2017-02-24, 07:46
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Hur skulle ni beskriva ruset och effekten jämfört med benso och z-analoger? Bara tagit lyrica 1-2 ggr och då vill jag minnas att det kombinerades med annat/låga doser osv. Bättre mot depression, sämre mot ångest? Har ingen större förhandskoll

För övrigt vill jag berömma Solituder för dennes avatar, bra skit

Man tackar! Inte alla som uppskattar riktigt bra punk och HC såsom Void Har det faktiskt gaddat över knogarna. Gör det mig ännu häftigare i din värld?

Jag skulle kalla det för torrfylla, sålänge man kommer upp i doser runt ca 1500mg och uppåt.
Detta kan vara väldigt individuellt, men jag har inte tagit det särskilt länge alls och har alltid haft en hög grundtolerans på i princip allting jag provat, och det är det mesta. Åtminstone i början. Funkar bra mot herr Ågren och även depression. Jag blandar förvisso med subutex, dock inte dagligen. Och Subutex är i så små doser numera att jag inte känner något direkt rus av det, har heller inte gjort om jag inte först druckit 5-6 10.2or innan jag drar mig en 8a och uppåt dom 2-2.5 senare åren.
Annars så blir jag bara någorlunda frisk, som man säger.
Z-analoger har jag aldrig fått något rus av och det underlättar då inte sömnen något nämnvärt heller.
Har provat att lösa upp 50 mg Stilnox i pump och upp i röven efter att ha ätit 5 st men ändå inte känt någonting överhuvudtaget. Detta var vid ett tillfälle då jag inte hade någon som helst tolerans på varken Stilnox eller Imovane. Sjukt att detta skall vara det starkaste alternativet till insomningstablett. Jag kan då inte förstå vad som är så märkvärdigt med det.

Lite off-topic men varför får man aldrig ta igen sömnen man förlorar under kortare och längre vakenhet på cs, exempelvis amfetamin? Var vaken i åtminstone 30-35 h, men vaknade likförbannat efter enbart 5-6 timmars sömn. Förjävligt är det! Jaja, vaknar man inte upp och mår skit, det är väl då man ska bli orolig. Hoppas verkligen mina 10 gram Lyrica kommer idag, annars lär helgen bli bra jävla knepig.
Senast redigerad av Solituder 2017-02-24 kl. 08:03.
Citera
2017-02-24, 07:58
Medlem
Solituders avatar
Om man nu bara tar det en gång varannan vecka, varför då ta det överhuvudtaget?
Antar att det är ruset du är ute efter enbart då och inte speciellt mycket av ångestlindring?
300 mg var inte ens i närheten till att jag kände någonting överhuvudtaget, inte ens första gången.
Sen så är jag rätt sjuk i huvudet och fick i mig ca 23 gram på 3-4 dagar här i förra veckan.
Lyckades få samma beställda paket 2 ggr, så blev skitglad. Klart att man inte använder dom få hjärnceller man har kvar och tar 5 ggr så mycket som nödvändigt då istället.
Som sagt, jag är inte det bäst mående psykfallet på FB och kan för alla pengar i världen inte förstå varför jag skulle trycka i mig så satans mycket. Nu sitter man här, helt utan sedan 2-3 dagar tillbaka istället. Antar att man får skylla sig själv i sin totala brist på återhållsamhet.
Spelar ingen roll vad man har. Hade jag haft en 0.5:a grymt heroin så hade det varit borta det med
:/ Tack och lov så har jag bara tagit heroin ett fåtal gånger, men Subutex är fan ingen lek att sluta med heller och där sitter man redigt i skiten. Skall prova att injicera heroin åtminstone en gång för att se om det är så märkvärdigt som alla utger det för att vara.
Citera
2017-02-24, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Fan va mysig man blir på Lyrica, inte tagit på 2 veckor och tog 300 mg ikväll - räckte gott och väl. Skönt snurrig och euforisk. Men jag håller mig till en gång varannan vecka då jag läst vilket helvete det är att sluta med dessa om man äter dagligen osv.
Precis, 300 blir jag riktigt fin av. Strongt att bara ta varannan vecka. En gång i veckan är för ofta eller?
Citera
2017-02-24, 15:05
Medlem
Jag brukar ta 2-3 ggr i veckan, 150mg är lagom dos, 300 för mycket.
Denna veckan har jag dock tagit en paus.
Tycker inte lyrica har någon ångestdämpande effekt alls, hos mig framkallar det faktisk en viss ångest.
Eller, faktisk, dagen efter lyr brukar ångestnivån vara helt okej, dvs lugnare än vanligt..
Det kanske skulle funka som ångest medicin om jag tog det dagligen, men det tänker jag inte ens testa.
Då tar jag hellre mina ssri och lite benzo om det blir för djävligt. Håller mig till max 2-3 ggr i veckan på benzo också, och då bara 1-2 mg alpra eller klonazepam.
Benzo får jag definitivt inte nåt rus på, lite sämre balans är det enda rusliknande, om jag tar idiot-doser, men det ger ju en sorts kick att eliminera all ångest.
Jag kanske har missat nånting när det kommer till lyrica, har aldrig tagit mera än 300mg på samma gång. Det var inte så mysigt, blev äckligt drogad och seg.. så om jag ytterligare ökar dosen, kommer jag bli halleluja nice, eller bara ännu mera fuckad?
Vet inte om jag orkar testa.
Lyrica är torrfylla.
Helt ok att ta lite då och då, om man har tråkigt.
Citera
2017-02-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Precis, 300 blir jag riktigt fin av. Strongt att bara ta varannan vecka. En gång i veckan är för ofta eller?
Det är nog individuellt. Jag körde en gång i veckan i början men det var för ofta för mig så jag drog ner till varannan vecka. Nu kör jag kanske Lyrica en helg, och helgen efter röker jag lite gräs, tar opiater eller liknande. Variation. Mitt psykiska begär efter någon form av berusning då och då kommer jag aldrig, och vill aldrig, bli av med. Men på det sättet undviker man iaf fysiskt beroende av substanser. Det funkar bra för mig. Jag kör på som vanligt i veckorna med jobb och träning och mår faktiskt riktigt bra för tillfället.
Citera
2017-02-24, 17:38
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eikd
Jag brukar ta 2-3 ggr i veckan, 150mg är lagom dos, 300 för mycket.
Denna veckan har jag dock tagit en paus.
Tycker inte lyrica har någon ångestdämpande effekt alls, hos mig framkallar det faktisk en viss ångest.
Eller, faktisk, dagen efter lyr brukar ångestnivån vara helt okej, dvs lugnare än vanligt..
Det kanske skulle funka som ångest medicin om jag tog det dagligen, men det tänker jag inte ens testa.
Då tar jag hellre mina ssri och lite benzo om det blir för djävligt. Håller mig till max 2-3 ggr i veckan på benzo också, och då bara 1-2 mg alpra eller klonazepam.
Benzo får jag definitivt inte nåt rus på, lite sämre balans är det enda rusliknande, om jag tar idiot-doser, men det ger ju en sorts kick att eliminera all ångest.
Jag kanske har missat nånting när det kommer till lyrica, har aldrig tagit mera än 300mg på samma gång. Det var inte så mysigt, blev äckligt drogad och seg.. så om jag ytterligare ökar dosen, kommer jag bli halleluja nice, eller bara ännu mera fuckad?
Vet inte om jag orkar testa.
Lyrica är torrfylla.
Helt ok att ta lite då och då, om man har tråkigt.
Jag förstår precis vad du menar,även att jag kan tycka att ruset kan vara obehagligt ibland (ryckningar,svårt att förra en konversation utan att tappa bort mig)
Men tillsammans med opiater eller benso blir det riktigt bra.
Många upplever lyrica som världens bästa drog (eufori) men det har jag aldrig riktigt upplevt.
Citera
2017-02-24, 23:04
Medlem
nocoolnamejims avatar
Äter 600mg Lyrica dagligen sedan 8 år tillbaka. Jag tar den dock för nervsmärtor efter en tråkig bilolycka.

Men livet går vidare, antar jag?
Citera
2017-02-25, 12:32
Medlem
Förmodligen vet de flesta detta men jag skriver ändå.

Fick hem 50 gram igår och stoppade i mig runt 450mg och inget hände trots att några skrivit att denna batch skulle vara top notch. Jag väntade 3 timmar, inget hände, jag blev besviken och gick och tränade. Kom hem, duschade och åt middag osv. Då, 4 timmar efter intag började det hända grejer, sen steg ruset under kvällen och vid 22-tiden var jag sjukt slirig och go . Superbra grejer med andra ord.

Dock tycker jag att påslaget var lite väl långsamt, så jag tänkte att jag skulle mala ner ett par gram till ett finare pulver. Jag hittade en mortel och en kakelplatta (självklart en blank), i mortelskålen skulle ju allt fasta och ett helvete att få tillbaka pulvret i sin påse.

På kakelplattan kan man använda sig av hörseln för att få en uppfattning om vilken del i pulverhögen som inte blivit finmald, ja ni fattar, man hör tydligt på ljudet när man inte behöver mortla längre.

Iaf sjukt smidigt att från kakelplattan skrapa ner det fina dammet, som nu ser ut som pfizer-lyrica, på ett papper och därifrån ner i påsen.

Jag hoppas och tror att nästa gång jag tar lyrica att det slår på lite tidigare.

Om ni känner till nån smidigare metod, får ni gärna berätta.
Citera
2017-02-25, 17:06
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Ja, grattis till den turen Tänk dock på att avtändningen blir värre och värre för varje gång man får den.. Mina första lyrica-avtändningar var på sjukt höga doser, åt 40 gram på 3 veckor en gång, tände sen av och det var över sen på några dagar... Men efter det gick det bara utför... Nu sista avtändningen jag hade på lyrican mådde jag så dåligt i 3 veckor, hade knappt önskat min värsta fiende den ATn. Vill bara varna dig lite så att du kanske slipper må som jag gjorde
Att du känner dig låg är säkert en kombination av avtändning och ja, livet är inte alltid så kul. Men försök hålla ut några veckor är mitt tips, tills du är fri från AT, sen försök att bara ta ibland. Lättare sagt än gjort dock. Mvh

Typ samma här. Jag käkade 300mgs lyrica under ett par veckor, typ 3 och det var doser på minst 1000mg varje dag.
Sen slutade jag tvärt och tände av under en hel jävla månad! Mina ben hade myrkryp eller 'restless legs' (som kanske är samma sak) och sov svin dåligt eller om ens något. Ilska, svag, ledsen, oro och all den förvirrade mentala biten fanns med under den tiden såklart.

Under den månaden jag tände av så tog en gång i veckan bara för att få 'andas' och då höll jag mig till doser på 300-600 mg och det drog säkert ut på det lite. Nu är det över och jag vill aldrig röra skiten igen.

Hur fan kan det ha varat så länge? Det måste vara den värsta substansen på marknaden, värre än heroin och benso skulle jag säga.

Sen märkte jag att kramper dök upp vid brist på sömn och intag av den skiten. Får aldrig det annars, så länge jag sovit och ätit bra. Någon annan som krampat på lyrica vid liknande situationer?
Senast redigerad av nosferatuzen 2017-02-25 kl. 17:10.
Citera
2017-02-25, 17:15
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:

Fick hem 50 gram igår och stoppade i mig runt 450mg och inget hände trots att några skrivit att denna batch skulle vara top notch. Jag väntade 3 timmar, inget hände, jag blev besviken och gick och tränade. Kom hem, duschade och åt middag osv. Då, 4 timmar efter intag började det hända grejer, sen steg ruset under kvällen och vid 22-tiden var jag sjukt slirig och go . Superbra grejer med andra ord.

Dock tycker jag att påslaget var lite väl långsamt, så jag tänkte att jag skulle mala ner ett par gram till ett finare pulver. Jag hittade en mortel och en kakelplatta (självklart en blank), i mortelskålen skulle ju allt fasta och ett helvete att få tillbaka pulvret i sin påse.

På kakelplattan kan man använda sig av hörseln för att få en uppfattning om vilken del i pulverhögen som inte blivit finmald, ja ni fattar, man hör tydligt på ljudet när man inte behöver mortla längre.

Iaf sjukt smidigt att från kakelplattan skrapa ner det fina dammet, som nu ser ut som pfizer-lyrica, på ett papper och därifrån ner i påsen.

Jag hoppas och tror att nästa gång jag tar lyrica att det slår på lite tidigare.

Har själv behövt vänta i några timmar innan effekt och på tom mage dessutom. Konstigt då jag bitit sönder dom i munnen så pulvret kommit ut och sen svalt ner med vatten.

Vet inte om det beror på att de är falsk lyrica för jag kan inte minnas att det är sån fördröjning på pfiizers.
Citera
2017-02-25, 18:30
Medlem
Solituders avatar
Lyricey har ju bra grejer iallafall. Fick 12 gram när jag beställt 10. Gången innan fick jag två st paket med samma innehåll. Måste ha varit något knas där eftersom jag bara hade beställt 10 g.
Fick 24 gram då iallafall men dum i huvudet som man är så käkade man upp hela 24 gram på 4 dagar.
Alltså 6 gram om dagen. Helt jävla sjukt! Mådde dock inte dåligt efter och så fick jag vänta 3-4 dagar innan nytt anlände.
Imorse vaknade jag och hade så sjukt ont i rumpan och så strålade det ner i båda benen.
Obeskrivligt jävla ont! Polarna fick ge mig suben o lyrican eftersom jag själv var förlamad av smärta.
Nu kan jag röra på mig men har fortfarande ont i vänstra delen av rumpa och ben.
Det har aldrig hänt förr och har ingen aning vad det beror på. Tog bara 2 gram igår plus en 8a subutex och 1 mg ikto, 4 propavan och en redig dos flytande theralen. Blev rätt vinglig då kan jag säga.
Citera
2017-02-25, 18:37
Medlem
Citat:

Detta är något jag lade märke till första gångerna jag testade Lyrica.
Jag måste stimulera mig under sjävla uppgången annars får jag ingen effekt alls. Det är som det är en kombination av Lyrican och när hjärnan processar/blir stimulerad av något.
Som en threshold så att säga.. en gräns som måste kommas över stimulerande sett, och med Lyrican simmande där uppe i knoppen så brukar effekten komma.

Många gånger har jag tagit min dos och sedan väntat och väntat, sedan närmar det sig 3 timmar och fortfarande händer inget.. jag blir då såklart besviken och sedan får jag ingen effekt alls.
Den allra största majoriteten av gångerna har det slagit pga att jag gjort något stimulerande under tiden, städa som fan funkar bra.. adrenalinstinn musik också.

När jag var utan Lyrica uppåt 40 timmars snåret så tog jag en dos Lyrica för att se när jag märker någon sorts kroppslig eller psykiskt effekt.
Vid ganska exakt 90 minuter försvann kylan jag känt i kroppen pga att jag varit utan Lyrica dessa timmar.
Detta var vid klockan 19:30.
Sedan gjorde jag inget speciellt roligt under resten av kvällen.
Dock på natten lagade jag god mat i ugnen och kände dofterna medans jag kollade på roliga serier, då helt plötsligt kände jag att jag hade även psykisk effekt.
Det kan ta en jävla tid asså.

En annan gång trodde jag att det inte skulle hända nått alls, men började lira lite tvspel och var i ett allmänt kasst humör. Detta var nog en 5 timmar efter intag.
7 timmar senare smällde det till utav bara fan sedan på natten hade jag ett rus som jag kan likna vid första gången jag testade.
Det är en sådan märklig substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in