Citat:
Ursprungligen postat av
nosferatuzen
Tack för svaret.
Jag tvivlar inte en sekund på att pfizer är riktigt vidriga när det gäller preparat som är klassade och hur dom ignorerar vissa varningar. Har dock läst på läkemedelsverkets hemsida om när lyrican blev testad av försökspersoner och folk fick tydligen at efter doser på 3-600mg efter 3 veckor men inte så illa som jag fick. Den är från 2003 typ och inte uppdaterad konstigt nog. Dom borde aldrig släppt den för det finns redan saker mot smärta & ångest eller vad folk nu har som får den utskriven.
Den är ju såpass brutal så läkare borde hellre ge en lite tyngre opiat som tramadol än lyrica då en at på tramadol bara är en vecka o lyrica kan ta flera jävla månader!!!! Problemen soppas under mattan och det är inte lite tydligt heller.
Jag har ju tänt av 2-3gånger från denna så det är säkert därför jag nu sista gången fick en sån ordentlig smäll. Hade tidigare besvären du beskriver att du får innan och det är guds gåva jämfört med det jag fick nu. LIDER med dom som ätit det i flera år och vill sluta!!! Jävla piss Pfizer och läkare som ger ut det. Blir riktigt förbannad.,
True, riktiga psykopater som inte bryr sig vilka jävla besvär dom sätter folk i.
Men Pfizer kan ju köpa bort sin empati tusenfalt om och om igen.
Yes, precis ang. försökspersonerna där. Denna medicnen verkar vara väldigt beroende av ens egna hjärnkemi, mer än nått annat kanske till och med.
Ja, jag tror det sopas hejvilt. Angående det jag skrev om youtube att det är suspekt lite uppladdade videos om dessa besvär.. youtube har ju säkerligen filter som per automatik filtrerar bort otillåtna videos på youtube.
Pfizer har säkert betalat dom för att videos om Lyricas horrifika effekter ska försvinna från youtube, och det snabbt. Logiken säger att det ska finnas tonvis med personliga erfarenheter om vad du själv upplevt.
Vem skulle inte vilja sprida ordet till övriga världen om vilket helvete den varit med om med Lyrica, om personen haft rå abstitens flera jävla månader i sträck.
Där är facebook och youtube perfekt att sprida ordet.
Alright, ja, det kanske har en sådan där "kindling effekt" att för varje avtändning man har desto värre blir det, som men alkohol.
Yes, jag känner samma angående folk i Lyrica och drogshopp tråden som säger dom ligger på gramvis per dag. Många får ju helt sjuka symptom av att bara klippa 25mg per vecka.
Det är säkerligen är jävla process för att saker ska klassas osv. men att detta är LAGLIGT är fruktansvärt konstigt. Phizer mutar säkert dom ena och dom andra.
När Pregabalin väl är klassat så kommer så småningom den ännu potentare Lyrica 2.0 forsas runt i detta vlånga land.
Då kommer den vara laglig ett tag och jag får ju upp tanken om dom inte bara gör den mer potent utan dom utvecklar den så att den verkar på även mer sätt som inte den vi har nu gör.
HUR FAN KOMMER EN AVTÄNDNING SE UT DÅ, time will tell. Jag kommer inte vara försökskanin på den fronten i all fall.
https://www.healthrising.org/blog/2015/07/26/the-next-lyrica-thousand-person-fibromyalgia-drug-trial-underway/
"Despite the side-effect issues Lyrica has been a veritable cash cow for Pfizer. Sales reached a high of $624 million in the US in the last quarter of 2013. Pfizer, its manufacturer, was so enamored of it (and three other drugs) that for years it promoted Lyrica for uses it had not been approved for. (That little mistake left the company with a cool $2.3 billion dollar fine a couple of years ago.)"
Lyrica är ju ganska najs om man vill gå upp i vikt. Fettcellerna ökar iaf för mig utan att jag gjort någon speciell ändring i min livsstil. Mycket är vätska har jag märkt för har man druckit mycket under dagen och tagit Lyrica så ser man tamigfan gravid ut. :/ Verkar även vara dosberoende på hur gravid jag ser ut under dagen.
Får ändå säga att jag har en viss romans till hur fruktansvärt skönt jag mått på den, men för mig verkar det vara less is more. Har aldrig fått ett rus på 1g doser, aldrig.
Sedan tror jag, men jag är inte säker då mitt minne är skit pga Lyrica, att jag fått bäst effekt av pulversorten som är mjölig istället för salt liknande.
Batchen som gör att man rycker i lemmar lite då och då sen man tagit en dos är intressant, undrar vad det är för liten skillnad som gör att detta händer.
Sedan en sak jag glömde berätta, detta har jag fått redan sen jag testade Lyrica för många år sedan.
Tar jag en massiv dos så blir jag förskyld, detta slår aldrig fel, det behöver inte vara en engångsdos utan det blir samma av att återdosera under dagen tills den magiska förskylnings summan uppnåtts.
Citat:
Ursprungligen postat av
nosferatuzen
Som du skriver ovan så tror jag inte dessa kostymnissar bryr sig om att rädda liv.
En sak är jävligt klar, har man känslomässiga problem (vilket jag själv haft sen barn av olika anledningar) så hjälper inte substanser i längden. Alla gör att du förlorar. Jag tror på ett hälsosamt liv och rehabilitering genom andra sätt än droger och den mentaliteten bör folk vakna upp till idag och förstå. Det är så enkelt.
¨
Visst. jag knarkar fortfarande. Mitt missbrukar mönster är svårt att ta sig ur då jag lekt med skiten i över 10 år men jag är påväg och kommit längre än vad jag trodde jag kunde.
Hoppas alla människor ger sig själv en spark i röven och inser att vi blir blåsa på pengar och hälsa.
Tabletter är bra om du brutit något eller har fysisk smärta. Då förstår jag.
Jag har lekt samma lek som dig snart 10 år och det tar tid för mig att komma till insikt.
Det positiva med Lyrica är att det är en bra medicin för att komma till insikt att det inte är värt.
Har man inte kommit till insikt än och man fortfarande är på månader av tungt användande eller för den delen normalt användande.. och det är dags att sluta, då kommer många komma till insikt att det är inte är värt.
Tänk en extra gång om du tar Pregabalin dag efter dag efter dag... djävulen kommer ifatt dig till slut och han blir starkare för varje dag som går.