväll det var längesen' LOL. Satan lurar runt hörnet ja och hans form är en lyrica kapsel från pfizer

Den klassikern låter jag mig inte luras av mer, istället är jag medveten om konsekvenserna om jag vill ta en risk och kämpar för att inte låta det gå för långt. Vilket går hyffsat bra men är som sagt på god väg framåt.

Jag och som många andra missbrukare fick gå den hårda vägen- Visste inte ens vad en avtändning innebar eller vad det var tills jag hamnade i en sjukt hård jävla benso at som satt i månader. Då kom jag till insikt om hur jag aldrig igen hamna där igen och nu krigar jag med mig själv för att bli kvitt det- Människor man jobbar med skulle bara veta hur det är i ens skor och hur man kämpar, krigar och sliter i sig själv bara av den anledningen att inte ta droger. Folk förstår inte.
Senast redigerad av nosferatuzen 2017-02-25 kl. 22:55.
Citera
2017-02-25, 23:04
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Äter 600mg Lyrica dagligen sedan 8 år tillbaka. Jag tar den dock för nervsmärtor efter en tråkig bilolycka.

Men livet går vidare, antar jag?
höga doser, hur mår din lever? Jag ploppar i mig runt 300-400mg när jag väl tar det typ 2 gånger per månad då är man rätt skön.
Citera
2017-02-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ja, 10 år av att gå i samma mönster är svårt att bara lägga åt sidan på en handvändning. Det tar tid och gör ont att växa ur.
Jag hoppas du finner elden inom dig och att du istället för att tillåta dig själv lyrica/drpger så kan du äta frukt, träna och röka gräs vilket f.ö är det absolut bästa om man är en missbrukare som oss och 'måste' ha något på helger. istället. Så gjorde jag under ett år och min hälsa samt mående blev förvånansvärt mycket bättre---tills den goa klassikern kom o jag tänkte 'äh kan ta några lyrica ikväll det var längesen' LOL. Satan lurar runt hörnet ja och hans form är en lyrica kapsel från pfizer

Den klassikern låter jag mig inte luras av mer, istället är jag medveten om konsekvenserna om jag vill ta en risk och kämpar för att inte låta det gå för långt. Vilket går hyffsat bra men är som sagt på god väg framåt.

Jag och som många andra missbrukare fick gå den hårda vägen- Visste inte ens vad en avtändning innebar eller vad det var tills jag hamnade i en sjukt hård jävla benso at som satt i månader. Då kom jag till insikt om hur jag aldrig igen hamna där igen och nu krigar jag med mig själv för att bli kvitt det- Människor man jobbar med skulle bara veta hur det är i ens skor och hur man kämpar, krigar och sliter i sig själv bara av den anledningen att inte ta droger. Folk förstår inte.

Yes, det tar sin tid.

Hahaha, när den goa klassikern kommer för mig brukar det bli lite dåliga gängor ett tag...
Känner igen mig helt med vad du skriver.

Det är svårt att relatera, omöjligt för dom flesta, till en missbrukar personlighet pga att ens handlande låter så jävla ologiskt.
Iaf i mitt fall.

Glad att jag inte känt av Benzo AT, verkar som att hjärnan och kroppen skriker av smärta under dessa tillstånd.
Som du säger så kommer insikten sakta men säkert men det kanske är så både för dig och mig om man inte är helt stabil så är det svårt att hålla sig till den insikten. För att man vill andas ut lite från det som pågår inuti en.

Du satte pricken över i:et med mat och träning, underskattat bland väldigt många.
Nu är det ju individuellt hur pass bra man mår när man tränat men ta i tillräckligt så att man kommer över den där tröskeln och man kan må förvånansvärt bra, länge håller det i sig också! Men jag vetifan det kanske är tolerans på det också såsom Lyrica.
Citera
2017-02-26, 01:30
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Yes, det tar sin tid.

Hahaha, när den goa klassikern kommer för mig brukar det bli lite dåliga gängor ett tag...
Känner igen mig helt med vad du skriver.

Det är svårt att relatera, omöjligt för dom flesta, till en missbrukar personlighet pga att ens handlande låter så jävla ologiskt.
Iaf i mitt fall.

Glad att jag inte känt av Benzo AT, verkar som att hjärnan och kroppen skriker av smärta under dessa tillstånd.
Som du säger så kommer insikten sakta men säkert men det kanske är så både för dig och mig om man inte är helt stabil så är det svårt att hålla sig till den insikten. För att man vill andas ut lite från det som pågår inuti en.

Du satte pricken över i:et med mat och träning, underskattat bland väldigt många.
Nu är det ju individuellt hur pass bra man mår när man tränat men ta i tillräckligt så att man kommer över den där tröskeln och man kan må förvånansvärt bra, länge håller det i sig också! Men jag vetifan det kanske är tolerans på det också såsom Lyrica.

lyrica at'n är nästan identiskt har jag hört och typ känt. Har dock aldrig haft en riktig at som lyrica användare får efter typ ett halvårs knaprande som tur är men de jag fick var tillräckligt för att göra mig rädd.

Människan har ju sen tidernas början alltid varit aktiva, som att jaga djur för kläder, mat osv så därför är min teori att alla skulle få en bättre självkänsla och bli gladare av träning. Sen menar jag inte att det är guds mirakel men helt klart bättre än kemiska piller som skapar obalans i hjärnan och kropp.

Tacl för diskussionen iaf mannen. Lycka till med allt och akta dig snälla för djävulen =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in