Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 22:22
  #1369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanf
Ni som tror att jockiboi har producerat "all i need" är korkade

Det är Pontus Frisk och Joakim Daif som producerat låten. Möjligtvis har jockiboi suttit med och "tyckt" till lite. Knappast att han har suttit bakom spakarna och producerat låten. Finns inte på kartan. I helvete heller. Helt sjukt att han kan ta åt sig all denna cred.

Han är en fullblodad mytoman. Undra när svenska folket kommer inse detta. Finns säkert många som som ser detta men tyvärr en väldigt stor skara som inte gör det. Jag kan verkligen inte förstå denna massiva jockiboi-hype som pågått/pågår

för övrigt tycker jag låten är kass. Vad är det unika med den? jag kan köpa att den är välproducerad.

tack&hej

Den är inte välproducerad. Gick samma stuk i hela låten. Inget ökad tempo eller några snares, claps m.m.
Citera
2017-02-28, 22:45
  #1370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbanan123
Knappt att den är välproducerad heller, några nexus presets och lite samples och vips så har du en halv kass kopia av Alan Walker

Om vi säger så här då: Långt ifrån vad jockiboi kan klara av att kunna få till. Den är helt ok proddad när det kmr till mixning och master. Uppbyggnaden/arret osv tilltalar mig inte ett skit. Whatever. Det jag stör mig på iaf är att jockiboi tar all cred när det helt uppenbart är någon/några andra som förtjänar det.

Det hade vart kul om jockiboi kunde visa hur han producerade låten i någon vlogg 😅 Hur han använder compressor, eq, automatisering, reverb. Vilka samples, vst etc... Han vloggar om allt annat så varför inte om detta?
__________________
Senast redigerad av johanf 2017-02-28 kl. 23:34.
Citera
2017-02-28, 23:03
  #1371
Medlem
00sjus avatar
Vad hände med "beefen" med hans bror? Blev jättestor men dog över några dagar, prkupp? Verkar som folk gör vad som helst dessa dagar för uppmärksamhet.
Citera
2017-02-28, 23:28
  #1372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Den är inte välproducerad. Gick samma stuk i hela låten. Inget ökad tempo eller några snares, claps m.m.

Förlåt, jag utryckte mig fel. Jag syftar inte på arret av låten, hur den är uppbyggd, claps, rise, drop m.m. Syftar mer på att låten är helt ok mixad frekvensmässigt. Basen, kicken, syntharna hur dom jobbar tillsammans i mixen.
Citera
2017-02-28, 23:34
  #1373
Medlem
TobiasBeechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Sedan speciellt när han lägger ut konstant på Tobbes barn "Leo" och "Kylie" det ger verkligen sociopat vibbar. Det är som att han visar hur bra farsa han kommer vara till hans barn om han ens får några och då får han uppmärksamheten av alla fans "Åhhh du hade varit perfekt pappa!!" m.m.
*kräcks*

Jag sökte lite efter klipp på kollegans barn och fick fram när de var i nån slags kombination av spel- och lekhall. Jocke ska ta emot dotter i en rutschkana, och när barnen spelar arkadspel står Jocke med neutrala och ointressanta frågor/kommentarer som barnen inte bryr sig om.

Jonna: "Jag vill också ha ungar nu, massor av ungar"

Jocke råkar komma fram och leker trevlig/engagerad. Slumpen att farsan och dottern kommit längre fram, Jonna pratar ungar och Jocke är jättesnäll...

https://youtu.be/9e0OgmWk3uY?t=3m2s

Stackars barn som via föräldrarna tvingas bli offentliga personer och hänga med sånt pack som Jocke, Jonna och den utvecklingsstörda pundaren Alex.
Citera
2017-03-01, 14:31
  #1374
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanf
Om vi säger så här då: Långt ifrån vad jockiboi kan klara av att kunna få till. Den är helt ok proddad när det kmr till mixning och master. Uppbyggnaden/arret osv tilltalar mig inte ett skit. Whatever. Det jag stör mig på iaf är att jockiboi tar all cred när det helt uppenbart är någon/några andra som förtjänar det.

Det hade vart kul om jockiboi kunde visa hur han producerade låten i någon vlogg 😅 Hur han använder compressor, eq, automatisering, reverb. Vilka samples, vst etc... Han vloggar om allt annat så varför inte om detta?

Vem som helst kan ju göra en elektroinisk låt.
Det krävs varken musiker eller någon som spelar instrument.

Kolla bara på random DJ,s som inte kan något om musik och inte ens kan spela ett instrument.

Då klarar till och med ett orpon som Jockerboy
Att göra en låt
Citera
2017-03-01, 15:04
  #1375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vem som helst kan ju göra en elektroinisk låt.
Det krävs varken musiker eller någon som spelar instrument.

Kolla bara på random DJ,s som inte kan något om musik och inte ens kan spela ett instrument.

Då klarar till och med ett orpon som Jockerboy
Att göra en låt
Då kan väl du föregå med gott exempel och ladda upp en låt som du själv gjort
Citera
2017-03-01, 16:13
  #1376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vem som helst kan ju göra en elektroinisk låt.
Det krävs varken musiker eller någon som spelar instrument.

Kolla bara på random DJ,s som inte kan något om musik och inte ens kan spela ett instrument.

Då klarar till och med ett orpon som Jockerboy
Att göra en låt

jag snackar fortfarande inte om arrangemanget/uppbyggnaden av låten, vad för synthar, bas, kick, melodi osv.
Man hör i helheten av produktionen att jockiboi INTE har gjort detta själv. Det krävs lite erfarenhet om mixning för att utföra denna typ av produktion. Jag säger inte att den är top notch men den är långt över den nivån han ej skulle kunna åstadkomma själv.

Så du menar att jockiboi skulle kunna prodda detta? mixa ihop basen med kicken, panoreringar, EQ, compressor, automatisering av reverb, sidechain ETC ETC

Never ever.. du vet inte vad du pratar om lol
__________________
Senast redigerad av johanf 2017-03-01 kl. 16:21.
Citera
2017-03-01, 19:28
  #1377
Medlem
Tänkte bara flika in med denna här

https://www.youtube.com/watch?v=4HfiZb4EQ7s
Citera
2017-03-01, 21:05
  #1378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbanan123
Tänkte bara flika in med denna här

https://www.youtube.com/watch?v=4HfiZb4EQ7s


😂😂🤣😄😄
Citera
2017-03-02, 09:01
  #1379
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbanan123
Tänkte bara flika in med denna här

https://www.youtube.com/watch?v=4HfiZb4EQ7s

Det är så jäkla mycket mytomanvarning på det här.

http://svenskayoutubers.se/2017/febr...t-sin-lat.html

En bra sammanfattning på hur oklart det är vilken roll jockiboi har haft.
__________________
Senast redigerad av Garneringsmannen 2017-03-02 kl. 09:05.
Citera
2017-03-04, 12:47
  #1380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vem som helst kan ju göra en elektroinisk låt.
Det krävs varken musiker eller någon som spelar instrument.

Kolla bara på random DJ,s som inte kan något om musik och inte ens kan spela ett instrument.

Då klarar till och med ett orpon som Jockerboy
Att göra en låt

Skillnaden mellan dom och Jockiboi är att han vet inte ens vad ett piano är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback