2017-02-25, 16:06
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=Varjverumxx|60003996]
Citat:
Men nu glömde du ju 1a Moseboken, där "Gud säger" ? att.. "människorna som jag skapade vill jag utrota på jorden, ty jag ångrar att jag gjort dem"

Gud som förintelseideolog alltså.. full av hat och avsky .. men nu till frågan ;

Kan du bekräfta
människornas ONDSKA i den tid när människor brukade jorden som HERREN hade förbannat?

Det räcker med ett ja, eller nej.
Citera
2017-02-25, 16:35
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Finns ingen möjlighet att bevisa Gud för den som inte vill ha honom.
Finns ingen möjlighet att bevisa TFSM för den som inte vill ha honom
Citat:
Jag är glad för att Skaparen visar oss hur vi ska leva:
Genom en "helig" skrift som saknar utombibliskt stöd för att det som står där skulle stämma? Varför visar Gud ingenting nu i modern tid?
Citera
2017-02-25, 16:52
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Finns ingen möjlighet att bevisa TFSM för den som inte vill ha honom
Genom en "helig" skrift som saknar utombibliskt stöd för att det som står där skulle stämma? Varför visar Gud ingenting nu i modern tid?
Och varför lyckades guden inte utrota människosläktet, som med sin fria vilja att fortsatt göra vad som bedömdes behöva göras? Dvs, införa paradigmskifte med mera... och i sin kontenta, avfärda gud och där han "visade sig" bara halshugga gonom rakt av.

Kan det vara så enkelt att den gud som människor skapat, också dödats av människor, varpå man får helt enkelt försöka förlika sig med att guden är väldigt död ochväldigt borta ur denna värld.. ?

P.g.a sin förintelse-ideologi, om inget annat.

Visst .. Hitler hade sin uppgång.. men plötsligt kan man ha tänkt, shit.. detta har vi för fan varit med om förut.. och plötsligt var förintelseideologin inte alls lika trevlig längre eller värd att uppmärksammas.

Ja.. förstås, att det alltid finns en tros-svans av blind lojalitet kvar i efterdyningarna som blint börjar tolka i skärvorna... av den söliga gallimatias som kan finnas kvar, som vissa återupptar i tron att, man iaf kan tjäna sig en hacka (ORG.JV , med helt-annan.. tolkning än sina hatobjekt "kristna") iaf.. en tolkning som kan väcka alltid någon med smak för förintelseideologi, där "högste herren" himself, är enda chefen.. man får vara hur ond och hur elk man bra vill, så länge man håller sig trogen den hatfyllde guden, som ville förinta allt mänskligt.

Blodtransfusion är en mkt mkt mänsklig företeelse, ära sina barn är också mkt mkt mänskligt älskvärt, ge presenter åt dem man älskar eller bara uppskattar också signifikant för människor.. djuren gör det inte, för det står inte i bibeln men står inte i djungellagen heller att man "ska"
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-25 kl. 17:00.
Citera
2017-02-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
För att bevisa ditt påstående

Jag pratar inte för döva öron.
Citera
2017-02-25, 17:04
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Detta är ett bevis för ditt påstående? Eller kan det vara så att du inte har något att prata om när det väl börjar "brännas", som backar upp dina påståenden?
Citera
2017-02-25, 17:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Precis, du läser innantill och läser innantill , varken tänker eller talar självständigt, man kan ju inte ens se att du har något som förärats av gud att ses som vilja öht.

Viljelöshet däremot. Kanske orkeslöshet, kanske är du bara lat, kanske oförmögen att mer än läsa-innantill och därifrån enbart återstår att be.

Då har du aldrig en berört frågan, om vad gud är men frramförallt.. vad är människa, en sak som du tycks skita i.

För du vet att en väldigt överväldigande majoritet bland människor pån jorden, verkligen inte läser bibeln , däremot läser en stor del av mänskligheten en hel massa andra böcker, som du fullständigt ratar och fnyser åt.

Du sitter med en dator i händerna, gör du det för att gud förärat dig den datorn med sin stora livsvisdom? Har du hört någon bibelhistoriker som förordat trosliv, någonsin förorda människor att förkovra sig i teknik, och därför inte sitta med bibeln så många timmar i sträck i tron på att finna-svar?

nej.. dumt att jag ens frågar, jag har ju en hel vägg framför mig som kan tala med tigandets eleganta klokhet, ju.

Och så har jag en bibel, som inte reviderats av org.jv , sådan som du förkastar där det ordagrant står hur hatisk gud är mot mänkligheten och hur psykotisk han blir över ivern att inte snabbt nog kunna förinta.
Citera
2017-02-25, 17:12
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Precis, du läser innantill och läser innantill , varken tänker eller talar självständigt, man kan ju inte ens se att du har något som förärats av gud att ses som vilja öht.

Viljelöshet däremot. Kanske orkeslöshet, kanske är du bara lat, kanske oförmögen att mer än läsa-innantill och därifrån enbart återstår att be.

Då har du aldrig en berört frågan, om vad gud är men frramförallt.. vad är människa, en sak som du tycks skita i.

För du vet att en väldigt överväldigande majoritet bland människor pån jorden, verkligen inte läser bibeln , däremot läser en stor del av mänskligheten en hel massa andra böcker, som du fullständigt ratar och fnyser åt.

Du sitter med en dator i händerna, gör du det för att gud förärat dig den datorn med sin stora livsvisdom? Har du hört någon bibelhistoriker som förordat trosliv, någonsin förorda människor att förkovra sig i teknik, och därför inte sitta med bibeln så många timmar i sträck i tron på att finna-svar?

nej.. dumt att jag ens frågar, jag har ju en hel vägg framför mig som kan tala med tigandets eleganta klokhet, ju.

Och så har jag en bibel, som inte reviderats av org.jv , sådan som du förkastar där det ordagrant står hur hatisk gud är mot mänkligheten och hur psykotisk han blir över ivern att inte snabbt nog kunna förinta.
Huvudet på spiken. Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2017-02-25, 17:28
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Huvudet på spiken. Kunde inte sagt det bättre själv

... här har lästs bibeln och jag reagerade tidigt på hatet som ryms mellan pärmarna.

Sådan illvilja och sådant hat kan jag inte se i andra textsamlingar, hur mycket jag än försökt finna.

Det närmsta jag kommer är nazistisk ideologi, där är det hatet som är motorn och grunden för tro och udnerkastelse för en/någon "synnerligen upplyst figur" , om så att Hitler nu samtidigt förstås utöver att vara husgud, var också en mänsklig individ med smak för människosysslor, som en bisyssla kanske...

men huvudsakligen, en upphöjd frontfigur, i bibeln ses en upphöjd frontfigur med omättligt hat och illvilja mot människosläktet, Hitler gick inte ens så långt.. utan "sansade sig" i viss mening, i storhetsvurmandet.
Citera
2017-02-25, 17:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Då är vi tillbaka på ruta 1.
Varför tror du att mina öron är döva?
Citera
2017-02-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, fast den bevisar Gud, eller?

Skapelsen bevisar Skaparen Gud
Citera
2017-02-25, 17:58
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Så när teister hävdar syndafloden, ska de hävda guds hat.

Och sluta upp med att försöka leka snillen i naturvetenskap, eftersom allt står i bibeln om anstiftaren för hat, vilken intention han hade och hur herren med sin illvilja och avsmak för mänskligt tänkande och agerande varelser.. hade intentionen att förinta, för herrens hat var så starkt av att inte se att han skapat gudar, utan bara människor.. trodde herren således att han skulle få se sin egen genialitet förverkligad i fler gudar?

Istället för så många människor? isf måste man ju få säga att guden, haft allvarlig mental störning som inte ens kunnat skapa de gudar.. själv ordagrant säga människor.. men besviket se produkten människa.

OIm jag tar en lerklump, och ska dreja krukor.. men får framför mina ögon e istället livs levande skalbaggar, bete sig planlöst och inte stå där jag placerat dem.. vad har då felat? Min tro om att mig veta vad en kruka är.. men inte fatta skillnaden mellan en lerkruka och en skaplbagge? jag har ju haft en genin okunskap för det första.. påstått mig kunna skapa krukor men istället får se skalbaggar ploppa ut ur leran som jag tycker mig behärska.

Ergo, Herren var aldrig någon härskare! Det fanns kanske någon slags herre.. men den herren som omtalas i bibeln, var aldrig härskare med förmåga veta¨vad han hade i sina händer, du ser islam med samma problematiska logiskt sett. helt förträffliga intelligensbefrielse... man förstod och ännu svårigheter att förstå skillnaden mellan lera och natur-material. Lera återfinns i jordlager, visst.. men blod och lera.. går aldrig att sammanlikas, men man strider hårt och brutalt om detta ÄNNU, fortfarande år 2017 och om jag ska yppa min illusion så tror jag att det kommer ses strider om andefattig intelligensbefriad guds skepnad, fortfarande de nästkommande 100 åren, också om 500 år..

Är man intresserad, så enbart börja ta del av medicinska upptäckter om konsekvenserna av fundamentalistisk gudstro.. vad som via medicinska glasögon avslöjas om bakomliggande orsaker till tvångs-stympning.. tvångsgifte

Muslimen kommer säga rasist rasist rasist.. men hur kan en fundamentalt fungerande hjärna, som öhjt VÄGRAT ta till sig annat än bejakande koranism, ens förstå vad han kritiserar? När han ju för det första har som livsmål att DISKRIMINERA, hans gud/Allah är en illvillig maktfaktor, finns hundratusentals bevis om hur islamtrogna utan samvetsbetänkligheter dödshotar redan mkt små dilemman.

nej, vill inte skriva lång atradiga sjok, textvägg efter textvägg.. men det finns material så man kan gråta ihjäl sig över hur gudstroende människor blint hävdar sig ha ABSOLUT rätt, och precis som gud.. är villiga att döda, för så lyder ju "guds ord" deras gudsmannualer, de ger sig lov att ,mörda lemlästa, hata.. och diskriminera precis som det känns.

så kan jv.debattörer.. såp snabbt anklaga andra, att vara "illojala mot gud" , ja för man drivs inte av hat.. över vad man bestämt sig för att vara skrivet av allsmäktigheyt,

man försöker istället att förstå :

vad är en bok

hur kom den till

vem o vilka fyllde oken med ord

när skedde skrivandet och präntandet av något som skulle ses som ABSOLUTISTISK LAG

etc
etc
etc

Jag ser inte att islamister eller andra gudsdyrkande haar rent mjöl i påsen, men värst är att jag ju får kvittens på mentalt otillförlitligt agerande som koranläsning + bibelläsning orsakar, men inget kul att antaga, att lönnmördande och brutalt primitivistisk tankeföring. inte kommer att upphöra

i en annan tråd, tar jag upp.. heritage/arv och miljö.. inavel.. hur många mklt oskyldiga barn som får lida extremt p.g.a religiös fanatism, och hur många dödfödda barn som de facto föds.. i starka smärtor... men samtidigt hur deras "öden" mörkas på de mest bestialiska manér, via ohederlig samvetslös ljugande damhällsapparat.

/ nu, ska jag försöka sluta skriva så långa inlägg. (förlåt.. )
Citera
2017-02-25, 18:01
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Skapelsen bevisar Skaparen Gud
Hur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto