2017-02-25, 01:26
Medlem
Realisten73s avatar
Okej, denna mannen är för mig en livs levande gåta.

Eftersom de enda som tror på honom är hans fans som knappt är fyllda 15 år och alltså inte får hänga här så kan man ju tala så ni alla förstår, för jag tror inte någon här inne köper hans snack, då han är en fullblodad mytoman.

Senaste nytt är ju hans bilar. Han har lurat sina fans att han köpt 2 st bilar för ca 1-2 miljoner. Bilarna ägs dock utav ett bilföretag i Stockholm, som i sin tur hyr ut dessa (leasing) till ett företag som inte ens Joakim står på, utan hans kompis. Joakim hyr alltså dessa 2 st bilar och via hyreskontraktet med bilfirman har han givetvis en försäkring som täcker det som nu inträffat.

Åker man nu utomlands så gör man väl inte dagen innan ett klipp och skryter om sina nya bilar och lägger upp på tuben och sen låter dom stå över bar himmel på en parkering utanför deras hus medan dom är iväg i Egypten. Nej, givetvis låser man in sina bilar i ett garage alt ber en släkting eller vän ta hand om bilarna under tiden.

Joakim vet ju garanterat om att detta är något som faktiskt med stor sannolikhet kommer att hända då han tidigare som sagt ljugit om dessa bilar i en video som senare lagts upp på tuben. Länkar videos sen. Han måste ju inse att folk kommer hata honom för hans mytomani och skryt.
Skulle banne mig inte förvåna mig om han anlitat någon för att repa bilarna. Han får publicitet och han betalar ju givetvis inte en krona för skadorna eftersom försäkringen täcker alla kostnader.

Tycker seriöst synd om alla barnen han lurar. De litar blint på honom och inte för en sekund kan de stanna upp och försöka använda det de har där uppe. Nå väl, de blir ju vuxna det också. En dag står Joakim där, ensam och utstött. Då får han väl börja om från noll med att söka till nån genomrutten reality show och kleta in sig i bajs eller nått.

Nej jag är inte det minsta avundsjuk på hans framgång, men jag blir förbannad när han gång på gång manipulerar sina unga tittare och ljuger dom rakt upp i ansiktet gång på gång. Hans fru Jonna är ju tyvärr så blåst så hon har han nu redan hjärntvättat från första början. Hon förstår nog inte ett smack av nått.

Finns ju så många exempel där han genomskådats.

Fejkade videos (prank kanalen)
Låten som han påstår sig skapat själv, vilket han inte har. Han har endast suttit med.
Skriva en bok vilket är PR knep för att se bra utåt. Finns ingen bok
Bjuder alla sina vänner på gratis resa till utlandet. Icke, Johanna och Gustav betalade själva.
Ljuger om att han äger bilarna i videon. Icke, ägs av bilföretag i Stockholm
mm, mm

Videon med bilarna: https://www.youtube.com/watch?v=r7z6yd5HVeg&t=589s
Citera
2017-02-25, 02:26
Medlem
Tragiskt att så många barn tycker om dessa pellejönsar. Avgudar dom. Tro mig detta kommer sluta illa, riktigt illa. Både jocke och jonna är sjukt labila människor.
Citera
2017-02-25, 06:26
Medlem
Jag tycker vi borde dra igång en vadslagning om när de skiljer sig! Om det hela nu inte är skådespeleri som precis allt annat så verkar det ju inte kunna hålla på för evigt. De har varit gifta i ett halvår (?) och har egentligen alla förutsättningar för att det ska fungera, men vi vet ju alla hur det verkar gå.

Håller det hela 2017 utan att de på något sätt bor ifrån varandra en längre period eller liknande? Jag tror faktiskt inte att de gör det. De lär nog inte gå skilda vägar men jag blir inte förvånad om Jonna flyttar hem till sin mamma.

Vad säger ni?

Måste för övrigt lägga till att det är verkligen sociopat-vibbar på när han "leker" med Tobbes dotter i vloggarna i Turkiet, det känns bara så sjukt krystat.

Ännu en uppenbar myt som alla som inte är 12 år gamla genomskådade direkt är att de inte betalade för delfinupplevelsen, självklart gjorde de det. Ungefär som när de hittade den hunden i Japan och de gjorde aaallt för att ta hem den.

Någon som har orken borde verkligen göra en wiki med alla hans lögner, samla allt ifrån hans fejkade pranks till lögner som den då han beställde en hora i Tokyo för att sedan bli jagad av Yakuzan osv.
Citera
2017-02-25, 08:19
Medlem
Hunden007s avatar
är de bara jag som regerat på en bild står han på en handikappsplats?
Citera
2017-02-25, 11:05
Medlem
Klappars avatar
Jag tolkar det som att han vill ha uppmärksamhet eller visa hur mycket pengar han har, hade varit billigare och enklare att bara skicka in den på lagning.
Citera
2017-02-25, 19:35
Medlem
Hunden007s avatar
bullshit att man pakerar bilen för "ta kort" hade bara varit lättare ta en bild på platsen man stod.
Citera
2017-02-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är de bara jag som regerat på en bild står han på en handikappsplats?

Ja det ser ut som det om man kollar under bilen. Om det är så att han har stått på en handikapplats under hela sin semester så är det fan rätt åt honom. Visst han kanske har flyttat bilen för att få en bättre bild eller så kanske han har repat bilen själv för att få uppmärksamhet och medialt utrymme. Vem vet.
Citera
2017-02-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Jag tycker vi borde dra igång en vadslagning om när de skiljer sig! Om det hela nu inte är skådespeleri som precis allt annat så verkar det ju inte kunna hålla på för evigt. De har varit gifta i ett halvår (?) och har egentligen alla förutsättningar för att det ska fungera, men vi vet ju alla hur det verkar gå.

Håller det hela 2017 utan att de på något sätt bor ifrån varandra en längre period eller liknande? Jag tror faktiskt inte att de gör det. De lär nog inte gå skilda vägar men jag blir inte förvånad om Jonna flyttar hem till sin mamma.

Vad säger ni?

Måste för övrigt lägga till att det är verkligen sociopat-vibbar på när han "leker" med Tobbes dotter i vloggarna i Turkiet, det känns bara så sjukt krystat.

Ännu en uppenbar myt som alla som inte är 12 år gamla genomskådade direkt är att de inte betalade för delfinupplevelsen, självklart gjorde de det. Ungefär som när de hittade den hunden i Japan och de gjorde aaallt för att ta hem den.

Någon som har orken borde verkligen göra en wiki med alla hans lögner, samla allt ifrån hans fejkade pranks till lögner som den då han beställde en hora i Tokyo för att sedan bli jagad av Yakuzan osv.

Det jag tycker är så roligt är att när bilarna repades så lade han ut en bild och skulle erbjuda dessa "100.000 kronor" ifall dom tipsade vem som gjorde skadegörelsen. Klart att han ljög, han skulle aldrig betala 100.000. Även där visar han att han har "förmögenhet" som han inte har.

Jag menar en normal människa hade varit jävligt förbannad och ledsen. Men Jocke tog allt med en klackspark och fokuserade på att hans låt ska hamna på första plats istället för Ed Sheeran och som ni sade så täckte försäkringen allt så då var det lugnt.
Fyfan.

Sedan speciellt när han lägger ut konstant på Tobbes barn "Leo" och "Kylie" det ger verkligen sociopat vibbar. Det är som att han visar hur bra farsa han kommer vara till hans barn om han ens får några och då får han uppmärksamheten av alla fans "Åhhh du hade varit perfekt pappa!!" m.m.
*kräcks*
Citera
2017-02-26, 21:48
Medlem
Frewibs avatar
Hans kanal kommer dö ut någon gång frågan är bara när. Hur känd är han om 5-10 år? Vad sysslar han med då tror ni?
Citera
2017-02-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Jockiboy är mer bipolär och åt ADHD-hållet

finns rätt lite adhd/adhd-pi i hans sätt att vara och bete sig. han ligger snarare åt bipolär, mer troligt histrionisk personlighetsstörning.
Citera
2017-02-28, 12:31
Medlem
Ni som tror att jockiboi har producerat "all i need" är korkade

Det är Pontus Frisk och Joakim Daif som producerat låten. Möjligtvis har jockiboi suttit med och "tyckt" till lite. Knappast att han har suttit bakom spakarna och producerat låten. Finns inte på kartan. I helvete heller. Helt sjukt att han kan ta åt sig all denna cred.

Han är en fullblodad mytoman. Undra när svenska folket kommer inse detta. Finns säkert många som som ser detta men tyvärr en väldigt stor skara som inte gör det. Jag kan verkligen inte förstå denna massiva jockiboi-hype som pågått/pågår

för övrigt tycker jag låten är kass. Vad är det unika med den? jag kan köpa att den är välproducerad.

tack&hej
Citera
2017-02-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanf
Ni som tror att jockiboi har producerat "all i need" är korkade

Det är Pontus Frisk och Joakim Daif som producerat låten. Möjligtvis har jockiboi suttit med och "tyckt" till lite. Knappast att han har suttit bakom spakarna och producerat låten. Finns inte på kartan. I helvete heller. Helt sjukt att han kan ta åt sig all denna cred.

Han är en fullblodad mytoman. Undra när svenska folket kommer inse detta. Finns säkert många som som ser detta men tyvärr en väldigt stor skara som inte gör det. Jag kan verkligen inte förstå denna massiva jockiboi-hype som pågått/pågår

för övrigt tycker jag låten är kass. Vad är det unika med den? jag kan köpa att den är välproducerad.

tack&hej

Knappt att den är välproducerad heller, några nexus presets och lite samples och vips så har du en halv kass kopia av Alan Walker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in